Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Nutrizionistek elikagai aberastuen kontrol handiagoa eskatu dute

Haien onurak ez dituzte zalantzan jartzen, baina haien ondorioak ikertzea nahi dute

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Larunbata, 2002ko maiatzaren 11

Pediatria eta nutrizioko espezialistek atzo, Bilbon, aberastutako produktuek haurren dietan duten garrantzia aztertu zuten, gero eta gehiago betetzen baitituzte etxeetako jakiak. Ez daude susmopean, diote, baina oraindik zalantza asko daude argitzeko.

Gastroenterologiaren, Hepatologiaren eta Nutrizio Pediatrikoaren Espainiako Elkartearen bederatzigarren biltzarraren esparruan egin zen eztabaida. Biltzarra joan den ostegunetik ireki zen Bizkaiko hiriburuko Euskalduna Jauregian. Laurehun adituk baino gehiagok hainbat gai aztertuko dituzte, hala nola haurren gibel-transplanteetako azken joerak eta, oro har, pediatriaren arloan eman diren aurrerapenak. Elikaduraren atalean, Juan Carlos Vitoria doktoreak azaldu zuenez, adituak kezkatzen dituen gaietako bat da elikagai funtzional deiturikoek sortzen dituzten itxaropenei erantzuten dieten jakitea.

Zerealak eta hartzigarriak

Ascensión Marcos ikertzailea, Ikerketa Zientifikoen Kontseilu Nagusiko Hotzaren Institutuko Nutrizio departamentukoa, gai horri erantzuten saiatu zen beste espezialista batzuekin batera. Aberastutako produktuak mantenugai bat dutenak dira. Osagai hori egunero eta kantitate jakin batean hartuz gero, organismoarentzat onura batzuk lortzen dira. Zerrenda horretan hartzigarriak, mineralak, zerealak, zuntza eta azken urteotan omega-3 edo bifidus aktiboa bezain ezagun egin diren substantzien izenak ageri dira.

Hain modan dauden elikagai horien guztien ekoizpena haien ondorio errealei buruzko ikerketa baino askoz azkarragoa da. “Ezagutzen ez ditugun gai asko daude”, azaldu zuen CSIFeko espezialistak. “Ez dakigu irensten den mantenugai-kantitatea behar bezala xurgatzen den, ezta benetan eragina izan dezan zenbat hartu behar den ere”.

Atzo Bilbon bildutako adituek, hala ere, ez dute zalantzan jartzen elikagai funtzionalek organismoarentzat dituzten onurak eta onurak. Ikerketa handiagoa egitea eskatzen dute, oinarrizko kontuak zehazteko, hala nola zenbat denboraz kontsumitu behar den, adibidez, jogurt mota jakin bat, haren elikagaiek eragina izan dezaten. “Ez dezagun ahaztu kontsumo mota horren “boom” bat dagoela, eta salmenta-zifren ondoren erabiltzaile batzuk daudela atzetik”, dio Marcosek.

Adituek “denetik jan” beharra azpimarratzen dute, elikagai funtzionalak kontsumitu ala ez. “Zerealak, lekaleak, fruta, haragia -poca- eta arraina neurrian”, aholkatu du Luis Ros Mar nutrizionistak. “Duela 17 urte —ohartarazi du Ascensión Marcosek—, nerabeak nahiko ondo elikatuta zeuden. Harrezkero, ohitura txarren ondorioak oso txarrak izan dira. Ohitura asko aldatu behar dira”.

Eguneko otorduak

Gosaria: “Eguneko garrantzitsuena da”. Ez da nahikoa baso bat esne eta korrika egitea. Gaua luzea izan da, eta hurrengo goizean ondo elikatuta egon behar du, “karbohidratoekin”, eskola-errendimendu hobea lortzeko. Baso bat esne gomendatzen da, “beti osoa; ez du balio erdigaingabetuak ere”, ogiarekin, frutekin eta zerealekin. Ezinezkoa bada, goizeko ekarpen kaloriko berriarekin indartu behar da.

Bazkaria: Dieta mediterraneoa. Barazkiak, lekaleak, haragia neurrian, arraina eta fruta. Proteinak (%15 inguru), gantzak (%30 edo %35) eta karbohidratoak (%50/55) beti agertu behar dira modu orekatuan.

Merienda: onena ogitartekoa “tradizionala” da, “urdaiazpikoa, txorizoa…” eta fruta.

Afaria: Arina izan behar du digestioa errazteko eta loa indarberritzen uzteko. Ez da proteinetara mugatu behar. “Ez du arrautza frijituak eta saltxitxak bakarrik balio”. Karbohidratoak ere izan behar ditu, patata frijitu, barazki edo pasta gisakoak.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak