Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Ongizate emozionala zenbateraino den garrantzitsua

Osasuna ongizate fisiko, mental eta sozialeko egoera oso bat da, eta ez gaixotasunik eza bakarrik, Osasunaren Mundu Erakundea definitzen du

Eguneroko erritmo bizkortuak, lanaren eskakizunak edo etxeko kudeaketak estres pixka batekin bizi gaitzakete. Eta garrantzitsua da kudeatzen ikastea, bere intentsitatea murrizteko; izan ere, luzaroan estres handia izateak gure osasun emozionala alda dezake eta jokabide kaltegarriak sor ditzake (tabakoa eta alkohola, besteak beste), elikadura aldaketak (tabakoa eta alkohola, besteak beste) eta ariketa fisikoa egiteko utzikeria. Gaurko atalean, osasunaren beste dimentsio bat aztertuko dugu, ongizate emozionalari erreparatuz.


Zer dira emozioak?

Espero ez diren eta automatikoki funtzionatzen duten gertakizunen aurrean azkar erreakzionatzeko balio diguten mekanismoak dira emozioak. Jarduteko bulkada dira. Gure organismoa inguratzen gaituen ingurunera egokitzen laguntzen digu.

Oinarrizko sei emozio kategoria daude: beldurra, sorpresa, gorrotoa, haserrea, poza eta tristura. Ez dago emozio onik edo txarrik. Pertsona adina emozio-erreakzio daude, esperientzien, aurretiko ikasketen eta egoera zehatzaren araberakoak baitira; beraz, denak dira baliozkoak. Emozioak eragiten dituzten erreakzio fisiologiko eta portaeretako batzuk jaiotzakoak dira, eta beste batzuk, berriz, eskura daitezke.

Zer egin dezakezu zure osasun emozionala hobetzeko?

  • Identifikatu une bakoitzean sentitzen dituzun emozioak eta saia zaitez adierazten.
  • Zama emozional handia sumatzen baduzu, bilatu intentsitate hori arintzeko espazioak, adibidez, zure konfiantzatik hurbil dagoen norbaitekin hitz eginez.
  • Eguneroko higaduratik errekuperatzeko, funtsezkoa da lo egiteko eta atseden hartzeko orduak izatea.
  • Zaindu bikotekidearekin, familiakoekin edo lagunekin dituen harremanak, ahalik eta onenak izan daitezen.
  • Sartu aisialdian interesatzen zaizkizun eta plazer ematen dizuten jarduerak.
  • Lagungarri izanez gero, erabili erlaxazio-teknikaren bat.
  • Garrantzitsua da zure bizi-ohiturak zaindu, elikadura osasungarria egin eta ariketa fisikoa egin.
  • Egunerokotasunak gainezka egiten diola sentitzen baduzu, estresa eta ondoeza gobernatzea kosta egiten zaizu, eta, beraz, zure ustez, psikologo bati kontsulta egiteko aukera dago, bere egoera balora dezan.

Heziketa emozionala, prebentzio modu bat

Ongizate emozionala lortzea ez da erraza, eta beharrezkoa izan daiteke norberaren eta besteen emozioak identifikatzen irakasteko hainbat tresna eta baliabide eskatzea, modu egokian eta produktiboan erabiltzeko edo kudeatzeko.

Hezkuntza emozionala lehen mailako prebentzio-modu bat da, disfuntzioei ahultasuna minimizatzen die, eta haien gertagarritasuna saihesten. Denok behar dugu, nolabait, bizitzako esperientziei aurre egiteko estrategiak erakustea eta esperientzia horiei modu egokienean erantzutea. Oso garrantzitsua da heziketa emozionala txiki-txikitatik eta pertsona gisa garatzen hasi zenetik egotea.

Zergatik da garrantzitsua emozioak txikitatik lantzea?

Adimena, heldutasuna eta gaitasun emozionala zuzenean lotuta daude legezko nahiz legez kanpoko drogen kontsumoarekin. Emozioak ulertzea eta horiek kudeatzen jakitea da gizartean modu egokian integratzeko oinarria, eta indartu egiten ditu talde-egoera eta -presioak, erretzeari eta alkohola edateari eragiten diotenak.

Tabakoaren kontsumoa 14 urterekin hasten da Espainian eta alkohola 16 urterekin. Ikerketek erakusten dutenez, adimen, heldutasun eta gaitasun emozional gutxiagorekin, substantzia horien kontsumoa handiagoa da. Adin horietan, gazteek prestatuta egon behar dute, eta estrategiak, tresnak eta baliabideak erabili behar dituzte beren emozioak kudeatzeko eta modu konstruktiboan jarduteko, epe luzera gaixotasunak ekartzen dituzten bizi-estilo kaltegarriak saihestuz.

Egin test bat, emozio-planoan nola dagoen jakiteko

Ongizate Emozionala izeneko orrialdean, Osasun Ministerioak hainbat test aurkitu ahal izango ditu bere egoera emozionala zein den jakiteko.

Gainera, Minbiziaren Aurkako Espainiako Elkarteak (AECC) "Emozioak" gida jarri du eskura, haurrei emozioen garrantzia transmititzeko.

Parte hartu txikiekin

AECCn hezkuntza-programa bat dugu, ‘Baso sorgindua’. Joko baten bidez emozioen kudeaketan trebatzeko eta entrenatzeko aukera ematen du. 7 eta 9 urte bitarteko haurrentzat da jokoa. Abentura zirraragarria bizitzeko prest dago? Oso baso bitxia da, izaki magikoak bizi dira han, hala nola sorginak, foak, maitagarriak, iratxoak edo trollak, eta ez dago utzitako gaztelurik. Egin klik hemen jolasteko.

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

AECC

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak