Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Nerabea bazara, konfinamenduari buruzko artikulu hau irakurri nahi duzu

Errutina batzuei jarraitzea, sormena sustatzea, ariketa fisikoa egitea eta solidarioagoak izatea dira koarentena hobeto jasateko etxeko trikimailuetako batzuk.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Ostirala, 2020ko apirilaren 24a

Espainian, Estatistika Institutu Nazionalaren (INE) arabera, 2,3 milioi nerabe baino gehiago daude; 15 eta 19 urte bitarteko gazteak, gehienetan, etxean konfinamendua bizitzen ari zarete. Adin-tarte horretan, Gobernuak iragarri dituen azken baimenetatik kanpo geratu da paseatzeko kalera ateratzea, eta koarentena luzatu egin da. Zer aholku eman behar ditugu egun hauek ahalik eta hobekien eramateko eta ikasketetan produktiboagoak izateko? Badaude, beraz, teknologia ez erabiltzeko trikimailurik? Granadako Unibertsitateko Hezkuntza Psikologiako Bulegotik (GPP) COVID-19 pandemia dela-eta etxean egon behar duten ikasleentzat ematen dituzten Osasun Ministerioaren gakoak eta eguneroko bizitzarako aholkuak kontsultatuko ditugu. Horixe gomendatzen dute.

  • Errutinen garrantzia

Egunero ordu berean jaikitzen saiatu behar da eta, Internet bidez eskolak urrunetik ematen badira, garaiz joan behar da. Presentzialen antzeko irakasgaiak dira, eta ez duzu bat bera ere gainditu behar. Onena zeregin-zerrenda bat egitea da, eta egunak aurrera egin ahala zirriborratuz joatea.

  • Behera pijama!

Errutinen barruan, eguneroko higienea derrigorrezkoa da, eta pijamatik txandalera edo behizainera pasatzea etxean egoteko.

  • Zure gela zure gela da…

Ordenatu zure logela egunero. Segur aski, lau horma horietan urte osoan baino denbora gehiago igaroko duzu. Horregatik, garbi eduki behar da, arreta galaraziko digun objekturik gabe, eta mahaia garbi azterketarako. Hobe da mugikorra gelatik kanpo egotea ikastorduetan, ikasgelan bezala.

  • Eta zure etxea, ikastetxea bezala

Zure gelatik kanpo ere badira arauak. Zure gurasoek telelana egiten dute, eta etxeko lanak eta ordutegiak partekatu behar dira. Garbitze-txandak guztientzat, mahaia jartzeko eta, are, sukaldean familiarekin aritzeko. Bizikidetza denon kontua da. Aprobetxatu eta berrapaindu zure gela!

azterketa-apunteen libreta
Irudia: sweetlouise

  • Atsedenaldiak ere beharrezkoak dira.

Etxean ikasten ari zarela ere, etenaldiak egin behar dituzu. Atera gelatik terrazara, sukaldera, hitz egin familiako beste kideekin… Atsedenaldi hori beti ordu berean gertatzen bada, azterketa eta errutina eramangarriagoak izatea lortuko duzu.

  • Ariketa eta dieta

Zaindu zure elikadura egun hauetan, saihestu gozoa, opilak eta bestelako gantz saturatuak. Egin ariketa fisikoa etxean. Bideo-jokoen kontsolarekin ere egin dezakezu kirola! Kontuz, dantza eguneroko ariketa bikaina izan daiteke.

  • Elkarrizketak etxean

Aprobetxatu une hauek etxean, gurasoekin eta anai-arrebekin hitz egiteko. Kontatu nola sentitzen zaren, zure beldurrak, zure ilusioak, gaur egin dituzun lanak… Zure denbora librea ez da soilik mugikorra erabiltzeko, telebista edo bideojokoak ikusteko; familian partekatzeko ere bada. Gurasoek eta anai-arrebek eskertuko dizute.

  • Jarduera plastiko eta sortzaileak

Atera etekina irudimenari! Segur aski, eskulan edo plastika ere egin dezakezu, ondo pasatzeko. Atsedena ez da bideojokoetarako, telefonorako edo telebistarako bakarrik.

  • Solidarioa izateko unea da

Deitu zure familiako adineko pertsonei telefonoz edo bideokonferentziaz, galdetu nola lagundu ingurukoei… Nerabeak ere funtsezkoak zarete gizartearen funtzionamendurako, krisi honetatik ateratzeko. Askoz gogobetetze handiagoa jasoko duzu sari gisa.

Nerabe baten isolamendu bikoitza

Nerabe asko beren etxeetan bizitzen ari diren isolamendu bikoitzaz hitz egiten dute adituek. Antonio Sedeño Rodríguezek, 15 eta 20 urte bitarteko mutilekin lan egiten duen gizarte-hezitzaileak, dioenez, “arazoak sortzen ari dira familietan; izan ere, nerabe horietako askok egunero erretzen zuten, edaten zuten edo drogak kontsumitzen zituzten, eta, orain, etxean sartuta daudenez, ezin dute; gainkadak eta depresioak ere ikusi ditugu, beren gelaren barruan bitan isolatzen baitira”. Nerabezaroan, lagunekin denbora partekatzea are garrantzitsuagoa da familia baino, eta hori errotik mozten bada, gatazkak eragin ditzake. “Gurasoekin ulertzen ez diren adinean daude, kontrolatzen duen pertsona bat ikusten baitute. Isolamenduarekin kalea eta lagunak kendu dizkiete, hori baita nerabezaroan garrantzitsuena. Horregatik ari dira beren artean konfinamendua pasatzen, beren gelan, beren kideekin telefonoz edo ordenagailuz hitz egiten”, erantsi du gizarte-hezitzaileak.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak