Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Osasun Ministerioak ohartarazi du zenbait sendagaik arriskuak dituztela bero-bolada bat gertatzen denean

Botika batzuek deshidratazioaren sindromea larriagotu dezakete.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteazkena, 2005eko uztailaren 06a

Espainiako Osasun eta Kontsumo Ministerioaren mendeko Sendagaien eta Osasun Produktuen Agentziak (AEMPS) berariazko gomendio-gida bat egin die osasun-profesionalei, bero-bolada bat gertatzen den kasuetan sendagaiak behar bezala erabiltzeko. Gida honetan, organismoa beroari egokitzean zenbait botikak eragiten dituzten arriskuen berri ematen da.

Zerrendan, agortze- eta deshidratazio-sindromea eta bero-kolpea larriagotu ditzaketen sendagaiak daude, batzuk hipertermia eragin dezaketenak, eta beste batzuk, beroaren ondorioak zeharka larriagotu ditzaketenak.

Deshidratazioa larriagotu dezaketen sendagaien artean, AEMPSek diuretikoak aipatzen ditu; giltzurrun-funtzioa alda dezaketenak (antiinflamatorio ez-esteroideoak, angiotensinaren bihurketa-entzimaren inhibitzaileak, II angiotentsinaren hartzaileen antagonistak, zenbait antibiotiko, hala nola sulfamidak, eta zenbait antibiral, hala nola indinavir).

Profil zinetikoa duten sendagaiak ere sartzen dira, deshidratazioaren ondorioz alda daitezkeenak, hala nola litio-gatzak, arritmiaren aurkakoak, digoxina, epileptikoen aurkakoak, ahotik hartzeko antidiabetiko batzuk eta hipokolesterolemiatzaileak; eta ekintza baten ondorioz organismoaren kaloria-galera eragotz dezaketenak, hala nola neuroleptikoak, gastu serotoninergikoak, antikomizerikoak, antikolinergikoak, bas

Hipertermia eragin dezaketen sendagaiei dagokienez, ohartarazten du neuroleptiko eta antipsikotiko guztiek sindrome neuroleptiko gaiztoa eragin dezaketela; agonista serotoninergikoek eta antzekoek (serotoninaren birkapazazio-inhibitzaileak, antidepresiboak, triptaneak eta buspirona), berriz, sindrome serotoninergikoaren arriskua areagotzen dute.

AEMPSek ohartarazi du, halaber, zenbait droga, bereziki anfetaminak eta kokaina, eta alkoholismo kronikoa, beroaren ondorioak larriagotu ditzaketen arrisku-faktoreak direla.

Adineko pertsonak dira zaurgarrienak bero handiko egoeran, egarria sentitzeko gaitasuna aldatzearen eta transpirazioaren bidez termorregulatzeko gaitasuna gutxitzearen ondorioz, AEMPSek azpimarratu duenez.

Prebentzioa

Osasun Sailak zenbait prebentzio-neurri gomendatzen dizkie osasun-profesionalei bero-boladetan, gaixoen egoera orokorra alderdi kliniko eta biologikoan zaintzean eta neurri higieniko-dietetikoen multzoa kontrolatzean oinarrituak, bereziki giro freskoa, aireztapena eta hidratazioa.

Beste neurri garrantzitsu bat da pazienteak hartzen dituen sendagaien zerrenda berrikustea, organismoa berora egokitzea alda dezaketenak identifikatzea, horietako bakoitzaren beharra berriz ebaluatzea onura/arrisku gisa, eta antiinflamatorio ez-esteroideoak (bereziki nofrotoxikoak) ez agintzea deshidratazioaren kasuan eta parazetamola, sukarra izanez gero.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak