Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Nola kalkulatu zure adin biologikoa

Gure bizitza osoan daramagun bizimoduak baldintzatzen du gure immunitate-sistemaren zahartze-abiadura.

Ukaezina da genetikak immunitate-sistemaren zahartzean duen garrantzia: geneek % 25 inguru dute. Beste faktore garrantzitsu bat gure infekzio-historia da. Baina, batez ere, daukagun bizimodua erabakigarria da organismoa eta haren ezkutu immunea hondatzeko, bai eta amak haurdunaldiari, edoskitzeari edo haurtxoen txertaketari buruz hartzen dituen erabakiak ere, hemen ikusi dugun bezala. Ondoren, gure ohiturek gure adin biologikoaren kalkuluan nola eragiten duten aztertuko dugu.

20 urterekin hasten da gainbehera

Garapena amaitu ondoren hasten den prozesu biologikoa da zahartzea, helduarora iristean, 20 urtetik gutxi gorabehera. Adin horretatik aurrera, immunitate-sistema urtean %2-3 hondatzen da, bai zelula-kopuruari bai funtzioei dagokienez. Kasu batzuetan gutxiago erantzuten dute, baina beste batzuetan erantzun gehiegi dago, eta horrek hantura eragiten du, eta, ondoren, adinari lotutako gaixotasunak garatzen ditu, hala nola minbizia, patologia kardiobaskularrak, autoimmuneak…

David Escors Navarrabiomedeko ikertzaileak azaltzen duenez, “prozesu hori pertsonen heldutasun sexualarekin hasten den arren, egia da adin batzuetan gure organismoari eragiten zaion kanpoko kaltea nabariagoa izaten hasten dela, eta hori 40 urte inguruan gertatzen da”.

Nola kalkulatu adin biologikoa

Eta gure gorputzari egiten diogunak, “bizitza-estilo” deritzonak, gure defentsen higadura zehaztuko du neurri handi batean denbora baino lehen. Bizimodu sedentarioa, elikadura txarra, alkoholaren eta tabakoaren kontsumoa, estresa… Hori guztia gure organismoa hondatzeko orduan elkartuko da, eta narriadura horrekin, normalean adin aurreratuagoekin lotzen diren arazo larriagoak etorriko dira. “Genetika txar bati bizimodu txarra gehitzen badiozu, askoz denbora gutxiago eta bizi-kalitate txarragoarekin biziko zara”, laburbiltzen du Alejandra Perak, Kordobako Ikerketa Biomedikoko Maimonides Institutuko (IMIBIC) Immunologia eta Alergia taldeko ikertzaileak.

Adin kronologikoa eta adin biologikoa gauza bera dira?

Horregatik ez da arraroa gazte heldu baten osasuna duten gazteak eta aiton-amonak topatzea. Izan ere, Madrilgo Unibertsitate Konplutentseko (UCM) beste zientzialari batek dioenez, Mónica de la Fuente, “adin kronologikoa da erlojuak markatzen duena. Baina gero biologikoa dago, hau da, pertsona hori zahartzen ari den abiadura, eta jaiotze-partidak adierazten duen adinarekiko asko alda daitekeena”.

Gure adin biologikoa kalkula daiteke. Horixe egiten du, hain zuzen ere, UCMko Biologia Fakultateko Fisiologia Saileko ikertzaile-taldeak, De la Fuenteren ardurapean dagoenak. Pertsona bakoitzaren adin biologikoa amaitzen duen analisia egiten den Espainiako laborategi bakarra da.

Urteak daramatzaten azterketa horien guztien arabera: espainiarren immunitate-sistema adin kronologikoari dagokiona baino gazteagoa eta indartsuagoa da? “Oro har, gehiengoa dira ustez osasuntsu dauden pertsonak (osasun-arazorik gabe) eta kronologikoa baino adin biologiko handiagoa dutenak. Izan ere, estres-egoerei behar bezala aurre egiten ez diegun gizartea gara, egiten den dieta ez da egokia eta sedentarismorako joera dago”, azaldu du Mónica de la Fuentek. Indibiduo horiek kronologikoki dagokien adina baino handiagoa dutenez, bizitza laburragoa izango dute.

“Bizitzan zehar egiten dugun guztia garrantzitsua da, eta zahartzeko modua zehazten du”, dio De la Fuentek. Berri ona da edozein unetan esku har daitekeela eta egoera alda daitekeela. Baina kontua ez da zahartzea lehengoratzea eta hilezkortasuna lortzea. Jakina, hori ezinezkoa da. Baina posible da, elikadura ona, jarduera fisiko egokia, atsedenaldi ona eta jarrera positiboa izanez gero, zahartze hori motelago egitea eta bizi-iraupen maximoa baldintza fisiko eta kognitibo onenetan lortzea. Garaiz gaude.

Eduki gehiago ikusteko, jo papereko aldizkarira.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak