Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Oinez ibiltzea korrika egitea baino bihotzagoa da?

Ibiltzea eta korrika egitea osasunerako ariketa onuragarriak dira, baina ez neurri berean, datu zientifikoek erakusten dutenez

Korrika zein oinez ibiltzea jarduera osasungarriak dira, bihotza zaintzen dutenak. Baina biek erakundeari onurak ematen badizkiote ere, oinez ibiltzeak abantaila gehiago ditu: horien artean,lesioak izateko arrisku txikiagoa, higadura gutxiago eta alderdi positibo gehiago, bihotz-hodien mailan. Power walking deritzonaren bertuteak dira, edo bide arinetik ibiltzen dira., gero eta jarraitzaile gehiago dituzten kirolek gomendatzen dute funtsezko arrisku-faktoreak murrizten dituztelako, ondoren zehazten den bezala.

Img caminar o correr corazon 01
Irudia: yekotropotstudio

Ibiltzearen eta korrika egitearen onura kardiobaskularrak

“Oinez ibiltzeak bihotz-hodietako arrisku faktore nagusiak murrizten laguntzen du, hala nola obesitatea, hipertentsioa eta diabetesa”, azaldu du Carlos Macaya Espainiako Bihotzaren Fundazioko presidente (FECek). “Gainera, frogatuta dago muskulu-tonua handitzen ere laguntzen duela eta estres emozionala kontrolatzen laguntzen digula”, gehitzen du.

Onura horiek guztiak running bidez lor daitezke, baina, kardiologoen arabera, erritmo jakin batera oinez gehiago bultzatzen dira. Eta ikerketek zenbakiekin berretsi dute. Arteriosklerosia, Therronbois and Baskular Biology aldizkarian argitaratutako ikerketa baten arabera, korrika egiteko energia bera gastatzen denean, korrika egiteak %4,2 murrizten du hipertentsio-arriskua, eta oinez ibiltzea, berriz, %7,2.

Eta ez da praktika honen onura bakarra korrika egiteari dagokionez. Kolesterol-maila ere modu eraginkorragoan jaisten da: korrika egiteak kolesterol-maila %4,3 jaistea ekar dezake, eta oinez ibiltzea, berriz, %7 jaistea. Gainera, oro har, oinez ibiltzea, korrika baino gehiago, bihotzeko gaixotasunen arriskua murrizten du: %9,3 eta %4,5, lan zientifiko beraren arabera.

Nola ibili etekinak biderkatzeko

Nahiz eta paseatzea espezialistek gehien gomendatzen duten praktika bat izan, horiek ohartarazi dute onura kardiobaskularrak lortzeko ez dela nahikoa edozein modutan ibiltzea.

Hasteko, maiztasuna funtsezkoa da. Astean hiruzpalau aldiz paseatu behar da 45 minutuz, zer abantaila dituen jakiteko.

Baina intentsitatea ere funtsezkoa da. Irabaziak urrats arinez oinez egiten direnean bakarrik lortzen dira. Erreferentzia gisa, bihotz-taupaden maiztasun maximoaren %60tik gorako urratsa egin beharko litzateke, erritmo azkarrean, nahiz eta aldi berean erosoa izan, ahalegin handirik eskatzen ez duena.

Jarrerari dagokionez ere, garrantzitsua da. Buruak tente egon behar du, begien aurrean 20 bat metro utzita. Eta ahal bada, bizkarra zuzen egotea da egokiena, horregatik jarrera zurruna izan gabe, sorbaldak erlaxatuta dituela. Oinek sorbalden zabaleraren distantzia berean egon behar dute.

Eta, azkenik, arnasketari erreparatu behar zaio. Jariatu egin behar da. Arnasa erritmikoki hartzea da egokiena, organismoa ondo oxigenatzeko.

Oinez ibiltzea: bihotz-errehabilitaziorako gomendatua

Erritmo onean paseatzeak sistema kardiobaskularra sasoian mantentzen laguntzen du, batez ere praktika hori elikadura osasungarriarekin konbinatzen bada. Gomendioak osasun ona dutenentzat eta bihotzeko arazoak prebenitu nahi dituztenentzat balio du.

Bihotzeko ekitaldiren bat jasan duten paziente gehienei ere bide arinetik ibiltzea gomendatzen zaie. Ibiltzea bihotz-errehabilitazioaren parte da, bihotzak esfortzuari ematen dion erantzuna hobetzen duelako. Hori gertatzen da organo horren barrunbeen tamaina handitzen delako eta, beraz, taupada bakoitzean odol kantitatea handitzen delako, oxigenoaren eta substantzia nutritiboen garraioa handituz.

Edonola ere, edozein ariketa egin aurretik medikuarekin kontsultatzea komeni da, jarraibide bat ematea komeni dela uste baduzu.

RSS. Sigue informado

Informaci�n sobre normativa alimentaria en Ainia Fundación española del corazón

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak