Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Nola zaindu Eguberrietako arnas-gaixoen elikadura

Arnas patologiak dituzten pertsonek pisu osasungarria eduki behar dute, malnutrizioak eta obesitateak biriketako funtzioan eragiten baitute.

Arnasteko pazienteek egunero zaindu behar dute beren elikadura. Horregatik, garrantzitsua da Eguberrietan gomendio batzuk jarraitzea, garai horretan gehiegikeriak oso ohikoak baitira. Funtsezkoa da pisu osasuntsua edukitzea, desnutrizioak eta gizentasunak eragina baitute biriken funtzioan. Hurrengo artikuluan, Gabonetan arnas-patologiak dituzten pertsonen dieta nola zaindu azaltzen da, hainbat aholku praktiko ematen dira eta menu aberats eta osasungarria egiteko ideia batzuk ematen dira.

Irudia: brebca

Pisu osasuntsuari eustearen garrantzia

Arnasketa-patologiak dituzten pertsonek pisu osasuntsua eduki behar dute, desnutrizioak eta obesitateak biriketako funtzioan eragiten baitute.

Obesitateak asaldurak eragiten ditu arnas mekanikan; izan ere, zaildu egiten du kaxa torazikoaren hedapena eta diafragmaren mugimendua, bronkio txikiak itxi egiten dira, eta oxigeno-bolumen handiagoa eta arnas-maiztasun handiagoa behar izaten dira, gehiegizko pisurik gabeko pertsona batekin edozein jarduera egiteko.

Malnutrizioak kalitate funtzionalari eta, ondorioz, bizi-kalitateari eragiten die. Biriken eta arnas muskuluen funtzionamendua aldatu egiten da, eta horrek gaixotasuna hondatzen du.

Jatean sortutako disnea nola arindu

Arnasteko gaixo askori aire falta edo nekea eragiten zaie, eta, beraz, aholku hauei jarraitzea komeni da:

  • Bazkaldu aurretik atseden hartu.
  • Egunean bost eta sei otordu egin, eta saihestu otordu ugari eta oparoak.
  • Astiro jan eta ondo mastekatu.
  • Oxigenoa erabiltzen duten pertsona guztiek, otorduetan zehar eta ondoren, oxigenoa erabiltzea, digestioak oxigeno handiagoa behar baitu.
  • Murtxikatzeko eta digeritzeko errazak diren janariak aukeratzea.
  • Gasak sortzen dituzten elikagaiak saihestu.
  • Gatzaren kontsumoa mugatzea.
  • Likido gehiago hartu eta gasdun edariak saihestu.

Dieta mediterraneoko mantenugai interesgarriak

Dieta mediterraneoan, hainbat mantenugai daude, mukosen hantura eta biriketako gaixotasunen berezko jariakinak handitzea eragiten duten arnas arazoak hobetzen laguntzeko. Hauek dira mantenugai horiek:

  • Antioxidatzaileak. Organismoa substantzia toxikoek eragindako kalteetatik babesteko gai dira, hala nola ozonoa eta karbono dioxidoa. Hona hemen horietako batzuk:
    • A bitaminak kaltetutako arnas mukosak birsortzen ditu.
    • C eta E bitaminek immunitate-sistema indartzen dute, eta horrek lagundu egiten du birika-funtzioa hondatzen duten infekzioen organismoa babesten.
  • Arrain urdinaren omega 3 gantz-azidoak antiinflamatorioak dira, eta mukosen hantura murrizten dute.

Gabonetako menua

Jaietan premisa horiek mantentzeko, plater hauetako bat aukeratu daiteke:

Lehenak:

  • Endibia-entsalada eta amuarrain ketua. Osagaien artean azenarioak, arrautzak eta amuarraina daude, A bitamina ugarikoak; laranjak C bitaminarekin; E bitaminarekin intxaurrak; eta endibia, hiru bitaminak ematen dituena.
  • Zainzuriak mugurdi-ozpin-olioarekin. Zainzuriak ur asko dute, eta horrek hidratatzen laguntzen du, A, C eta E bitaminak dauzkatelako. Mugurdietan ere C bitamina dago.

Bigarrenak:

  • Izokina barazki-kremarekin. Izokina omega 3 gantz-azidoetan aberatsa den arrain urdin batean, antiinflamatorioaren funtzioa duena. Barazki-kreman porrua sartzen da, mantenugai mukolitikoekin.
  • Antxoak papillote erara. Errezeta honetan, antxoaz gain (arrain urdina), mantenugai mukolitikoak daude, hala nola baratxuria, porrua eta tipulina.

Postreak:

  • Zitrikoak mendarekin. Zitrikoek eta kiwiak C bitamina ugari dute.
  • Melokotoi-tarta almendrekin. Almendrek E bitamina ematen dute, eta melokotoiek, berriz, A bitamina.

Plater horiek nola prestatu jakiteko, esteka honetako errezetak erabil daitezke.

Lovexair Fundaziotik espero dugu jai zoriontsuak eta osasungarriak pasatzea eta 2018a ahalik eta onena izatea, bai zuentzat bai zure osasunarentzat. Zalantzarik edo galderarik izanez gero, jarri harremanetan gure hezitzaile-taldearekin.

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak