Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Osasuna zaintzen duten aplikazioak eta gadgetak: onura nagusiak

Aplikazioak eta osagarri mugikorrak jokabide osasungarriak sustatzeko oso baliabide onuragarriak izan daitezke

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Ostirala, 2016ko ekainaren 03a
Img apps gadgets salud hd Irudia: photostockman

Ez aplikazioek ez osagarriek ordezkatu egiten dute osasun-profesional bat ere, baina gadget eta apps batzuk tresna eraginkorrak dira osasunari dagozkion hainbat alderdi kontrolatzeko: erabiltzaileari kontziente sentiaraztetik jasaten duen estres-maila ezagutzea edo ezagutzea, gaixotasun kroniko baten kontrola hobetu arte. Ondoren, bizimodu osasungarriagoa izaten lagun dezaketen app batzuk azalduko ditugu, baita gaixotasuna kontrolatzeko tresna baliagarria izan daitezkeen app batzuk ere.

Img apps gadgets salud art
Irudia: photostockman
Img gadgets verano2013
Irudia: Fitbitbita

Eguneroko bizitzan tabletak eta smartphoneak sartuta, osasun-merkatuan aplikazio mugikorren eta gadgeten garapena areagotu egin da. Institute for Healthcary Informatics-en (IHM) azken txostenaren arabera, ‘Patient Adoption of m Health: Use, Evidence and Remaining Barriers to Mainstream Acceptance” (2015), osasun-appeen kopurua 165.000 baino handiagoa da: %70 ongizate- eta ariketa fisikokoak dira, eta %30 osasun-profesionalei eta beren pazienteei zuzenduta dago. Osasun publikoaren ikuspegitik, egoera horrek aukera ematen du bizi-ohitura osasungarriak sustatzeko, eta, aldi berean, prebentzioaren kultura eta norbanakoaren erantzukizuna bultzatzen ditu, bai osasunean, bai gaixotasunen kontrolean.

Gainera, IHMren argitalpenaren arabera, hamar appsetik batek gailu edo sentsore batera konektatzeko gaitasuna du, eta horrek erraztu egiten du erabiltzailearen datuak biltzea eta datuak biltzea. Beste elementu aipagarri bat sare sozialek duten garrantzia da: azken bi urteetan, osasun-aplikazioen ehunekoa% 26tik% 34ra igo zen.

Aplikazio mugikorrekin ez da hain sedentarioa

Erabiltzaileak gogotsu iraun dezan, app-ek motibazio-elementuak dituzte, adibidez, animo-mezuak
Endomondo, Strava, Runtastic, Pedoder, My Swim Pro eta Google Fit dira jarduera fisiko erregularra kontrolatzeko app ezagunenak. Gehienak doakoak dira, baina ordaindu beharreko aukera aurreratuak ere badituzte. Baina aplikazioak ez ezik, merkatuan hainbat osagarri daude (fitness eskumuturrekoak edo erloju adimendunak, adibidez), sasoian jartzeko edo mantentzeko.

App horiek kiroletara zuzenduta daude, edo kirol-modalitate bakoitzean espezializatuta (korrika edo ibiltzea, abdominalak muskulatzea, entrenatzeko ariketak, Pilates eta abar). ), denbora, distantzia, abiadura, altitudea eta, jarduerak uzten badu, ibilbidearen mapa. Beste batzuek entrenamendu-planak edo errutinak dituzte ezarrita. Erabiltzaileak gogotsu iraun dezan, motibazio elementuak sartzen dira, hala nola animoak, ahotsez edo mezu idatziaz, ezarritako erronkei jarraiki animatzen dutenak edo denbora gehiegi mugitu gabe daramala jakinarazten diotenak. Eta, jakina, gehienek ranking pertsonala partekatzen dute sare sozialetan edo WhatsApp edo posta elektronikoaren bidez bidaltzen dituzte, eta, horrela, jarraitzaileekin lehiatzen da, zeinak beti laguntzen baitu erregistroa hobetzen.

Ildo horretan, ikerketa zientifiko batzuek aplikazio eta gailu horiek erabilgarriak direla adierazten dute. “Podometroen erabilera, helduen jarduera fisikoa areagotzeko, eta Carlos III Institutuko Fisiopatologia, Osasun Mentala (PROMOSE), jarduera fisikoa areagotzeko podometroen erabilera” errebisioa ondorioztatzen du, eta, ondorioz, honako hau: tresna eraginkorra dira sedentarismoaren eta obesitatearen aurkako borrokan, eta erabiltzailearen motibazioa areagotzen du.

Osasuna eta ongizatea zaintzea app bidez

Img medsontime apps salud art
Irudia: Medson time

Beste ohitura osasungarri batzuk hartzen edo mantentzen laguntzen duten appak ere garatu dira, ariketa fisikoa egiteaz gain, erretzeari utzi nahi diotenek edo gauez atseden onak duen garrantziaz jabetzen direnek kontrolatu egiten dute zenbat eta nola lo egin, eta esnatzeko unerik onena kalkulatu.

Beste batzuek estresa arrastatzen laguntzen dute egunerokotasunean, hala nola Checking Stress, eta horren bidez erabiltzaileak argi eta garbi ikus dezake nola dagoen eta zer estres-maila duen. Oso baliagarria da kontzientzia hartzeko lehen urratsa, zerbait ondo ez doala eta erremedioa jartzen duela onartzeko.

Ongizatearen atalean, onarpen handia dute elikadura osasungarria izateko eta pisua kontrolatzeko diseinatuta dauden appek, merkatuan dauden aukeren artean. Argi eduki behar da dietistek eta nutrizionistek eskain ditzaketen dieta-jarraibideak ez dituztela ordezten, osasun-arloko beste profesional batek bezala, baina baliagarriak dira eguneroko otorduak kontrolatzeko. Hori bai, alde batera utzi behar da pisua modu errazean eta egun gutxian galtzeko agintzen diotenen alde, dieta miragarri horiek osasuna arriskuan jar baitezakete.

Hala ere, osasuna zaintzeko onuragarriak izan daitezkeen aplikazioen zerrenda amaigabea da. Adin eta baldintza guztietarako daude: haurdunaldian, amagandiko edoskitzaroan, Pediatriako Espainiako Elkartean eta haurren artean hortz-higienea bultzatzeko.

Apps, osasun-paziente eta -profesionalentzat tresna erabilgarria

App gehienak ongizatean oinarritzen diren arren, osasun-profesionalek eta elkarte zientifikoek gero eta interes handiagoa dute programa horiekiko, batez ere, gaixotasun kronikoen kontrolari eta tratamenduari dagokienez. Baina kontuan izan behar da, balio erantsia duten arren, inoiz ez dutela ordezten osasunaren arloko profesionalen zeregina.

Hala, Alergologia eta Inmunologia Klinikoaren Espainiako Elkarteak Polen Control eta Polenes Móvil sortu ditu, eta, horri esker, une oro jakin daiteke zer polen-kopuru dagoen giroan, eta alergia-erasoak saihesten. Era berean, mediku profesionalak pazienteen sintomen bilakaeraren jarraipena egin dezake, eta maila polinikoekin erlazionatu.

Diabetesarentzat zenbait aplikazio garatu dira (adibidez, SocialDiabetes) ingestak, gluzemia-mailak eta intsulina-jarraibideak kontrolatzeko, besteak beste, erabiltzaileari kontrol eta autonomia handiagoa ematen diotenak.

Beste batzuek, adibidez Instant Heart Rate, pantailaren bidez neurtzen dute bihotz-maiztasuna, eta aztertu egiten dute. Gainera, askok aukera ematen dute erregistroa pazientearen historia klinikoan sartzeko.

Pediatriari dagokionez, haurren osasunari zuzendutako programak ere sortu dira, adibidez, Sant Joan de Déu (Bartzelona) Ospitaleko profesionalek garatutakoak edo Ameriketako Pediatria Akademiak gomendatutakoak: i Pediatric- eta Kids Doc-en sintomen identifikatzaile praktiko bat.

Batzuk oso lagungarriak dira itsaspen terapeutikoa areagotzeko, agindutako jarraibide medikoa antolatzen baitute eta, oroigarri gisa, mezuak edo oharrak bidaltzen baitituzte bat hartu behar den bakoitzean. Medson timek, gainera, medikazioaren eta bere ontziaren argazki bat eransten du, “dagoeneko hartu dut” mezua erantsita, gogorarazleak errepikatzeko.

Osasun-appak baliabide baliagarri eta eraginkorra dira, eta osasun-ohiturak hobetzeko eta gaixotasun kronikoen kontrol hobea izateko aukera bat, eta garapen teknologikoaren abiadura, etengabe hazten ari dira. Hala ere, ez da ahaztu behar batzuek ez dutela inolako kontrol edo abal sanitariorik. Horregatik, gaixotasun edo gaixotasun jakin baten aurrean, onena erreferentziazko osasuneko profesionalari aholkua eskatzea da, kasu bakoitzean aplikazio fidagarriak eta erabilgarriak gomendatu ditzan.

Etiketak:

aplikazioak app

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak