Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Terapia hormonala eteteak menopausiaren sintomak berriro agerrarazten ditu kasuen erdietan, ikerketa baten arabera.

Sofokoen eta gaueko izerdien itzulera medikazioa bat-batean kentzearen ondorio izan daiteke.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Larunbata, 2005eko uztailaren 16a

Menopausiaren sintomei aurre egiteko ordezko hormona-terapia polemikoa berriro aztertu da. Oraingo honetan, Massachusettseko Unibertsitateko ikerketa batek (AEBetako Elkarte Medikoaren (JAMA) aldizkaria argitaratzen du) erakutsi duenez, suspentsioaren ondorioz, saihestu nahi dituen sintomak emakumeen erdietan agertzen dira.

Ikertzaileek diote sintoma basomotorrak, hala nola sofokoak eta gaueko izerdiak, ordezko hormona-terapia utzi ondoren berriro agertzeko sei aldiz aukera gehiago dutela. Are gehiago, praktika klinikoko giden arabera, gehienez bost urtez eta gutxieneko dosiarekin eman badaiteke. Azterketan, estrogenoen eta progestinaren tratamendua jasotzen zuten 8.405 emakumeren sintomak berrikusi ziren, eta terapia bertan behera utzi eta hamabi hilabetera arte hautemandako ondorioak ere aztertu ziren. Parte-hartzaileen batez besteko adina 69,1 urtekoa izan zen, 5,7 urteko batez besteko tratamenduarekin, gaur egun gomendatutakoa baino handiagoa.

Judith K. Ockene, “hormona-terapia epe laburrean erabiltzeak emakume askoren sintomak bakarrik arintzen ahal ditu, adinez nagusienak barne, tratamendua amaitu ondoren sintoma menopausikoak berriro izan baititzakete”. Ikertzaileek diote bizi-estiloak eta estrategia medikoek lagundu dezaketela sintomak hobeki kontrolatzen. JAMAren argitaletxe batean, azken balioespenean jartzen da arreta, baina esaten da “sintomen maiztasun handia (gaueko beroaldiak eta izerdiak) hormona-terapia bat-batean kentzearen ondorio izan daitekeela”.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak