Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Nola erlaxatu zure diafragma, arnasketaren muskulu nagusia

Horizontalean dagoen gorputzeko muskulu bakarrak zenbait funtzio betetzen ditu, eta, gainera, ezinbestekoa da arnasa hartzeko.

Img relajar diafragma hd Irudia: silviarita

San Pedro basilikak (Vatikanoko Hiria), Florentziako Duomoak (katedrala) edo Istanbulgo Santa Sofiak (Turkia) munduko hiru kupula ikusgarrienetako bat dute. Zer zerikusi dute artelan arkitektoniko hauek diafragmarekin? Forma. Gaur, kupula itxurako muskulu handi horren funtzionamendua eta nola zaindu azalduko dugu. Kupula horren funtzionamendu egokia gure bizitzaren araberakoa da, eta, aurreko gangek bezala, miresgarria da. Beraz, prestatu maleta; izan ere, gure gorputzaren barrura joango gara hura ezagutu eta hari buruzko gauzak ikasteko.

Zer da diafragma?

Diafragma toraxaren eta abdomenaren artean zabaltzen den muskulua da, eta arnasketan arnasa hartzeaz arduratzen da. Muskulu hori bularrezurrari, saihetsei eta gerrialdeko ornoei ainguratuta dago, eta, ondorioz, aurretik baino luzeagoak dira atzetik. Katedral handien kupuletan ez bezala, ez du forma finkorik, igo eta jaisten den egitura mugikorra da, eta arnasketaren oinarrizko eta ezinbesteko motor bihurtzen da. Hori gabe, funtzio hori ez litzateke posible izango, baina beste muskulu batzuen parte-hartze koordinatu eta sekuentziala behar du ahalik eta hobekien egiteko. Gainera, odol- eta linfa-zirkulazioan, digestioan, erditzean eta jarrerari eusten parte hartzen du, besteak beste.

Arnasketan, diafragma uzkurtu eta jaitsi egiten da, toraxaren ahalmena handituz, eta horrek biriketako betetzea errazten du arnasa hartzean. Erlaxatzen denean, gora egiten du, husten lagunduz. Bizitza osoan lan egingo duen muskulua da.

Diafragmaren funtzionamendu txarrarekin lotutako arazoak

Arnas erritmoari beldurra, estresa, tristura… sortzen dituzten egoerek eta bihotz-erritmoa alda dezaketen faktore guztiek eragiten diote. Arnas erritmoa handitzeak diafragmaren gehiegizko tentsioa eragin dezake, eta, beraz, diafragma blokeatu. Asaldatuta sentitzen garenean, diafragmak iragazki gisa jokatu behar du, bihotz-erritmoaren hazkuntza kudeatzeko eta tentsioak askatzeko moduko arnasketarekin arintzeko.

Diafragma da gure gorputzaren horizontalean dagoen muskulu bakarra. Bertan, zenbait muskulu-katek bat egiten dute, eta haien tentsioak kalte egin diezaioke egiturari. Blokeo diafragmatikoa gertatzen ari dela adierazten duten sintomak hauek dira, besteak beste: itolarri-sentsazioa, apetitu- edo gonbito-falta, urdailaren ahoan karga-sentsazioa eta insomnioa.

Kontuan hartzen badugu diafragmak gure gorputzaren funtzio askotan parte hartzen duela, gomendagarria da desblokeatu eta erlaxatzea egoera horietako batean gaudenean.

Nola tratatu diafragmaren blokeoak

Diafragma erlaxatzeko, fisioterapeuta batengana jotzea da onena, nahiz eta etxean hainbat modutan lan egin dezakegun:

  • Automasajea. Etzan ahoz gora aldakak eta belaunak tolestuta dituzula, eta oinak etzanda zauden gainazalean bermatuta dituzula. Jarri eskuak bularrezurra amaitzen den tokian (eguzki-plexua), arnasa sakon hartzen duen bitartean. Eremua hobeto masajatzeko, erabili krema edo olioa, ahal bada osagai lasaigarriekin.

    Arnasa botatzean, irristatu eskuak, eta egin presio irmoa hatz-mamiekin saihets-ertz osoan. Esku bakoitzak bere aldeko saihetsak zeharkatzen ditu. Pixkanaka-pixkanaka gehiago sakontzen du; diafragma saihetsen barruan sartzen da, eta, beraz, hatzak bere barnetik sartu behar ditu.

  • Mobilizazio diafragmatikoa apnean. Erlaxatu ondoren, diafragma mugitu behar da. Horretarako, posizio berean jarri eskuak hestearen gainean, eta hartu airea sakon-sakonetik eremu horretara eramanez; eskuak altxatu egiten direla nabarituko du. Airea barruan mantenduz (apnea), mugitu diafragma, abdomena astiro igo eta jaitsiz.

    Arnasgoran diafragma mugitu ondoren, arnasbeheran landuko dugu. Horretarako, aurreko ariketaren posizioari eutsiz, askatu aire guztia eta, hartu gabe (apnea), mugitu diafragma, lehen bezala, abdomena igota eta jaitsita.

    Hasieran ariketa garestia izan daiteke, baina ikusiko duzu pixkanaka-pixkanaka handituz joango dela diafragmak nabarmendutako mugimenduen kopurua.

  • Erresistenteak. Aurreko ariketak menderatu ondoren, arnas muskulatura indartu dezakegu. Horretarako, ahoz gora etzanda, jarri eskuak sabelean. Hartu airea, eta eskuak indarra egiten dute sabelaldea zabal ez dadin. Arnasa botatzean, mugimenduan laguntzen dute.

    Eskuak saihetsen gainean dituzula, egin saihetseko arnasketak, altxatu eta utzi abdomena geldirik, eskuak presioa egiten duten bitartean, zabal ez daitezen. Arnasa botatzean, mugimendua ere agertzen da. Kontuz ibili bi kasuetan aplikatzen den erresistentziarekin, kalterik ez egiteko.

Zure diafragma erlaxatzeko informazio gehiago behar baduzu, jar zaitez harremanetan gure hezitzaileekin, posta elektronikoz helbidera mezua bidalita.

Etiketak:

arnasketa birikak

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak