Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Nola berrhartu errutina diabetea kontrolatzeko

Oporren ondoren, errutina osasungarri batera itzuli behar da, elikadura osasuntsuan eta ariketa fisikoaren praktikan oinarritua, diabetesa kontrolatzeko

Irailaren hasieran udako oporraldien itzulera eta, horrekin batera, errutinari berriro heldu behar zaio: ikastetxea, lana, auto-ilarak… Egun hauetan, gainera, oporrondoko sindromeaz hitz egiten da, atsedenaldi baten ondoren lan egitekoei egokitu behar zaien presio emozionala bezala definitzen baita. Hala ere, diabetesa duten pertsonentzat ez da inoiz galdu behar; izan ere, elikadurari, ariketa fisikoari eta profesional medikoekin adostutako tratamendu farmakologikoari lotutako ohitura onak dira patologia ondo kontrolatzearen oinarria. Hala ere, ondoren, zenbait aholku ematen dira diabetesaren errutina eta kontrol ona lortzeko.

Irudia: eta obro10

Duela egun batzuk, Espainiako Diabetes Federazioko presidenteak (FEDE), Andoni Lorenzok, FEDEren blogean idazten zuen, “diabetea zurekin eramaten duzu egunero eta hemen ez da ez sindromerik ez aitzakiarik. Gure medikuek eta erizainek erakutsi diguten bezala jokatu behar dugu, eta egunerokotasunaren jarraibideak mantentzen jarraitu, diabetesaren kontrol ona albo batera uzteko”.

Baina diabetesarekin bidaiatzea ez da beti erraza izaten, eta askotan gertatzen da oporretako ohiko erritmoari jarraitzea. Batzuetan, menua aukeratu behar izaten dugunean, zaila izaten da tentazioari aurre egitea, eta berdeena eta osasungarriena aukeratzea. Baliteke batzuek sustoa beste norbaitek eraman izana glukometroan emaitzak egiaztatzean, agian ariketa fisiko faltagatik edo gehiegikeriagatik; izan ere, odoleko glukosa-mailak igo edo jaitsi egin daitezke, bat gutxiago espero denean.

Hori guztia dela eta, aholku batzuk ematen dira, errutina lehenbailehen hartzeko eta diabetesaren kontrol ona lortzeko.

Astindu kirol-zapatilak!

Kirola funtsezko zutabeetako bat da diabetesaren kontrol onerako eta, oro har, forma fisikoa eta osasuna hobetzeko. Kirola hainbat modutan egin daiteke, eta pertsona bakoitzak bere gustuetara eta nortasunera egokitu behar du.

Oinez ibiltzea bada, saiatu egunero 30 minutuz paseatzen, astean lau egunez gutxienez. Edo ariketa gogorragoa nahiago izanez gero, adituek gomendatzen dute intentsitate handiko entrenamendu interbalikoan oinarritutako errutinak erabiltzea. Ariketa hori onuragarria izan da bihotz-hodietako osasuna hobetzeko eta diabetearen aurreko 2. motako diabetesa duten pertsonek intsulinaren sentikortasuna hobetzeko.

Gainera, eguneroko jardunean ariketa fisikoa ohikoa izan dadin eta sedentarismoa saihesteko, Diabetearen Espainiako Federazioak (FEDE) aholku hauei jarraitzea gomendatzen du:

  • Ariketa fisiko entretenigarria eta dibertigarria aukeratzea.
  • Ariketa fisikoa egin.
  • Asteko errutina planifikatzea.

Margotu berdez zure platera!

Diabetesa da diabetesaren kontrol ona lortzeko beste zutabeetako bat, eta udako oporretan, adibidez, etxetik kanpoko otorduei dagokienez, aldatu egin daiteke gehien. Horregatik, funtsezkoa da errutina berriro hartzea udako atsedenaldiaren ondoren, dieta orekatu eta orekatu bati jarraituz, non azukre eta gantz saturatu asko duten elikagaiak jatea mugatzen den eta barazki eta fruta freskoei protagonismo handiagoa ematen zaien.

Elikadura osasungarria lortzeko metodo erraz bat plateraren teoria kontuan hartzea da: ohiko menuan proportzio estandar batzuk ezarri behar dira: %50 barazkiak, %25 elikagai proteikoak (haragia, arraina edo arrautzak) eta %25 elikagai farinazeoak (ogia, pasta, arroza, etab.). ), postrerako fruta zati bat gehi edari nagusia.

Dieta orekatu hori osatzeko, aholku hauek ere aplikatzea komeni da:

  • Janaria prestatzeko oliba olioa erabili, beti ere kopuru arautuetan.
  • Ez erabili gatz gehiegi eta elikagai prozesatuak, dosi handietan.
  • Elikagaien etiketatzeari arreta jarri.

Azkenik, bizi-ohitura osasungarriei jarraitzeko, beti eduki behar da laguntza familiarra eta medikoa. Alde batetik, familia da bizi ohitura horiek abiapuntu dituen gunea. Eta, bestalde, profesional medikoak izan behar du aliatu eta erreferente nagusi diabetesaren kontrolean eragina izan dezaketen aldaketen aurrean, hala nola janari eta lan orduetan bat-bateko aldaketak, edo glukosa-mailetan desorekak ekar ditzaketen estres-egoerak agertzea.

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Federación de diabéticos españoles

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak