Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Meditazioak isolamendua jasaten lagun dezake

Isolamenduko eta koarentenako egun horietan, meditazioa egitea oso baliagarria izan daiteke estresa kudeatzeko eta emozio negatiboak murrizteko, hau da, eritasun desberdinen arrisku-faktoreak.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Osteguna, 2020ko martxoaren 19a

Kutsatzeko beldurragatik koronabirusaren krisiak etxean jasan duen isolamenduak ohitura berriak behar ditu, hala nola kirola etxean egitea sasoi onean mantentzeko. Baina gorputza zaintzen dugunez, Mens sana in corpore sano esaerak dioen bezala, burua ere zaindu behar da. Kontua da, osasun emozional onak ez ezik, ondorio positiboak ere badituela osasun fisikoan; aitzitik, beren eremu emozionala zaintzen duten pertsonak, gaixoak izan ala ez, gogorragoak dira eta gaitzei aurre egiteko gaitasun handiagoa dute. Azterketa askok nabarmentzen dute zenbait teknika, hala nola meditazioa edo, zehatzago esanda, mindfulness, onuragarriak direla osasun mentalerako eta fisikorako. Artikulu honetan azaltzen da zergatik lasaitzen den estresa, nola hobetzen den egoera immunologikoa eta zergatik murrizten den bihotz-hodietako hilkortasuna.

Mederrek estresa gutxitzen du

Meditazioa milaka urteko praktika da, erlaxazio fisiko eta lasaitasun sentsazioarekin lotu dena. Luzaroan alderdi erlijiosoekin bakarrik erlazionatu bazuen ere, osasunaren arlo guztietan egindako azterketek erakusten dute zer-nolako onurak eragiten dituen jarduera horrek gorputzean eta buruan.

Jon Kabat-Zinn doktorea da meditazioaren ondorioak eta aplikazio klinikoak aztertzen gehien jardun duen ikerlarietako bat. Massachusettseko Unibertsitateko (AEB) Medikuntza Eskolako Center for Mindfulness in Medicine, Health Care and Society zentroaren sortzailearen arabera. ), meditazioak, batez ere mindfulness izeneko teknikak, uneko errealitatearen kontzientzia osoa eragiten du, hemen eta orain onartuta eta onartuta, baina eragiten dituen pentsamendu edo emozioetan harrapatuta geratu gabe. Horregatik, meditazio-teknikak oso erabilgarriak izan daitezke estresa kudeatzeko eta emozio negatiboak murrizteko.

Baina irabaziak harago doaz. ‘Antsietate- eta depresio-sintomak dituzten pazienteen parametro immunitarioen balorazioa, Francisco Mk koordinatutako mindfulness meditazio-programa baten ondoren. Axarkiako (Malaga) Eskualdeko Ospitaleko Rodríguez-Peña teknikariak ondorio psikobiologikoak eta klinikoak izango lituzke. Ikerketa horretan, sistema immunologikoaren parametroetan (globulu zuriak eta immunoglobulinak) antsietatea eta depresioa zituzten pazienteengan duen eragina aztertu zen. Meditazio-programa bat egin eta bi hilabetera, immunoglobulinen (IgG, IgM), sistema immunologikoarekin lan egiten duten proteinen (C3 eta C4) eta monozitoen zenbaketan beherakada izan zen (globulu zuri mota horren funtzioa mikroorganismoak edo zelula-hondarrak fagozitatzea da, eta horien kopurua handitu egiten da estresaren edo infekzioaren aurrean).

Mederrek bihotz-hodietako hilkortasuna murrizten du

Duela gutxi, Bihotzaren Espainiako Fundazioak (FEC) adierazi du meditazioak onurak ekartzen dizkiola osasun kardiobaskularrari, ikerketa desberdinek ematen duten ebidentzia zientifikoan oinarrituta. Orain arte egindako azterketen arabera, arteria-presioa eta estresa murriztu dira, eta bihotzaren osasunerako kaltegarriak diren beste faktore batzuk ere hobetu dira.

Hala, Circulation-en argitaratutako azterlan baten arabera, meditazioak %48 murriztu dezake heriotza-arriskua, miokardio-infartua eta garun-hodietako istripua gaixotasun koronarioa duten gaixoetan. Teknika horrek arteria-tentsioa eta estres-faktoreak murrizten dituelako gertatzen da hori: sistema sinpatikoaren eta estresaren hormona deritzenen (adrenalina eta kortisola) aktibazioa murrizten du, eta, horregatik, estres kronikoaren ondorioak indargabetzen dira, hala nola arteria-tentsioa eta bihotz-maiztasuna handitzea. Emozio negatiboen kudeaketan ere onurak ekartzen ditu, hala nola haserrea, etsaitasuna edo depresio sintomak.

Azterketarako, gutxiegitasun koronarioak eragindako 201 pertsona afroamerikarren datuak aztertu ziren; 102ri, berriz, meditazio transzendentaleko programa batean sartu zituzten (egunean bi aldiz 15-20 minutu eserita, eroso eta begiak itxita, hitz bat edo hitz-multzo bat errepikatzen den bitartean), eta horietako 99ri, osasunari buruzko hezkuntza-programa batean. Bost urtez parte-hartzaileei jarraitu ondoren, autoreek ondorioztatu zuten meditazio-taldean %49 murriztu zela gertaera kardiobaskularra izateko arriskua, eta %66ra ere iristen zela etxean ere meditazioa egiten zutenen artean.

Autoreen iritziz, teknika horren eragina positiboa da, baina azpimarratzen dute beharrezkoa dela agindutako tratamendua jarraitzea eta bizimodu osasungarria izatearekin laguntzea.

Apaiz egin?

Lan asko saiatu dira galdera polemiko horri erantzuten. Erantzuna: errezatzea, meditatzea edo erlaxazio-ariketak egitea lagungarria da prozesu terapeutikorako. Izan ere, azken urteotan garrantzi handia hartu du gaixoen alderdi emozionalak. Eta praktika askok emozio negatiboak kudeatzen laguntzen diete, adibidez, beren afekzioak eragiten dien estresa. Hala, taichia edo yoga praktikatzeak, meditazio gidatuak edo musikoterapiak, besteak beste, gaixoari suspertzearen parte aktibo izateko gaitasuna ematen diote, eta prozesu guztietan eragiten dute, minbizian gertatzen den bezala.

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak