Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Perimenozia udan: sintomak nola gainditu

Itoaldiek eta gaueko izerditzeak gaueko atsedena alda dezakete eta emakumearen bizi-kalitateari eragin diezaiokete

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Ostirala, 2016ko uztailaren 22a
Img menopausia verano hd Irudia: bertys30

Itoaldiak, izerdi profusa eta palpitazioak, loaren trastornoak eta libidoa gutxitzea dira klimaterioaren etapari lotutako sintometako batzuk, perimenopausia izenekoa. Emakumeen %70i eragiten diete ia, eta urte batzuk luza daitezke. Baina zer gertatzen da uda eta tenperatura altuak iristearekin? Sintoma horiek larriagotzen al dira? Zer neurri har daitezke gehiago eramateko? Artikulu honetan, berorik handieneko garaian perimenoaren zeinuak nolakoak diren azaltzen da, eta neurriak hartzen dira horiek gainditzeko eta hamar aholku ematen dira emakume menopausikoaren bizi-kalitatea hobetzeko.

Img menopausia verano art
Irudia: bertsys 30

Menopausia Ikertzeko Espainiako Elkartearen (AEEM) Perimenopausiaren Menogidaren arabera, menopausia – eta klimaterio-periodoaren lehen aldaketa hilekoaren lehen aldaketen arteko etapa da, menstruaziorik gabea (menopausia). Elkarte horren datuen arabera, Espainian, menopausia 51,4 urterekin agertzen da batez beste, nahiz eta trantsizio-periodoa 47 eta 48 urte bitartean hasi eta bi eta bost urte bitartean igaro.

Beroaldiak eta bero handia

Beroaldiak, izerdi ugaria eta palpitazioak, larruazaleko aldaketak, trastorno muskulu-eskeletikoak, suminkortasuna, tristura, negar erraza, loaren trastornoak eta libidoa gutxitzea dira klimaterioari lotutako sintometako batzuk.
Gaueko itoaldiek bero-sentsazio bizia, izerditan eta pultsu bizkorrarekin esnatu dute emakumea
Hala ere, sintomak eragiten dituzten sintoma basomotorrak dira adierazpenik bereizgarrienetako eta ohikoenak eragiten dituztenak, eta obulutegiko funtzioa jaisten hasten den aldian dauden emakumeen %70eraino iristen dira. Eta, zalantzarik gabe, deserosoenetakoa ere bada. Ez da zehaztasunez ezagutzen zerk eragiten dituen, baina badakigu estrogenoen gutxitzearekin lotuta daudela. Beste faktore batzuek, berriz, neurri handiagoan pairatzeko joera dute, adibidez, estresa izatea, edari estimulatzaileak edo oso elikagai minak kontsumitzea eta giro itxietan egotea.

Itoaldiak, bularraren goialdean eta aurpegian, bat-bateko bero-sentsazio batekin hasten dira. Iraupen eta intentsitate aldakorra dute, baina ohikoena hiru eta sei minutu arteko iraupena izatea da, eta egunez eta gauez errepikatzea. Azken kasu horretan, bero bizia, izerditan eta pultsu azeleratua erabiliz esnatzen da emakumea.

Udan: sintomak nola gainditu

Baina, udako beroarekin, areagotu egiten al da sintomen intentsitatea? Doktorea Gema García Gálvez, Madrilgo Quirón Ospitaleko Zoru Pelbikoaren Unitateko ginekologo arduraduna eta TENA Lady zentroko Centradaenti.eko bozeramailea, oso argia da horri buruz: “Perimenobian dagoen emakumea, sintomak eta gaueko izerditzea, bizi-kalitatea aldatu eta gaueko atsedena eteten duena, lagungarria izan daiteke urteko edozein garaitan, eta udan beste pertsona batzuek baino ez dute pasatzen”.

Espezialista honek, egoera arin edo moderatuetan, hainbat ekintza gomendatzen ditu, hain sinpleak eta logikoak direnak:

  • Arropa freskoa erabili eta transpiratu.
  • Dutxa freskagarria ematea lo egin aurretik.
  • Haizemailea edo haizagailua erabiltzea.
  • Soja eta melatoninarekin jateko osagarrien laguntza.

Sintomak mugatzaileak badira eta horrekin nahikoa ez bada, berriz, honako hau azpimarratzen du: “Galdetu ginekologoari! “.

Menopausian bizi kalitate hobea lortzeko dekalogoa

Menopausia Ikertzeko Espainiako Fundazioak (FEEM) eta Menopausia Ikertzeko Espainiako Elkarteak (AEEM), araua desagertzearekin lotutako sintomei aurrea hartzeak duen garrantzia azpimarratzeko, bizi-kalitatea hobetzeko Prebentzioko Dekalogoa sortu dute, eta honako aholku hauek ematen ditu:

  • 1. Tabakoa erretzeko ohitura uztea.
  • 2. Alkohol-kontsumoa murriztea.
  • 3. Ariketa aerobikoa modu erregularrean egitea.
  • 4. Dieta osasungarria eta orekatua egin.
  • 5. Gorputz-pisu egokia eduki.
  • 6. Mentalki aktibo egotea.
  • 7. Sendagilearengana joatea, honelako egoeretan: sarritan komunera, egunez edo gauez joan behar izatea, gaueko atsedena eten edo komunera iristeko astirik ez duenean.
  • 8. Minbizia goiz detektatzeko azterketak egitea.
  • 9. Ordezko terapia hormonala beti medikuaren laguntzaz aztertzea, egokitasuna bermatzeko.
  • 10. Familiako aurrekari edo arrisku pertsonalen arabera, beste gaixotasun batzuetarako prebentzio-programa espezifikoak kontuan hartzea.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak