Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Oinez ibiliz gero oinak nola zaindu

Oinek garrantzi handia dute mendi-ibilietan, eta haien osasuna zaintzeak helburuen konkista errazten du

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Ostirala, 2015eko ekainaren 26a
img_pies hiking hd

Eguraldi ona dela eta, jende askok egiten ditu ibilaldiak mendian zehar, zeharkaldiak edo Donejakue bidearekin. Prestaketak egiteko ezinbesteko materiala, arropa egokiena, janaria eta hidratazioa funtsezkoak dira markatutako helburuak ongi betetzeko. Baina, oinei garrantzi bera ematen al zaie? Artikulu honek oinak zaintzeko zer neurri hartu behar diren deskribatzen du, eta, horrez gain, kirol-oinetakoak aukeratzeko zenbait gomendio ematen ditu.

Img pies hiking
Irudia: Izf

Garrantzitsua da egunero oinetako larruazala baloratzea, beharrezkoa bada ispilua erabiliz, eremu guztiak iristeko

Eguraldi ona dela eta, jende asko animatzen da mendian oinez ibiltzera, trekkingarekin. Kirol horietako edozein hasi aurretik egiten den lehen ekintzetako bat material egokia erostea da, hala nola arropa eta oinetako teknikoak, motxila eta bastoiak. Hala eta guztiz ere, jarduera horietan funtsezkoa da oinak.

Oinak bizi-egitura bat dira, eta organismoaren pisuari eusten dio eguneko ordu gehienetan, askotan ez baitute behar adinako arretarik jasotzen. Hala ere, kirol-jardueran kontu handiz ibili behar da eta egoera onean mantendu behar dira; izan ere, edozein alterazio txikik (marruskadura bidezko marruskadura batek adibidez) molestiak eragin ditzake berriz ere botak altxatzeko, erosotasunez ibiltzeko edo lesio handiagoa izateko.

Nola zaindu oinak kirolean

Higienea da oinak zaintzeko hartu beharreko neurrietako bat, eta hidratazio ona. Hala ere, badira beste batzuk, ezinbestekoak ere badira ere, ahaztuta geratzen direnak. Adibidez? Jarri eguzki-babesa, eguzkiaren erredurak saihesteko.

Elena de Planell, Unibertsitateko Podologiako Unibertsitate Eskolako irakasle laguntzailea
Bartzelonako Unibertsitatean, oinak zaintzeko gomendio
orokorrak ematen ditu:

  • Azazkalak zuzen moztu eta ertzak limatu.
  • Egunero xaboi neutroz eta ur epelez garbitu, neguan eta udan hotz.
  • Zehatz-mehatz lehortu, batez ere hatzen artean. Ondo iristen ez bada, lehorgailua erabil daiteke.
  • Jarri krema hidratatzailea oin osoan, ez digitalak izan ezik, beratzeak sor baititzake.
  • Baloratu oinetako larruazala egunero, beharrezkoa bada ispilua erabiliz, alde guztiak iristeko.
  • Ez moztu gogortasunak, ez kailuak, ezta kaliziarik ere, erredurak eragin baititzakete. Onena podologora joatea da.

Osasun podologiko ona kirola egiteko

EtaPodologoen Elkargo Ofizialen Kontseilu Nagusiabeste aholku erraz batzuk ere eransten ditu, kirola oinetara ez pasatzeko:

  • Kirola egin aurretik, ez bainatu ur beroarekin; izan ere, larruazala ahuldu eta presio eta igurtziaren ondorioetarako ahulago uzten du. Horregatik, errazagoa da flickena edo babak agertzea.
  • Anpuluak eratzeko, josturarik gabeko bi galtzerdi, ehun naturalak eta transpiragarriak erabiltzen dira.
  • Ez estreinatu oinetakoak kirol-jardueraren egunean. Egun batzuk lehenago ohiko galtzerdiarekin erabiltzea da onena.

Era berean, oinaren azala hidratatuta edukitzeak marruskadura- edo presio-indarrekiko erresistentzia handiagoa du. Kirolari eta ibiltari askok, kirola egin aurretik, baselinaz (olio minerala) edo kremaz (urea) masajea ematen diete, jardueran zehar urradurak murrizteko. Hala ere, hauek ez dira substantzia hidratatzaileak, emolienteak baizik, hau da, ura atxikitzen dute eta larruazal gogorra leuntzeko balio dute, dermisaren azaleko geruzen koipe-edukia leheneratuz eta/edo berrezarriz. Larruazalari buruzko filma oliotsua da, eta motela edo nulua da.

Hala ere, oinaldean edozein aldaketa gertatuz gero, gomendioa podologo bati galdetzea da.

Kirol-oinetakoekin asmatzeak duen garrantzia

Oinetakoak aukeratu aurretik, zer azalera erabiliko den jakin behar da: lurra, harria, asfaltoa… Ibiltzeko botak edo trekking edo trail running zapatilak dira erabilienak. Hala ere, bakoitzak bere berezitasunak ditu, eta berezitasun bereziak ditu diziplina bakoitzerako: kontrahormak, moteltzea, zolaren marrazkia, uraren iragazkortasuna…

  • Trekking edo trail running botak erabiltzen dituzte mendiko lasterkariek, arinak, malguak eta inpaktua moteltzeko gaitasun handikoak direlako. Kirolari hauez gain, era eroso eta seguruan ibiltze leunak bakarrik egin nahi dituztenentzat ere baliagarriak dira.
  • Mendi-eremuetan sartzeko, gomendagarriagoak dira mendi-ibiliak egiteko botak; izan ere, haien ezaugarriak egokiagoak dira orkatilak izan daitezkeenen orkatilak babesteko, eta harriekin izan ditzaketen inpaktuetatik babesteko. Hala ere, aurrekoak baino gehiago pisatzen dute eta beroagoak dira. Efektu hori minimizatzeko, oinari ondo doitzen zaion galtzerdi bat erabiltzea gomendatzen da; izan ere, bestela, erraz mugitu eta anpoilan buka daitezkeen urradurak eragin ditzake. Aukera ona da transpirazioa errazten dutenak aukeratzea, oinetakoak presio handiagoa egiten duten lekuetan eta josturarik ez dutenetan babesa ematen dutenak.

Argi eduki behar da zer oinetako mota aukeratu behar diren, eta garrantzitsua da hori nola egin. Zapatak erostera joateko ordurik onena arratsaldez da, oina luzatuta dagoenean lanaldiaren ondoren edo 20 minutuko ibilaldi baten ondoren. Kirola egiteko erabiliko den ezaugarri bereko galtzerdi batekin probatu behar dira oinetakoak. Kopurua asmatzeko, hobe da goiko batekin batera ohizkoa dena probatzea, doikuntza eta erosotasuna alderatu ahal izateko. Zalantzaren bat izanez gero, arlo horretako espezialista bati aholkuak ematea da onena. Denda espezializatuek oinkadaren analisi-zerbitzua dute, eta oin mota bakoitzerako eta kirol-jarduera bakoitzerako egokiena den modeloa aukeratzen lagun dezakete.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak