Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

OMEren arabera, sedentarismoa da hilkortasun globaleko laugarren arrisku-faktorea

Organismoak jarduera fisikoari buruzko gomendio berriak ematen ditu osasuna hobetzeko

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Osteguna, 2010eko azaroaren 18a

Munduko Osasun Erakundearen (OME) arabera, munduko sedentarismoaren hazkundea hilkortasun globalaren laugarren arrisku-faktore bihurtu da. Egoera horri aurre egiteko, nazioarteko erakundeak jarduera fisikoari buruzko gomendio berriak eman ditu osasuna hobetzeko, eta adin-talde guztiek jakin dezatela zenbat ariketa egin behar duten.

5 eta 17 urte bitarteko, 18 eta 64 urte bitarteko eta 65 urtetik gorako adin-taldeei egokituak, jarraibide hauek pertsona bakoitzarentzat egokia den maiztasunari, iraupenari, intentsitateari eta ariketa-motari buruzko aholkuak ematen dituzte. Haur eta gazteentzat, OMEk gomendatutako jarduera fisikoak jolasak, kirolak, garraioa, zereginak, aisialdiko jarduerak, heziketa fisikoa edo familian, eskolan eta gainerako erkidegoarekin egin beharreko ariketa planifikatuak biltzen ditu. Helburua forma fisikoa hobetzea da, bai alderdi kardiobaskularrean bai muskularrean, baita hezurren osasunean eta biomarkatzaile kardiobaskular eta metabolikoetan ere.

5 eta 17 urte bitarteko haur eta nerabeek “eguneroko jarduera fisiko bizia, batez beste, 60 minutuz” egin behar dute. “Ariketak 60 minutu baino gehiagoan egiteak osasun-onura gehigarriak dakartza”, dio OMEk. “Eguneroko ariketa horren zati handienak aerobikoa izan beharko luke. Hala ere, intentsitate handiagoko jarduerak ere egin beharko lirateke, muskuluak eta hezurrak indartzen dituztenak barne, astean hiru aldiz gutxienez”, adierazi du.

OMEk jarduera fisikoak egitea proposatzen die 18 eta 64 urte bitarteko helduei, besteak beste, aisialdiko ariketa, oinez edo bizikletaz ibiltzea, etxean kirola egitea, jolasak, kirolak eta planifikatutako ariketa. Talde horrek “gutxienez 150 minutuko jarduera aerobikoa egin behar du, neurritik intentsitate bizira, astean, edo gutxienez 75 minutuko ariketa aerobiko bizia, edo bi intentsitateen jarduera-konbinazio baliokide bat”. Onura gehigarriak lortzeko, helduek astean 300 minutu egin beharko lituzkete ariketa fisiko neurritsua egiteko edo astean 150 minutu ariketa aerobiko bizia egiteko. Muskuluak indartzeko, “astean bitan edo gehiagotan” egin behar da ariketa.

65 urte edo gehiagoko taldearentzat, OMEk gainerako helduen ariketa-mota bera egitea proposatzen du. Ariketa fisiko aerobikoa astean gutxienez 150 minutuz egitea gomendatzen die, ariketa ertainetik intentsitate bizira, edo astean gutxienez 75 minutuz lan egitea, edo bi erritmoak konbinatzea. Ariketa gutxienez 10 minutuko tarteetan egin behar da. Onura gehigarriak lortzeko, jarduera fisiko neurritsua astean 300 minutura arte handitu behar dute, edo astean 150 minutuz jarduera fisiko bizia edo ariketa fisiko neurritsu eta bizia egiten aritu. “Mugitzeko arazoak dituzten adinekoek ariketa fisikoa egin behar dute, astean hiru egunez edo gehiagotan erorketak saihesteko. Muskuluak indartzeko jarduerak astean bitan edo gehiagotan egin behar dira”, gomendatzen du organismoak.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak