Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Meditazioak garunaren osasunean dituen onurak

Meditazioa egitea baliagarria da estresa murrizteko eta ezagutzari lotutako gaitasunak hobetzeko

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Ostirala, 2011ko abenduaren 30a
img_meditacion

Meditazioa milaka urteko praktika da, eta, tradizioz, erlaxazio fisiko eta lasaitasun sentsazioarekin lotu izan da. Luzaroan, haren ondorio onuragarriak alderdi mistikoekin lotuta egon ziren. Hala ere, ikerketa zientifikoak sakonago erakusten ditu meditazioak garunean eragiten dituen onura kognitibo eta psikologikoak.

Irudia: iandeth

Neurozientifikoei interesatzen zaie meditazioa. Yaleko Unibertsitateko (AEB) zientzialariek egindako azterlan baten arabera, garuneko eremu jakin batzuen erabilera aldatzeko gai da jarduera hori. Erresonantzia magnetiko bidez lortutako irudien bidez, azterketan parte hartu zuten adituen burmuinen Sare Neural Lehenetsia (DMN) izeneko garunaren jarduera murriztu egin zela hauteman zen.

Burmuina meditazioarekin modelatzea

Sare Neural lehenetsiaren funtzio nagusia gizakiaren ekintzak kontrolatzea da, garunaren gainerakoa distraituta dagoenean, ezer zehatzik gabe. Kalkulatzen da esnatzen den denboraren %50 inguru burmuina “distrakzio” egoeran dagoela, eta une horretan dago DMN aktiboena. Pilotu automatiko baten baliokidea izango litzateke. DMNko alterazio patologikoak arreta-gabeziarekin, antsietatearekin eta hiperaktibitatearekin lotuta daude.

Meditazioan eta pentsalari hasiberrien parte hartzeari esker egin zen azterketa. Horrek erakutsi zuen partaide bertsoenek, DMNren jarduera gutxitzeaz gain, garuneko beste eremu batzuk aktibatzea lortzen zutela, pentsalari hasiberriekin alderatuta. Eskualde horiek automonitoreo eta kontrol kognitiboarekin lotuta daude, eta, bere forma patologikoetan, autismoa eta eskizofrenia bezalako gaixotasunekin.

Meditazio transzendentalak indartu egiten ditu burmuinaren parte bat lasaitzen duten zirkuitu neurologikoak, beldurraren eta haserrearen katu gisa jokatzen baitu.

Bitxiena da eremu berri horien aktibazioa bai meditazio-aldietan bai atsedenaldietan ikusi zela. Itxura guztien arabera, bere ohiko praktikak neurona-sare berri bat garatzea ahalbidetuko luke, non norberaren eta orainaren kontzientzia handiagoa eta amesgaiztasun gutxiago dagoen. Meditazioaren ondorio argietako bat, ezbairik gabe, kontzentratzeko gaitasuna sustatzea da, bereziki “mindfulness” izeneko teknika, arreta eta kontzientzia osoko jarrera, presentzia arretatsu eta gogoetatsukoa hartzean datzana.

Era horretako meditazioak estresa gutxitzeko eta gaitasun kognitiboak hobetzeko balio izan du. Hala erakusten du AEBetako psikologo talde batek egindako azterlan batek, non 60 ikaslek parte hartu baitzuten. Lau eguneko praktikaren ondoren, hobekuntza nabarmenak nabaritu ziren espazioaren ikusizko prozesatze-gaitasunean, lan-memorian eta funtzio exekutiboetan.

Meditazioa eta neurozientziak

‘Monjea laborategian’. Horixe izan zen The New York Timesen argitaratutako artikulu baten izenburua, Tenzin Gyatso XIV. Dalai Lamak sinatua. Bertan, budismoaren eta neurozientzien arteko lankidetza bereziaren emaitzak aipatzen zituen. Dagoeneko egin dira meditazioari buruzko ikerketa zientifikoak, nahiz eta ez diren behin betiko egiaztatu garunean dituen ondorioak. Ikerketa horretan, milaka urteko teknika horren onurak azalduko zituzten mekanismo batzuk azaldu ziren.

1992an, Dharamsalako (India) etxera gonbidatu zuen Dalai Lamak Richard Davidson, Wisconsineko Unibertsitateko (AEB) Neurozientzia Afektiboko Laborategiko psikologo zuzendaria. ), ikerketek piztu zuten interesagatik. Lehen topaketa horren ondoren, zenbait ikerketa egin ziren, non psikologoek, neurozientifikoek eta monje tibetarrek parte hartu zuten. Zortzi monjek hartu zuten parte azterketan. Guztira 50.000 orduko meditazioa zuten, 15 eta 40 urte bitartean. Kontrol-taldea praktika horretan esperientziarik ez zuten 10 ikaslek osatzen zuten, eta astebetez entrenatu ziren.

Denak monitorizatu ziren garunaren jarduera erregistratzeko, meditazioan zeuden bitartean. Monjeen erregistroak ikusgarriak izan ziren: anplitude handiko gamma uhinak nabarmentzen ziren, segur aski, meditazioan zehar talde neuronalen jarduera sinkronizatzearen ondorioz. Garuneko jarduera mota hori arreta-gaitasunarekin eta ikaskuntzarekin lotuta dago. Monje batzuetan jasotako gamma uhinen anplitudea inoizko handiena da, testuinguru ez patologikoan erregistratuak.

Azterlanaren helburuetako bat emozioen gaineko meditazioaren ondorioak ikertzea zen, zehazki, positiboak bultzatzeko duen gaitasuna. Teknika honen bidez, budistek errukia eta ontasuna sustatzen dituzte. “Meditazioa errukian” deitzen zaio. Garuneko erregistroei esker, emozio horien oinarria argitu da: praktika horretan esperientzia zuten monjeek jarduera handia erakusten dute garunaren eremu jakin batean, ezker-aurreko azalean, alaitasunarekin eta zoriontasunarekin lotutako eremuan.

EMOZIO KALTEGARRIETARAKO MEDITAZIOA

Richard Davidson-en arabera, emozio positiboen arrazoia izan daiteke meditazio transzendentalak indartu egiten dituela burmuinaren zati bat lasaitzen duten zirkuitu neurologikoak, beldurraren eta haserrearen katu gisa jokatzen baitu. Aipatutako ikerketak erakutsi zuenez, praktika horien onurak ez dituzte soilik denbora luzean neurtzen dituzten monjeek lortzen, baizik eta, zenbait asteko entrenamenduaren ondoren, lanbide estresagarriak egiten zituzten gizabanakoetan ere aldaketa hasiberriak zeuden.

Dalai Lamak, azkenik, honako ohar hau egiten zuen: “gure bizitzan, pairamenaren zati handi bat ez dator kanpoko arrazoien ondorioz, baizik eta emozio asaldatzaileen ondorioz. Asaldura horien aurkako antidotorik onena emozio horiek kudeatzeko gaitasuna handitzea da”.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak