Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Nola eragiten dio beroak gure bihotzari?

Termometroek tiro egiten dutenean, bihotz-hodietako osasuna kaltetu egin daiteke neurri batzuk hartzen ez badira.

img_abanico calor_ jpg

Gehienek uda ospatzen dugu, besteak beste, merezitako oporraldiarekin lotzen dugulako. “Uda” esatea hondartzaz, gozoaz, lasaitasunaz… pentsatzea da. Eta, gainera, zaindu ere egin behar da; izan ere, hari ere tenperatura altuak izaten zaizkio guardian jarri behar diren tenperatura handiak. Gure bihotzean eragina izan dezakete. Artikulu honetan, beroak gure bihotzean zergatik eragiten duen, deshidratazioaren sintomak nola antzeman eta gure bihotza egun beroetan babesteko zer egin behar dugun kontatuko dizuegu.

Img calor corazon1
Irudia: Ramón Peco

Gehiegizko beroa da gure osasunaren etsai nagusia urte-sasoi honetan, batez ere patologia kardiobaskularrak nozitzen dituztenei eragin diezaiekeelako. Izan ere, bero-boladetako heriotza-kausa nagusiak gaixotasun kardiobaskularrekin, garuneko hodietako gaixotasunekin eta arnas gaixotasunekin lotzen dira. Arrazoia? Tenperatura altuekin deshidratatzeko aukera areagotu egiten da, eta horrek areagotu egiten du zirkulazio-arazoak edo arteria-arazoak jasateko joera handiagoa duten arrisku kardiobaskularra. Bero handiarekin, probableagoa da termorregulazio-mekanismoaren asaldurak, zeinak, izerdiaren eta odol-hodi periferikoen dilatazioaren bidez, gorputzeko tenperatura murrizten saiatzen baita. Horrek, era berean, deshidratazio-egoerak ere areagotu ditzake, eta arteria-presioa modu zorrotzean gutxitu zorabioak sortu arte eta, muturreko kasuetan, sinkopeak edo bero-kolpeak.

Deshidratazioaren sintomak

Img
Irudia: CONSUMER EROSKI

Deshidratazioaren sintomak neke-sentsazioa, zorabioak, arteria-presioaren kopuru baxuak edo takikardia izaten dira, eta, ondoren, kontraktura muskularrak edo karranpak. Konbultsioak ere ager daitezke, edo konortea erabat galtzea. Sintoma hauetakoren bat agertuz gero, espezialisten lehen gomendioa hidratatzea da, nahiz eta egarri izan ez, eta maiz gertatzen da, batez ere helduengan eta haurrengan.

Hainbat ikerketak erakutsi dute espainiarrek gure gorputzari ematen diogun hidratazio eskasa. Adibide bat Milward Brownek (‘Edariak, motibazioak eta hidratazioa’) egindakoa da. Horren arabera, espainiarren% 36k aholkatzen du gomendatutako likido gutxiago kontsumitzen duela. Egoera muturrekoagoa da gizonezkoetan, eta% 43ra igotzen da.

Gure bihotza babesteko gomendioak

Nahiz eta aholku hauek herritar guztientzat baliagarriak izan, bereziki birigarrgarriak dira patologia kardiobaskularren bat nozitzen dutenentzat:

  • Saihestu tenperatura-aldaketa bortitzak.
  • Klimari eta egingo den jarduera-mailari egokitutako arropa erabili.
  • Ahal bada, saihestu eguzki-esposizioa eguneko orduetan (eguerdiko 12etatik arratsaldeko 4ak arte).
  • Gorputzaren bero gehiena burutik galtzen da, eta, beraz, ahal dela belarriak estaltzen dituen txanoa erabili behar da.
  • Ez edan alkoholik, gorputz-tenperaturaren erregulazioa aldatzen baitu.
  • Likidoak hartzea, ahal dela gasik gabe, askotan deshidratazioa saihesteko.
  • Dieta osasungarria eta orekatua egin, gatza, gantzak eta azukreak kontrolatzeaz gain. Elikadura arloko gehiegikeriek kardiopatia desoreka ekar dezakete.
  • Ez egin denbora luzez eserita egotera behartzen duten desplazamendu luzerik. Egin geldialdia oinez eta hankak luzatzeko.
  • Sendagaiak hartzen badira, toki fresko eta lehorrean eduki behar dira, eguzkitan eta tenperatura altuan jarri gabe.
  • Bihotz-gutxiegitasuna duten pertsona askok diuretikoak hartzen dituzte, gorputzeko likido-maila kontrolatzeko. Kasu horietan, komeni da hartunea doitzea, bero eta hezetasun uneetan gorputzeko ura gehiegi ez kanporatzeko.

Ariketa, bai ala ez?

Bihotz-gutxiegitasuna duten pertsonen bihotzak erreserbako gaitasun txikiagoa du gorputzeko beroa kentzeko eta, beraz, errazago kargatu daiteke. Horregatik, adituek uste dute hobe dela pertsona horiek aire zabalean ariketak egitea, bero eta hezetasun handiko egoeretan. Horrela, alferrikako arriskuak saihestuko dituzte eta bihotza babestuko dute. Hala ere, zure medikuak lehen orduan edo gaueko azken orduetan egin duen ariketa egin dezakete, tenperaturak jaitsi direnean.

Etiketak:

bero bihotz uda

RSS. Sigue informado

Informaci�n sobre normativa alimentaria en Ainia Fundación española del corazón

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak