Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Nola egin bizimodu aktiboa arnas gaixotasun bat badut?

Ariketa fisikoa egitea funtsezkoa da edozein pertsonaren osasuna hobetzeko, baita biriketako gaixotasunak eragindakoen osasuna hobetzeko ere.

Jarduera fisikoa egiten duzunean itolarri sentsazioa daukazu? Kosta egiten zaizu arnasa hartzea? Hala bada, eta arnasketa-gaixotasunik diagnostikatu ez bazaio, gomendagarria izango litzateke sendagilearengana joatea espirometria bat eta beste zenbait proba egiteko, biriketako patologia guztiak baztertzeko. Aitzitik, diagnostikatuta badago, litekeena da itolarri sentsazioa askotan laguntzea, baina horrek ez du esan nahi ariketa egiteari utzi behar dionik. Hurrengo testuan azaltzen da zergatik egin behar den arnasteko arazoak dituen pertsona bat, eta zenbait aholku ematen dira arriskurik gabe nola egin jakiteko.

Irudia: Antonio Guillem F

Itolarri-sentsazioarekin irabazten uzten badu, eguneroko bizitzako jarduerek eragina izango dute, eta eguneroko bizimoduko bizimodua izango du, ariketa gutxikoa, eta gurpil zoragarrian sartuko da, handik irtetea zaila baita.

Arnasteko arazoak dituen pertsona batek zergatik egin behar du ariketa?

Ariketa fisikoa egitea funtsezkoa da edozein pertsonaren osasuna hobetzeko, biriketako gaixotasunak eragindakoak barne. Garrantzitsua da pentsatzea ariketa fisikoa egitea segurua dela eta ez egiteak osasun-egoera okerragotu dezakeela. Abantaila guztien artean, aire-faltaren sentsazioa hobetzeko modua da garrantzitsuena.

Hasi aurretik, galdetu medikuari!

Osasun egoera edozein dela ere, ariketa fisikoko programa hasi nahi dutenek medikuarekin kontsultatu beharko lukete, ariketa egin ahal izateko, ariketa arriskurik gabe egin dezaten. Ariketa fisikoa oso garrantzitsua da komorbilitate-kasuetan, hau da, patologia bat baino gehiago duten pazienteetan (diabetesa, bihotz- eta arnas-arazoak, muskulu-hezurretako alterazioak, etab.). ).

Aholku erabilgarriak

Aldian-aldian jarduera fisikoak egiteak nabarmen hobetzen du osasuna, baina profesional sanitarioen aholkuei jarraitu behar zaie. Hona hemen aholku baliagarri batzuk:

  • Ariketa fisikoa egitean, funtsezkoa da arnasketa erregulatzeko gai izatea, gorputzean gertatzen den oxigeno-beharraren handitzea asetzeko.
  • Itolarri sentsazioa dagoenean, birikek ez dutela behar adina aire jasotzen nabaritzen da, eta, ondorioz, azkarrago arnasten da. Hala ere, birikak ez dira erabat hustuko hurrengo arnasketaren aurretik, eta horrek aire-faltaren sentsazioa eragingo du. Horregatik, komeni da abdomenarekin arnasa hartzea, haurrek egiten duten bezala, eta birikak husteko denbora luzatzea. Arnasketa-mota hori eta batera lantzeko modua arnasbidean espezializatutako fisioterapeutak erakuts dezake.

Nola hasi ariketa egiten

Sendagileari galdetu eta arnasketak konbinatzen ikasi ondoren, konplikatuena izan daitekeen unea iritsi da: ariketa-plan batekin hastea, "oso nekatuta, okupatuta edo gaixorik nago" bezalako aitzakiak saihestuz.

Arnasteko arazoak dituzten pertsonek ariketa aerobikoak edo kardiobaskularrak egin behar dituzte, hau da, oinez ibili, igeri egin, bizikletan ibili, dantzatu..., baldin eta bestelako arazorik ez badago.

Ariketa egiteko, astean hiruzpalau aldiz egin behar da, 30 minutuz, eta intentsitate ertaina izan behar du. Beti bost minutuz berotu behar da, eta beste bat, berriz, beste bost minutuz lasaitasunera itzultzeko. Bi kasuetan, ariketa bera egin daiteke berotzean intentsitatea handituz eta hoztuz gero.

Eta oxigenoa daramatenean ariketa egin dezaket? Oxigeno-pausarik baduzu, ariketa egin beharko duzu medikuak markatu dizun fluxuarekin, eta horrek ez du zerikusirik izango atsedenean eduki behar duzun fluxuarekin. Oxigenoa nahikoa ez dela nabaritzen baduzu, saiatu ariketaren intentsitatea murrizten eta medikuari galdetu, baina inoiz ez egin doikuntzak aurrez kontsultatu gabe.

Bizitza aktiboari lotzeko trikimailu txikiak

Bizitza aktiboari "katigatzea" lortzeko, jarraibide hauek komeni dira:

  • Aukeratu gehien gustatzen zaizun ariketa-mota.
  • Ahal bada, egin ariketa hori konpainiarekin, baina erritmoa markatuz.
  • Idatzi jarduera, eta idatzi nola sentitu den. Horretarako, eguneroko jarduera fisikoaren taula deskarga dezakezu hemen.
  • Ez geratu zalantzarik gabe, galdetu zure kezkak eta, horrela, konfiantza areagotu. Gure fisioterapeutek atsegin handiz eskainiko dizute orientazioa. Nahi izanez gero, idatzi: cuentanos@lovexair.com

Eta gogoratu: animatu bizitza aktibo bat eta hobeto arnastu!

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak