Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Nola lo egin Eguberrietan?

Eguberri, gehiegikeria, ilusio edo estresak gaueko atsedenean faktura egin dezake

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteazkena, 2014ko abenduaren 24a
Img dormir bien navidad hd Irudia: belchonock

Gehiago jan eta edan gaueko atsedenean. Baina ez hori bakarrik: estresa, oheratzean errutinak alde batera utzita, lo hartzeko arazoak sor daitezke. Egunero ondo lo egiteko, batez ere Gabonetan, ezinbestekoa da jakitea zer kalte egin diezaiokeen gaueko atsedenari, erremedioa jartzeko. Artikulu honetan, gaueko atsedenean zein etsai jar daitezkeen eta aurre egiteko aholkuak ematen dituzte.

Img dormir bien navidad art
Irudia: belchonock

Eguberrietako garaian ohiturak eta ohiturak aldatzen dira, bai eskola-oporrengatik, bai lan-atsedenagatik, bai ospakizunak, janaria, alkohola eta tabakoa neurriz kanpo kontsumitzen direlako. Gehiegizkoa badirudi ere, loa hartzeko arazoak dituen pertsona batentzat, elementu horien guztien baturak ondorioak izan ditzake bere ongizatean eta osasunean.

Lo egiten uzten ez duten gehiegikeriak

Janari ugaria, gantz eta kaloria ugari dituena, digestioa kaltetu eta gaueko atsedena aldatu dezake. Garrantzitsua da ospakizun puntualei oturuntzak murriztea, nahiz eta fruta eta barazkien ekarpen garrantzitsua duten eta digestioari lagundu diezaioketen infusioak ahaztu gabe, janari arin eta arinekin egiten diren gainerako egunak ere.

Era berean, alkoholarekin gertatzen da: gehiegikeriak kalte egiten dio atsedenaldiari, bai loaren kalitateari bai ordu kopuruari dagokionez. Egia da pertsona batzuei alkohol asko edateak logura eragiten diela, baina gaueko esnatzeak eta hurrengo egunean ahultasuna ere eragin ditzake. Beste edari kitzikagarri batzuek, hala nola kafea, tea edo txokolatea, ez dute loa hartzen laguntzen.

Lo ez egitea, gizentasuna, hipertentsioa eta arazo neurologikoak nozitzeko arrisku handiagoarekin lotzen da, besteak beste

Tabakoarekin gauza bera gertatzen da. Mahai gaineko mahai amaigabeek eta alkohol gehien edateak, Gabonetako ospakizunetan ohiko bi alderdik, gehiago erretzen dute. Izan ere, garai aproposenetako bat da tabakoa erretzeari utzi diotenek. Horregatik, ezinbestekoa da jaiak kerik gabeko guneetan egiten direla ziurtatzea. Gogoan izan behar da normalean egiten diren ekintzak, egonaldi bat erre ondoren aireztatzea bezala, gutxi balio dutela ke usaina gutxitzeko izan ezik, ez baitituzte murrizten esekiduran dauden konposatu toxikoak. Haurrak babesteko, garrantzitsua da erretzaile pasibo bihurtzen dituzten egoerak saihestea.

Jaiak antolatzeko estresa gaueko atsedenaren etsai ere bada. Jaiak lagunekin eta familiarekin egokitzen saiatzea, ospakizunek behartuta egotea, bazkari gozoak egitea, opariak egitea, harreman txarreko pertsonekin opariak egitea, eta hori guztia egun gutxiren buruan, urduritasuna sor dezake, eta horrek ez du behar bezala atseden hartzen uzten. Gaur egungo egoera ekonomikoak ere ez du loaren mesederako izaten, ez baita gutxi hilabete bukaerara iristeko zailtasunak dituzten familia gutxi; egoera hori areagotu egiten da egun hauetan, asko derrigortuta baitaude opariak erostera, batez ere etxean haurrak badaude.

Ongi lo egiteko aholkuak

Norentzat:Loaren Espainiako Elkartea, ondo lo egiteko sekretua da lo egiteko ohitura onak hartzea eta mantentzea. Adituen iritziakLoaren Medikuntzaren Amerikako Elkartea(AASM) honela laburbiltzen da:

  • Oheratzeko eta jaikitzeko ordutegi erregularra izatea. Egunen batean atzeratzen bada, ez da beranduegi jaiki behar hurrengo egunean, ohituta dagoen amets-esneko zikloa ez aldatzeko.
  • Elikatzeko ohitura onak izatea eta fruta eta barazkietan aberatsa den dieta orekatua jarraitzea. Ez oheratu gosez, baina ez egin afari oparorik, saihestu edari kitzikagarriak (kafea, tea, kakaoa, kola eta txokolatea). Funtsezkoa da gauez likido asko hartzea, komunera jaiki beharrik ez izateko.
  • Ariketa fisikoa egin egunean zehar, hirutik sei ordura, oheratu baino lehen. Ariketa fisikoak gorputzak aktibatzen duenez, gauez egitea kaltegarria litzateke lo hartzeko. Jarduera fisikoak tentsioak askatzen ditu eta lo egiten duen lo bati laguntzen dio, baina egunez egiten den guztietan. Erlaxazio-praktikak ere onuragarriak dira, hala nola yoga eta meditazioa.
  • Eguneko argiarekin etxetik ateratzeak melatonina maila ilunabarrean igotzen laguntzen du. Hormona horrek burmuina jariatzen du, kantitate txikitan, 24 orduz, eta ekoizpen handia izaten du gaua hurbildu ahala eta ia nulua egunez (eguzkiaren argiak bere sintesia inhibitzen du). Amets-esneko patroia markatzen duena da.
  • Ohera joateko unea prestatzeko errutina konstantea betetzea: hurrengo egunerako gauzak antolatzea, hortzak garbitzea, pijama jartzea, mugikorra itzaltzea, etab.
  • Giro egokia ematea, aireztapen onarekin, 18 eta 20 gradu bitarteko tenperatura atseginarekin (nahiz eta AASMtik pixka bat fresko egon gomendatu), espazio isil eta ilun batean. Arropa ere garrantzitsua da: funtsezkoa da pijamak ez estutzea eta erosoa izatea.

Komeni da, halaber, arazoak ohera ez eramatea burkoarekin kontsultatzeko, ezta gehiegi kontzentratzera behartzen duen edozein zeregin ere. Loa hartzeko arazoak badaude, hori ere ez da jarduera gomendagarria. Hala ere, ohitura horiei jarraitzen bazaie eta loa edo atsedena hartzea lortzen ez bada, ez da konpontzailea; gomendagarria da erreferentziazko osasun-profesionalarekin kontsultatzea, eta ez automedikatzea.

Ez egin lo ongi osasunari

Ezin dut lo egin edo behar bezala ez egin, ez da arazo tribiala. Ondo lo egitea, atsedenaren kalitatean nahiz ordu kopuruan, obesitatea, hipertentsioa eta arazo neurologikoak nozitzeko arrisku handiagoarekin lotzen da, besteak beste, eta, ondorioz, pertsonaren bizi-kalitatearen debaluazioa.

Arazo horretarako ohiko tratamenduak, ohitura egokiak hartzeaz gain, esku-hartze psikologikoak eta medikazioa dira (aurreko neurriekin bat ez datozen kasuetan bakarrik erabiltzen da).

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak