Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia > Osasun-arazoak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Miguel Bixquert, Digestio Osasunaren Nazioarteko Egunaren koordinatzailea eta idorreria prebenitzeko eta tratatzeko Lehen Gidaren egilekidea

Biztanleen %15 eta %20 artean idorreria dago.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteartea, 2012ko maiatzaren 15a

Idorreriaren arazoa oso ohikoa da, bost espainiarretik bati eragiten baitio: emakumeen artean ohikoa halako bi da, eta adinekoen artean, hirukoitza. Gaitz hori duten pertsonek astean hiru aldiz baino gutxiagotan egiten dituzte kaka, askotan urriak, gogorrak eta lehorrak. Baina neurri orokorrak daude arazo horri aurrea hartzeko: dietetika-jarraibide batzuei jarraitzea, ariketa fisikoa egitea, tabakoa eta alkohola saihestea… Eraginkorrak ez direnean eta bizi-kalitatearen galera handia eragiten duenean, eta pisua galtzearekin, sabeleko minarekin edo odolustearekin batera, garrantzitsua da medikuari kontsultatzea beste osasun-arazo batzuk baztertzeko. Gainera, hainbat sendagai daude horri aurre egiteko. Lehen “Idorreria prebenitu eta tratatzeko gida”, Espainiako Digestio Aparatuaren Fundazioak (FEAD) argitaratu du, eta informazio hori guztia biltzen du. Hori guztia Miguel Bixquert autoreak, Valentziako Medikuntza Fakultateko Digestio Medikuntzako irakasle titularrak eta Digestio Osasunaren Nazioarteko Egunaren koordinatzaileak, azalduko dute elkarrizketa honetan.

IDORRERIAREN AURKAKO DIETA

Medikuek egunean gutxienez hiru otordu hartzea gomendatzen dute, eta horiekin batera mokadu bat goizean eta askari arin bat arratsaldean. Baina zer sartu behar dute idorreriarik ez eragiteko? “Gosaltzeko, osoko zerealak, ogi txigortua edo ogi integrala, kafesnea, txokolatea, esnea edo tea jatea komeni da. Efektu lehorgarria badu ere, limoiarekin konbina daiteke horri aurre egiteko. Ondoren, fruta-pieza bat sar liteke”, azaldu du Miguel Bixquertek.

“Jatean, hasierako barazkiak hartu behar dira, hala nola, barazki arrautzaztatuak, irakinak edo askotariko entsalada, gero haragia edo arraina, dena oliba-olioarekin ondu eta frutaz osatutako postrea, edozein motatakoak, baina, ahal dela, denboraldikoak”, adierazi du aditu horrek. Gainera, “beti hartu behar da ura. Igande batean, familiako bazkari edo ospakizun batean, baimena du edalontzi bat ardo edo garagardo bat hartzeko, baina alkoholik gabe, ez delako onuragarria eta Espainian gehiegi kontsumitzeko joera dagoelako”, zehaztu du.

“Askariak arina izan beharko luke: kafesnea eta bi ogi txigortu izan litezke. Eta afaria, egositako lekale edo barazkiena, eta, bigarrenik, tortilla bat, arrautza frijitu bat, urdaiazpiko egosia edo arraina. Espainian arrain zuri asko kontsumitzen da, baina arrain urdina ere kontsumitu behar da, D bitamina duelako. Hala, organismoa ondo elikatuta dago, eta gorputz indartsu batek edozein erasori aurre egiten dio”, dio Bixquertek.


Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak