Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Siestak arrisku kardiobaskularrak murrizten ditu eta tentsioak askatzen laguntzen du.

Gainera, kontzentratzeko gaitasuna handitu eta alerta-egoera areagotzen du.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Astelehena, 2011ko uztailaren 18a

Erakunde zientifiko ugarik goresten dituzte siestak ekarritako onurak, eta ziurtatzen dute ematen duen ongizatea ezin dela beste edozein konponbide medikorekin alderatu. Onura horien artean, arrisku kardiobaskularrak gutxitzea, tentsioak askatzea, kontzentratzeko gaitasuna handitzea eta alerta-egoera sendotzea nabarmentzen dira.

Siestaren abantailak aitortzen dituen azken erakundea Ipar Amerikako Espazio Agentzia (NASA) da, bere ustez 26 minutu behar baitira siesta eredugarria egiteko. Estatu Batuetako Garraioaren Segurtasun Batzordeak (NTBS) emandako datuen arabera, aire-kontrolatzaileen eraginkortasuna hobetu egin da. Azterketaren arabera, 26 minutuko loak langile horien errendimendua %34 hobetzen lagunduko luke, eta haien alerta-egoera %54 handituko luke.

“Gizakiak bi edo hiru “leiho” ditu loa eragiten dioten egunean. Hori dela eta, denboraldi labur batez lo egiteak gorputzari laguntzen dio eguna hobeto jasaten”, azaldu du Valentziako Quirón Ospitaleko Loaren Unitateko koordinatzaile Gonzalo Pin Arboleda doktoreak. Siestak helduengan izan dezakeen eragina onuragarria izan daiteke, baina praktika hori funtsezkoa da haur eta zaharrengan. “Bost urtetik beherako haurretan, siesta behar-beharrezkoa da garapen fisiko eta neurologikorako. Adinekoentzako praktika hori beharrezkoa da, halaber, adinekoek hobeto jasan dezaten eguna eta bizi-kalitate hobea izan dezaten”, adierazi du Pin-ek.

Siesta, oro har, bazkaldu ondoren egiten da. “Siesta egiteak muskulu-erlaxazioa eragiten du, digestio-aparatuari digestioa modu eraginkorragoan egiteko aukera ematen diona”, dio Pedro Mayoralek, Madrilgo Hopital Ruber-eko doktoreak eta Espainiako Loaren Elkarteko kideak. Aditu guztiek uste dute siesta neurri egokian hartu behar dela.’ Mayoralek dioenez, “siesta luzeegiak hartzen direnean, lo-zikloak alda daitezke, eta loezina jasan gauean”. Horregatik, siestak 15-20 minutu iraun behar duela diote.

Gaur egun, herrialde askok onartzen dituzte ohitura horren ondorio onuragarriak. Hala berresten du Nasaka Ak eta Oikonomouk 2007an egin eta “Archives of Internal Medicine 167” aldizkarian argitaratu zuten ikerketak. Bertan, bihotz-arazoak saihesteko errezeta onenetako bat siesta dela dio. Noizbehinka lo egiten zuten subjektuek %12 murrizten zuten arrisku hori, eta normalean, %37. Era berean, Loaren Akademia Amerikarrak ikerketa bat egin du, “Siesta” izenburupean, eta bertan jasotzen dira praktikak dakartzan onurak.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak