Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Nola egin Done Jakue bidea eta nola saihestu hartutako kalte zerebrala

Done Jakue Bidea egitea oso jarduera onuragarria izan daiteke hartutako kalte zerebrala saihesteko. Traumatismoak saihesteko gomendio nagusiak ezagutu

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Igandea, 2021eko uztailaren 18a
hacer camino de santiago si he tenido ictus Irudia: xtberlin

Hartutako kalte zerebrala duten pertsonen eta haien familien autonomia eta bizi-kalitatea hobetzea dira FEGADACEren helburu estrategikoak. Galiziako Kalte Zerebralaren Federazioak ezgaitasun hori duten 2.000 pertsona eta familia baino gehiago ordezkatzen ditu, eta ezgaitasun horren kasu berriak gertatu baino lehen kokatzen du bere jarduera-eremua; hau da, prebentzioaren arloan. Baina zer da hartutako kalte zerebrala? Lerro hauetan kontatuko dizugu, Done Jakue Bidea segurtasunez egiteko eta, horrela, ezgaitasun honen arrazoi nagusia den iktusa prebenitzeko aholkuak ere emango dizkizugu.

Zer da hartutako kalte zerebrala?

Hartutako kalte zerebrala ezgaitasun bat da, burmuinean inolako arazorik izan gabe jaio diren pertsonei eragiten zaiena. Pertsona horiek iktus bat dute bizitzan zehar, traumatismo kranioentzefaliko bat (hainbat arrazoi izan daitezke: trafiko-istripu bat, lan-istripua, kolpeak, erorketak…) edo beste gaixotasun bat (tumoreak, anoxiak edo gaixotasun metabolikoak, besteak beste, burmuineko kaltearen kausa minoritarioak dira). Ondorio horiek, iraunkor bihurtu eta kroniko bihurtzen direnean, hartutako kalte zerebrala eragiten diete.

Beraz, itzul gaitezen FEGADACEren jarduera-eremura, begira dezagun geografikoa ere, begira diezaiogun datari, eta ulertuko dugu zergatik hasten dugun lankidetza hori Eroski Consumer-ekin, Done Jakue Bidean hartutako kalte zerebralari aurrea hartzeko. Garrantzitsuena iristea delako, baina ondo iristea, eta ibilbideaz gozatzea. Horregatik, FEGADACEk ongietorria ematen die Done Jakue Bidean bisitatzea erabakitzen duten pertsona guztiei.

Santiago bidea segurtasunez egitea

Oporrez gozatzeko jarduera hau aukeratzea egokia da, zorionak! Aurreratu dugunez, hartutako kalte zerebralen ia %80ren atzean dago iktusa. Ezin da saihestu, baina ohitura osasungarriekin prebeni daiteke, hala nola oinez edo bizikletaz Santiagora joatea dakarren ariketarekin.

Bidea egitearen onurak

Santiago bidea egitea ere positiboa da, arrazoi hauengatik:

  • Sedentarismoa saihesten duzu neurrizko ariketari esker, hala nola oinez ibiltzea edo pedalei eragitea.
  • Jarduera fisikoak pisu osasungarria izaten laguntzen dizu. Osa ezazu elikadura orekatuarekin!
  • Naturarekiko kontaktua ere erlaxazio teknika bat da: egin itzazu estresa kontrolatzeko.
  • Etapa bakoitzaren amaieran nekeak atseden hartu eta ondo lo egitea eragingo du.
  • Hainbat leku bisitatzea estimulu bat da, eta zure garuna esna eta aktibo mantentzen du.
  • Erronka intelektual txiki orok zure garuna lantzen laguntzen du: biderik onena identifikatzen, flora eta fauna behatzen, oinez ibiltzen diren beste pertsona batzuekin hizketan…

Bidea egitean kontuan hartu beharrekoak

Baina kontuz! Jarduera fisikoak ere baditu arriskuak. Batzuetan, ibilbideari esker, ibiltariek eta motordun ibilgailuek bidea partekatu behar izaten dute, eta horrek trafiko-istripuen arriskuari buruzko alarma guztiak pizten ditu. Naturatik hurbilago dauden beste bide batzuek ustekabeetarako aukera desberdinak ematen dituzte, eta horietan ere jardun dezakegu traumatismoen arriskua murrizteko.

Gure gomendioak:

  • Seinaleztatutako bidezidorretan barna ibiltzen da, eta, ezinezkoa bada, bazterbidetik edo galtzadatik, zuhurtasunez eta ezkerretik.
  • Ez ibili debekatutako lekuetan, hala nola autobideetan eta autobietan.
  • Taldean bazoaz, jo ilaran. Txirrindulari-taldea bada, binakako zutabeetan ere joan zaitezkete.
  • Gurutzatu aurretik, begiratu beti bidearen bi aldeetara, leku seguruak aukeratu bihurguneak eta sestra-aldaketak saihesteko. Ahal baduzu, gurutzatu gaitutako lekuetatik.
  • Arropa eta motxiletan elementu islatzaileak ditu. Piztu argi gorria atzean eta zuria aurrean.
  • Ahaztu mugikorra eta entzungailuak; horiek erabiltzeak trafikotik isolatzen zaitu.
  • Bizikletaz bazoaz, erabili kaskoa eta bete zirkulazio-arauak, eta gogoratu beti maniobrak seinalatu behar dituzula.
  • Azterketa medikoa, zure egoera fisikoa hobeto ezagutzen lagundu ondoren. Kontsultatu medikuari har dezakezun medikazioaren albo-ondorioak.
  • Ariketa fisiko erregularra egiteak gorputzaren tonua eta bizkortasuna mantentzen laguntzen du, arriskuak saihestuz.
  • Egin geldialdiak eta atsedenaldiak, eta mantendu hidratazioa. Altxa zaitez kontuz denbora luzez atseden hartu ondoren.
  • Bastoiak bezalako laguntza-tresnak erabiltzen ditu. Eta zaindu erabiltzen dituzun galtzerdiak eta oinetakoak (oinari ongi eutsi behar diozu).
  • Eraman itzazu larrialdietako telefono-zenbakiak erraz aurkitzeko moduan.
  • Gozatu bideaz: egin jolas garbia eta saihestu lasterketak.
  • Kirolaren eta dibertsioaren balioek lehiakortasunaren gainetik egon behar dute.

Erromes egitea erabaki baduzu, gomendio hauek guztiak jarraitzea eta ondo prestatzea gomendatzen dizugu, Eroski Consumer-en Camino de Santiago atalaren laguntzarekin eta gure web orrian garuneko kalteak prebenitzeko dauden aholku guztiei jarraituz. FEGADACE bideko hainbat herritan egiten ari den erromes eta erromesentzako hitzaldien agenda ere kontsultatu ahal izango duzu. Argitu zure zalantza guztiak eta informa zaitez gure liburuxkak galizieraz, gaztelaniaz edo ingelesez jasoz.

Bide ona izan! Eta gogoratu: garrantzitsuena iristea da… ondo!

RSS. Sigue informado

Federación gallega de daño cerebral

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak