Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Ondo sentitu nahi duzu? Erabil ezazu ongizatearen triangelua!

Dieta osasuntsua egitea, hidratazio ona ziurtatzea eta ariketa fisikoa egitea dira bizimodu osasungarria eraikitzeko funtsezko hiru puntuak.

Barrutik ondo egotea kanpotik nabaritzen da. Horregatik, adituek azpimarratzen dute bizimodu osasungarria izan behar dela, Ongizatearen Triangeluak planteatzen duena bezalakoa. Eredu horretan, elikadura askotarikoa eta orekatua, jarduera fisikoa egunero egitea eta hidratazio egokia mantentzea dira bizimodu osasungarria izateko moduak. Mediterraneoko Dietaren Piramide berria sustatzen duten ohitura eta filosofia horiek Ura eta Osasuna Ikertzeko Institutuaren (IIAS) antzeko txosten zientifikoak bermatzen dituzte.

Ongizatearen Triangeluaren lehen puntua hasteko, dietan jarriko dugu arreta. Horretarako, elikagai- eta mantenugai-talde guztiek egon behar dute, kopuru neurritsuan eta adin, sexu, gorpuzkera eta jarduera fisikoaren maila bakoitzari egokituta. Horri dagokionez, Ura eta Osasuna Ikerketa Institutuak jardunaldian zehar bost otordu egitea gomendatzen du, bat bera ere saltatu gabe, elikagai-talde guztiak kopuru ertainetan sartzea eta egiten ditugun janariak urarekin laguntzea.

HD entsalada egiteko img

Irudia: Deposituak

Jarduera fisiko moderatuaren onurak ongi dokumentatu dituzte adituek. Horregatik, Ongizatearen Triangelua gure eguneroko lanaren zati izan dadin, ez dugu elikadura on bat bakarrik behar… Mugitzea ere funtsezkoa da!

Praktika horri esker:

Adituen iritziz, jarduera fisikoak endorfinak askatzen ditu, eta endorfinak osotasun-sentsazioarekin edo zoriontasun-egoerarekin lotuta daude. Elikadura Zientzien Espainiako Elkarteko (SEDCA) Batzorde Zientifikoko lehendakari Jesús Román irakaslearen arabera, “jarduera fisikoa osasunerako oinarrizko tresna da, eta pertsona guztiek beren ongizatea hobetu ahal izango dute beren bizimoduan beren ezaugarrietara egokitutako ariketaren bat sartu ondoren”.

Ura edanarazi eguzkia

Irudia: Pexel-ak

Ongizate Triangeluaren hirugarren pilarea hidratazioak osatzen du. Egunean 2-2,5 litro ur edatea, egunean zehar zurrupada txikitan banaturik, lagungarria da organismoa hidratatuta mantentzeko eta, beraz, oreka hidriko egokia izateko.

Jesús Román adituak dioenez, “ur-botila bat eramatea edo gure eskura izatea edonon egonda ere (kalean, lanean, etab.) edozein unetan eta lekutan hidratatzeko aukera ematen digu, modu seguruan, osasuntsuan eta kalitatez”.

Gainera, ariketaren zati garrantzitsua da. Izan ere, adituek hidratazio egokia izatea gomendatzen dute, praktikatu aurretik, bitartean eta ondoren:

  • Ariketa egin aurretik: aurreko 15 minutuetan, litro erdi ur hartu zurrupada txikitan.
  • Ariketa fisikoa egiten ari zarela, eraman gure ur-botila sarritan ur pixka bat edateko.
  • Ondoren: hartu ura ordu batean edo hurrengo bi orduetan. Zehazki, bi ordutik behin 330 mililitro ur (edalontzi bat baino gehiago) hartzea gomendatzen da, gutxi gorabehera.

Beraz, gogoratu: bizimodu osasungarria izateko, jarri martxan Ongizatearen Triangelua!

Etiketak:

hidratación-eu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak