Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Sendagileen arabera, handiagoa da gerriko minaren eragina, sedentarismoa dela eta.

Herrialde garatuetan presentzia handiagoa duen gaitz hori da lan-bajaren bigarren arrazoia.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Osteguna, 2003ko urriaren 09a

Sedentarismoak areagotu egiten du gerriko minaren eragina, hotzeri arruntaren ondorengo laneko absentismoaren bigarren arrazoia, Madrileko Kirol Medikuntza eta Errehabilitazio Zentroak (MeDy R) jakinarazi zuenez.

Carlos González de Vega Gorputz Hezkuntzako eta Kiroleko Medikuntzan espezialistak eta zentro horretako zuzendari medikoak adierazi duenez, lunbalgia bizkarraren behealdean dago, eta “eguneroko jarduera mugatu dezake”. Lunbalgiak, egunez egun aurrera egin ahala edo hasieratik intentsitatez agertu ahala, modu silentean agertu eta biziago bihur daitezkeenak, bost orno lunbarretan eta eremu sakroan gertatutako aldaketengatik gertatzen dira batez ere.

Bestalde, lunbarretako minen kausei buruzko ikerketek agerian utzi dute lunbalgiaren eragina maizago gertatzen dela garapen-maila altuagoa duten herrialdeetan, aditu horrek dioenez.

“Lunbarretako hamar minetik bederatzik zerikusia dute eremu horretan funtziorik ez izatearekin eta muskulu lunbarrak eta sabelekoak gaizki konpentsatzearekin, horrek konpentsatzen baitu gerriko muskulatura”, erantsi du.

Gerriko muskulaturak zuzentzen du eremu pelbikoaren kulunkatzea, eta landu egin daiteke. Horretarako, adituak hainbat ariketa egitea gomendatzen du, hala nola “sabela lau edo bost segundoz ezkutatzea, gero oso mantso askatzeko; oso ariketa sinplea, beste lan eta jarduera batzuekin inolako esfortzurik gabe uztar daitekeena”. Egunean 30 minutu oinez ibiltzea edo eskailerak oinez igotzea gomendatzen da.

Gerriko mina sentitzen denean, hainbat neurri hartu behar dira, gaixoaren fasearen arabera. Atsedena egokia da fase akutuan eta lehenengo 24 orduetan, nahiz eta egia den atsedenak okerrera egiten duela gerriko minean. Ideala zera da: “pertsona jarduera-maila jakin batera lehenbailehen itzultzea”.

Finlandian egindako azterketa baten arabera (azterketa horren arabera, 6-8 urteko jarraipena egin zitzaien gerriko mina zuten 25.000 gaixori), terapia fisiko indarberritzailea egin eta jardueran sartu ziren pertsonek hobekuntza “nabarmen handiagoak” izan zituzten atsedena hartu zutenen aldean, baita jarduera fisikoan soilik sartu zirenen aldean ere.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak