Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia > Osasun-arazoak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Rosa Igeltsero, Lehen Mailako Atentzioko Pediatria Elkarteko Patologia Infekziosoren Lan Taldearen koordinatzailea

Antibiotikoak gehien erabiltzen diren Europako herrialdeetako bat da Espainia

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteartea, 2013ko abenduaren 17a

En España todavía se utilizan demasiados antibióticos. Hay varias razones que lo explican: dispensación en las farmacias sin receta médica, uso de fármacos del botiquín casero sin consultar con el médico o su empleo en infecciones víricas. También hay que tener en cuenta su utilización en agricultura y veterinaria, que tiene repercusión en la salud humana. Todas estas circunstancias favorecen un aumento de las resistencias, que afecta sobre todo a los menores de 5 años y los mayores de 80, quienes son los que más necesitan los tratamientos antibióticos para diversas infecciones. Si las resistencias siguen en aumento, habrá que recurrir a otros de segunda línea, más caros y con más efectos adversos, advierte Rosa Albañil, coordinadora del Grupo de Trabajo de Patología Infecciosa de la Asociación Española de Pediatría de Atención Primaria (AEPap) y pediatra de Atención Primaria del Centro de Salud de Cuzco, de Fuenlabrada (Madrid), con motivo de la reciente celebración del Día Europeo para el Uso Prudente de los Antibióticos.

Antibiotikoak ongi erabiltzeko aholkuak

Parte hartzen duten pertsona eta eragile guztiek beren aldetik jar dezakete antibiotikoen erabilera arrazionalagoa, bakterioen erresistentziek gehiago ez hazteko. Baina, horretarako, hainbat mailatan jardun behar da, Rosa Igeltsero-k dioenez:

  • Osasun-agintariek kontrolatu egin behar dute legea betetzen dela, mediku-errezetarik gabe erosi ezin daitezen, ez baitira botikak emateko botikak.
  • Albaitaritzan eta nekazaritzan esku hartu eta erregulatu behar da, sektore horietan erabiltzen diren antibiotikoek gizakiei eragin diezaieten.
  • Es preciso realizar campañas dirigidas a la población, para informarla y formarla de manera adecuada, con el fin de que comprenda que los antibióticos son fármacos muy beneficiosos cuando se utilizan en enfermedades en las que están indicados. En cambio, cuando se usan de manera indiscriminada pueden causar perjuicios. Hay que explicar la importancia de cumplimentar bien los tratamientos en dosis, horario y duración, ya que no seguir las pautas indicadas por el médico también puede conducir a la producción de resistencias y a que no se consigan los efectos esperados. Hay que destacar que son un arma muy poderosa que, bien empleada, puede ser muy útil para la salud, pero mal usada puede provocar más desventajas que beneficios.

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak