Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Nola zaindu emakumearen bihotza

Fruitu gorriak kontsumitzeak eta bizimodu osasungarria eramateak %32 murrizten dute emakumeengan gaixotasun kardiobaskularra izateko arriskua.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Ostirala, 2013ko martxoaren 22a

Istripu kardiobaskularrak dira heriotza-arrazoi nagusietako bat herrialde garatuetan. Duela gutxi egindako bi azterketek bihotza zaintzeko gako batzuk ematen dituzte, batez ere, emakumeengan. Artikulu honetan, fruitu gorriak jateko eta erretzeari uzteko arrazoiak azaltzen dira, pisua handitzea eragozten duen tratamendu baten laguntzarekin.

Irudia: Kate Ter Haar

Fruitu gorriak bihotzarekin

Fruitu gorrietan aberatsa den dieta egiten duten emakumeek %30 murrizten dute bihotzekoa izateko arriskua. Ondorio hauek atera dira ‘Zirkulation’ aldizkarian kardiologiako aldizkari ospetsuenetako batean argitaratu berri den ikerketa batean. Hala, egileek adierazi dute astean hiru ahabaldi edo marrubien zati gehiago jan behar direla, eta infartua izateko arriskua dagoela.

Ikerketa, Harvardeko Osasun Publikoko Eskolako (AEB) ikertzaileek gidatua. ), 93.600 emakumeren segimendua egin zen, hau da, 25-42 urte zituztenak haren hasieran. 18 urtez, beren jateko ohiturei, bizimoduari eta historia kliniko pertsonal eta familiarrari buruzko kontsultak egin zitzaizkien.

Emaitzen arabera, fruitu gorriak jan zituztenek astean hiru aldiz edo gehiagotan infartu-arriskua izan zuten noizean behin kontsumitu zituztenak baino %32 gutxiago. Zientzialariek ikusi zuten fruitu horietan aberatsa zen dieta egiten zuten emakumeek ere bizimodu osasungarriagoa zutela: ez zuten erretzen, ariketa fisikoa egiten zuten eta zuntz eta landare ugariko dieta zuten, kaloria gehiegi eta animalia-gantz gutxi zituena.

Fruitu gorriak astean hirutan edo gehiagotan jan zituztenek infartu-arriskua %32 txikiagoa izan zuten noizean behin

Hala ere, ondorioztatu zuten fruitu gorriak sartzeak dietari ematen zion onurak ez zuela zerikusirik eramango diren ohiturekin. Egileen arabera, fruitu gorriek duten antozianina-eduki handiak babesten du fruitu gorrien babesa. Aurreko azterketek frogatu zuten flavonoide multzo horrek laguntzen duela arterietako barne-pareta babesten eta arteria-presioaren kontrola egiten.

Ikerketa marrubietan eta ahabietan fokatu bazen ere, antozianinak ere fruta ugaritan daude, gereziak, masustak, mugurdiak, mahatsak, mahats beltzak eta baita laranjak eta berenjenak ere.

Antozianinak kolore-pigmentuak dira landare-zeluletan, eta landare batzuen hostoei, loreei eta fruituei kolore gorria, purpura edo urdina ematen diete. Zenbait lanek beren propietate antioxidatzaileak eta erradikal askeak egiaztatzen dituzte. Arteriak babesteaz gain, antozianinek ere eragin onuragarriak dituzte glukosaren eta lipidoen kontrol metabolikoan.

Erretzeari uztea bihotza zaintzeko, baina gizendu gabe

Tabakoa bihotzaren osasunaren etsai deklaratua da, baina erretzaileen tasa izugarri aldatu da azken hamarkadetan. Horregatik, bihotza zaintzeko modurik onena erretzeari uztea da, baina ez da erraza.

Gainera, tabakismoa alde batera uzten duten pertsona asko kezkatuta daude, batez ere, emakumeen pisua handitu delako. Hala ere, arazo hori iraganeko gauza izan liteke naltrexonari esker, mendekotasuna gainditzeko terapia batzuetan erabiltzen den naltrexonari esker.

Orain arte, naltrexona da erretzeari utzi gabe erretzeari utzi nahi dioten emakumeentzat botikarik onena

Sendagai horrekin egindako azterketa berri batek erakutsi du erretzaile askok pisu gehiago izan ez dezaten ere baliagarria izan daitekeela. Emaitzek erakusten dutenez, nahiz eta farmakoak ez zien lagundu emakumeei erretzeari uzten, zigarroei uko egin zietenek gizendu egin zuten prozesuan espero zenaren erdia. Aldiz, naltrexonak lagundu zien gizonei, tabakoa errazago utzi baitzuten. Baina kasu honetan ez zen pisu-gehikuntzarik nabaritu.

Egileek azaldu dute orain arte sendagairik onena dela erretzeari utzi gabe erretzeari utzi nahi dioten emakumeentzat. Era berean, esan dute litekeena dela botikak koipe eta azukreak jan nahi izatea, tabakoa erretzeari utzi nahi zaionean.

Egia da kilo batzuk irabazteko beldurrak pertsona batzuek erretzeari uzteko erabakia atzeratu dezakeela. Orain arte, tabakorik gabeko urtebete igaro ondoren erretzaile ohiek batez beste hiru kilo irabazi zituzten, baina azken azterketa batek (‘British Medical Journal’) frogatu du igoera hori zertxobait handiagoa dela, lau eta bost kilo artean.

Horretarako, ikertzaileek beste 62 azterketa klinikoren datuak gurutzatu zituzten, erretzeari uzten zioten pertsonen pisu-aldaketa aztertzeko. Pisu-gehikuntzarik handiena azken zigarroa eman ondorengo lehen sei hilabeteetan gertatzen zela ikusi zuten, eta independentea zela pazienteak erretzeari uzten zion ala ez. Emaitzen arabera, lehen hilabetean batez beste 1,12 kilo hazi da; bigarrena, 2,26; 2,85, hirugarren hilabetean; 4,23, sei hilabetera; eta, uzten den urtean, 4,67 kilo. Hala ere, pisua aldatu egin da, eta, ondorioz, erretzaile ohien %16k eta %21ek pisua galdu dute, eta tabakoa utzi dutenen %13k 10 kilo baino gehiago gizentzen zituen.

Ikertzaileek ohartarazi dute azterketaren emaitzak ez direla gaizki interpretatu behar, tabakoa uztearen abantailak, zalantzarik gabe, pisu-hazkunde txikiarekin lotutako arazoak baino askoz handiagoak baitira.

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak