Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Sonia Gaztambide, Espainiako Diabetearen Elkarteko lehendakaria

Espainiako biztanleen %12, jakin gabe, aurrediabetes-egoeran dago

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteartea, 2010eko abenduaren 07a

Irudia: CONSUMER EROSKI

Aurrediabetea Espainiako populazioaren %12ri eragiten dion diabetesaren aurreko egoera da, bi erakunde horien egoera eta arrisku kardiobaskularreko beste faktore batzuk aztertzeko egin den lehen azterketa nazionalaren arabera. Arriskuan dauden pertsonen egoera neurgarria da, eta horiek detektatuz gero, diabetesa ez garatzen lagunduko litzateke, betiere kaltetuak bizimodua aldatzen badu. Hala ere, askotan ez da konturatzen, elkarrizketa honetan azaltzen duenez, Sonia Gaztambide Espainiako Diabetearen Elkarteko lehendakari hautetsiak eta Gurutzeta Ospitaleko Endokrinologia eta Nutrizio Zerbitzuko buruak (Barakaldo, Bizkaia).

PISU GUTXIAGO ETA ARIKETA GEHIAGO

Obesitateari aurre egiteko ariketa gehiago eta pisu gutxiago konbinatzen dituen errezeta klasikoa eta, horrekin batera, diabetea eta bestelako arrisku kardiobaskularreko faktoreak garatzeko arriskua konbinatzen dituena, aurrediabetesa, mellitus diabetesaren aurreko maila, itzulezina, leheneratzeko ere baliagarria da. Sonia Gaztambidek ohartarazi duenez, fase honetan oraindik ezinezkoa da diabetesa inoiz ez izatea bizimodua aldatzen bada, eta horrek borondate-indarra eskatzen du.

Batzuetan, aurrediabetes-egoera hori duten pertsonek <ahref=”https://www.consumer.es/web/es/alimentacion/estudier_a_comer_bien/gaixotasun/2010/10/05/195832.php”“elikadura egokia mantenugaiei dagokienez, baina gehiegi jaten dute, eta, beraz, zer jan behar duten aholkatzen zaie, kalitateari eta kantitateari dagokienez, “eguneroko bizitzan ariketa fisikoa egin dezaten sustatzeaz gain: eskailerak igo, garraio publikoa baino lehen gelditze bat jaitsi eta ibili”, zehaztu du.

Haren iritziz, modu horretan errazagoa da bizimodua aldatzea behar duten pertsonek baino. “Lan egin ondoren norbaitek gimnasiora joan behar badu, segur aski zaila izango zaio, beste lehentasun batzuk izango ditu eta azken tokira eramango du. Aldiz, egunerokoan sartzen bada (bat bigarren solairu batean bizi bada, pisu bat igo daiteke oinez), egingarriagoa da”, adierazi du. Beste aukera bat egunean ordu erdiz ibiltzea da, “baina erakusleihoei begiratu gabe, baizik eta garboz pixka bat ibiliz”.


Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak