Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Nola itzuli normaltasunera bikotearekin, seme-alabekin eta gainerako familiarekin

Normaltasunera itzultzea afektuak areagotzeko, baloratzeko, gozatzeko eta hurbileko familiarekin tentsioak arintzeko aukera bat da.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Larunbata, 2020ko maiatzaren 23a
desescalada psicologica hijos pareja Irudia: Pexels

Gure barnean begiratu eta pandemiak gugan utzi duen aztarna psikologikoa aztertu ondoren, gure inguruneari begiratu behar diogu. Silvia Álava psikologian doktore eta hezkuntza-psikologian aditua da, eta Elisabet Marina Sanz neuropsikologoak eta Madrilgo Unibertsitate Europarreko Gizarte Zientzien Fakultateko irakasleak gure bikotekidearekin, seme-alaba txiki eta nerabeekin eta gainerako familiarekin ditugun harremanak nola doitu azaltzen dute hurrengo lerroetan.

Bikotekidearekin normaltasunera itzuli

Txinako Xi’an hiriko erregistro-bulegoetako funtzionario batek Global Times egunkariari azaldu zion koarentenako egunak igaro ahala nabarmen handitzen zela dibortzio-eskaeren kopurua. Ulermenean bizikidetza hain estua izateak ekar ditzakeen ondorioetan egon liteke azalpena. Espainian, Estatistika Institutu Nazionalaren datuen arabera, irailean erregistratu eta bidaltzen dira epaitegietara ahalik eta banantze dibortzio gehien. Izan ere, oporraldian bikoteek denbora gehiago igaro behar dute elkarrekin eta gogoangarriekin.

  • Zer egin dezakegu? Bizi izan dugun konfinamendu batek probatzen du bikotea.' Indartuta atera gaitezke, baina baita ahulduta ere. Bigarren kasuan, adituek asertibitatea proposatzen dute. “Ez dugu errudunik bilatu behar, ez eta enbarazu egin zigun horretan jarri ere; aitzitik, gure bikotekideak gustuko izan dituen jarreretan jarri behar dugu arreta. Gure emozioak adierazteko orduan, komeni da mezuak “nik sentitu dut”-tik bidaltzea, “zuk egin didazu”-ren ordez. Distantzia jartzea ere komeni da: koarentenan egon garen bitartean, erraza da problemak lizundu izana; konfinamendua amaitu ondoren, benetako garrantzia eman ahal izango diegu desadostasun horiei, eta, orduan, lasaitasun eta sosegutik partekatuko dugu.

Eskala-galtzea txikienekin

  • Astebete egon dira gurekin, ordu guztietan etxean, eta orain ezin dugu gauetik goizera desagertu. Bereizketa mailakatua izan behar da, eta egoera berria ulertzeko moduko hitzen bidez azaldu behar zaie.
  • Gure lana beti oso zorrotza izan bada eta gure seme-alabentzat denbora gutxi utzi badigu, hauxe da ‘adiskidetze’ hitzaren esanahia ulertzeko unea.
  • Orain, haiekin gehiago jolasteko, denbora gehiago eskaintzeko, eskulanak egiteko edo istorioak asmatzeko aukera izan dugunez, saia gaitezen jolas horiek eta intimitate-uneak gure errutinen barruan izaten.
  • Onartu behar da ahalegin handia egin beharko dutela eguneroko bizitzan sartzeko. Oporren ondoren egokitze-aldia behar duten bezala, orain ere gure pazientzia beharko dute.

Nerabeekiko harremana hobetzea

  • Nerabeekiko harremana beti erraza ez den arren, konfinamenduan errutina berriak sartuko ditugu: elkarrekin jatea, serieak ikustea, pastel bat egiten ikastea… Helburua da desagertu ez diren lotura-espazio berri horiek irekita mantentzea.
  • Esperientzia horrek izan dituen alderdi positiboak baloratzen lagun diezaiekegu: familia-batasuna eta etxeko lanetan parte hartzea, erantzukizunak areagotzea eta emozioak kontrolatzea.
  • Etxetik ikastean erantzukizuna lantzeko eta irakaslearen irudia baloratzen irakasteko gai izan direla ere ikusi dugula esateko unea ere bada.
  • ‘Egokitzapen hedonista’ ekiditen saiatzea: berriro ateratzeko eta lehengo bizitza berreskuratzen hasteko poza ez dadila lausotu egun gutxi barru. Helburua da bizitzaren plazer txikiak estimatzen eta baloratzen ikastea —eta guk horretarako eredu izan behar dugu—.

Hurbileneko familiarekin elkartzea

Hemen bai, koronabirusaren krisia afektuak areagotzeko, baloratzeko, gozatzeko eta tentsioak edo zauri zaharrak arintzeko aukera gisa ikus dezakegu, halakorik bada.

  • Zer egin dezakegu? Funtsean, gozatu. Eta bizitutakotik ikastea, harremana estutzeko. Dei gehiago, kontaktu gehiago. Ez dugu ahaztu behar zer gertatu den, zer sentitu dugun, zentzua emateko eta normaltasunera itzultzean gure bizitzan txertatzeko. Igandeetako janaria, ukimena, besarkada, azala: indarberritu ditugun eta berriro ez galtzea komeni den xehetasun txikiak. Egin ditzagun.

Arazoak dituzten senideak babestea

Egoera ahulenetako bat depresioa duten pazienteak dira. Bizitzari buruzko ikuspegi negatiboari gehitu behar zaizkio garatu diren gertaera desatseginen eta alarma-gertaeren multzoa.

  • Zer egin dezakegu? Gure inguruan norbait badugu egoera horretan, oso garrantzitsua da babestuta sentitzea. Funtsezkoa da bazkaltzeko eta atseden hartzeko ordutegiei eusten saiatzea, erritmo kronobiologikoen aldaketak kaltegarriak baitira buruko gaixotasunentzat. Komeni da, halaber, errutina finkoa izatea, laneko edo etxeko lanak barne hartzen dituen ordutegia, bai eta aisialdiko jarduerak eta maite dituenekin harremanetan jartzeko jarduerak ere.

Etiquetas:

koronabirus

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak