Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia > Osasun-laguntza

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Titietako minbizirako pilateak

Tratamenduan zehar edo titietako tumore bat jasan ondoren leun jarduteak onurak dakartza maila psikologikoan zein fisikoan.

Img pilates Irudia: familymwr

Bularreko neoplasia tratatzeko une delikatua da, eta faktore fisiko zein emozional asko hartu behar dira kontuan. Era berean, indarberritzen diren emakumeek erronka askori egin behar diete aurre, ez bakarrik aurreko indarra eta energia berreskuratzeko, baita, kasu askotan, autoestimua berreskuratzeko ere. Duela gutxi, Minbiziaren Aurkako Espainiako Elkarteak (AECC) jarduera fisikoa minbizia tratatzeko planean sartzea gomendatu zuen. Orain, Bularreko Minbizia Ikertzeko Espainiako Taldea harago doa, eta adierazten du Pilates metodoaren bidez egiten den entrenamenduak emakumeei laguntzen ahal diela, erraz eta leun, sendatzen.

Img
Irudia: familymwr

Ariketa fisiko erraza, onuragarria, minik eragiten ez duena eta arnasarik gabe uzten ez duena. Hala definitzen du Pilates metodoak Bularreko Minbizia Ikertzeko Talde Espainiarra (GEICAM), duela gutxi bularreko minbizia duten emakumeengan praktika hori gomendatu duena. Informazioa “GEySALUS” aldizkarian argitaratu da. Gaixo askok ohiko jarduera fisikoa uzten dute neoplasia bat diagnostikatzen zaienean. Egoera hori mantendu egiten da tratamenduan zehar, baita gaixotasuna gainditu denean ere.

Hala ere, ikerketa askok erakutsi dute ariketa fisikoa alternatiba eraginkorra eta segurua dela, kaltetuen bizi-kalitatea hobetzeko; gainera, onura fisiologikoez gain (ahalmen funtzionala handitzea, muskulu-indarra areagotzea, nekea gutxitzea edo mina gehiago kontrolatzea), hobekuntza emozionala ere badakar. GEICAMen arabera, Pilates da aukerarik onena, adin eta forma fisiko guztietara egokitzen baita, eta pertsona gaixoak edo eriondoak ere praktikatu baititzake.

Gainera, espezialistek gogorarazten dute antsietatea eta depresioa murrizten laguntzen duela, autoestimua hobetzen duela eta bizitzarekiko kontrol- eta asebetetze-maila handiagoa eragiten duela.

Malgutasuna suspertu, indartu eta handitzen du

Mugikortasunak, muskulu-lanak, malgutasuna hobetzeak, erlaxazioak eta Pilatesek ematen duen kontzentrazioak onura ugari ekartzen dituzte

Oro har, Pilates metodoak muskuluak tonifikatzen eta indartzen laguntzen du, muskuluen bolumena handitu gabe. Malgutasun orokorra handitzen du, bizkarra indartzen du eta lesioak saihesten laguntzen du, jarrera eta ohitura txarrak hobetzen ditu, eta itxura fisiko orokorra eta osasuna hobetzen ditu. Psikologikoki, tentsioa, nekea eta mina gutxitzen ditu, kontzentratzeko gaitasuna eta gizabanakoaren kontrola indartzen ditu. Eta kirol-errendimendua ere optimizatzen du.

Nekea, bularreko, sorbaldako eta bizkarreko mugimendu-anplitudea mugatzea eta eremu minduak mugitzeko beldurra izateak bularreko minbizia duen edo izan duen pertsona lotsati sentitzea eragin dezake, edozein jarduera egiteko. Faktore horiek guztiak berreskuratzeak, hala ere, bere buruaren zainketa berreskuratzea eta bizitza normala berriz hastea bermatzen dio. Beste onura bat osteoporosia prebenitzea da. Gaixotasun hori gainerako emakumeek baino maizago garatzen dute, kimioterapiaren beraren ondorioz edo tratamenduaren ondorioz menopausia goiz induzitzearen ondorioz.

Mugikortasunak, muskulu-lanak, malgutasuna hobetzeak, ongizateak, erlaxazioak eta entrenamendu-metodo horrek ematen duen kontzentrazioak eraginda, onura ugari dakarzkie erasandakoei, gainbegiratze profesionalarekin egiten bada.

Jarduera oso bat

Pilatesekin emaitzak lortzen dira egunero egin beharrik gabe, eta astean pare bat orduz nabaritzen dira hobekuntzak. Gainera, bere abantailetako bat da aldaketa asko egiten dituela, eta, beraz, edozein mailatan has daiteke praktikatzen. Ariketa asko lurretik egiten dira, eta horrek murriztu egiten du erortzeko edo gehiegizko esfortzua egiteko arriskua. Ohikoenak arnasketa sakona dira, estresa gutxitzen eta erdiko muskuluak lantzen laguntzen baitu. Arnasketa diafragmatikoa eta alboko arnasketa ere egiten dira.

Ariketa sinpleek muskulu abdominalak indartzen laguntzen dute, eta bizkarraren jarrera ona izaten laguntzen dute. Hori dela eta, egonkortasuna eta mugitzeko askatasuna handiagoa da egunero. Gainera, jarrera egokia izateko gai izateak zerikusia du pertsona baten segurtasun eta autokonfiantzarekin eta, beraz, autoestimuarekin. Azkenik, eta aldez aurreko baldintza gisa, gorputz-lerrokadura egokiarekin luzaketak egitea gomendatzen da, emakumeei bularrean eta besoan zeharreko mugimenduaren anplitude osoa berreskuratzen laguntzeko.

Adituen gomendioa

GEICAMeko adituek monitore partikular batekin bizpahiru saio egitea gomendatzen dute. Monitore hori ez da trabarik sentituko. Pazienteak oinarrizko ariketak eta jarrerak ezagutu ondoren, taldeko saioetara sar daiteke, eta etxean ere egin dezake.

Garrantzitsua da bularreko minbizia sendatzeko Pilatesen programa poliki garatzea eta gaixoarentzat seguruak eta erosoak diren mugimenduak ziurtatzea. Erasandako emakumeak babes-sena har dezake, eta denbora asko pasa daiteke berriz ere bizkar zuzenarekin eroso sentitu edo mugimendu jakin batzuk egin arte. Ariketa sinpleek, hala nola arnasketa sakonak, gorputza barrutik suspertzen dute, tentsio desegokirik sortu gabe. Aurrerapen motel baina konstante horrek konfiantza irabazten eta berriz gorputzean bizitzen lagun dezake.

Kontuan hartu beharko dira, halaber, Pilatesen jardunean azaleratu daitezkeen faktore psikologikoak: emozio batzuk eragin ditzake, eta, batzuetan, bularraren eremua sentikortasuna galtzeagatik sentitzen zuenaren oso bestelakoa da (pazienteak ohitzeko denbora behar izan dezake).

LINFEDEMAREN AURKA BORROKATU

Eragindako bularra osorik edo partzialki erauzten denean, galtzarbeko gongoilak (linfadenektomia) ere ateratzen dira, tumoretik eroritako zelula gaiztoak erabat kentzeko. Baina gongoilekin batera, haiekin lotutako hodi linfatiko batzuk ere kanporatzen dira. Hodi horiek sistema osagarri gisa jokatzen dute espazio interstizialetako likidoak odolera itzultzeko. Nahiz eta beti ahalegintzen den gongoil eta hodi sakonagoak inbaditzen, batzuetan ez da nahikoa izaten. Orduan, besotik igotzen den linfak larruazalaren azpiko gantz-ehunetan metatzeko joera du, eta hantura bigunaren itxura ematen dio.

Linfedema da, eta kirurgia ondoko hilabeteetan edo urte batzuk geroago sor daiteke. Mastektomiatik pasatu diren emakumeen % 10etik % 15era bitartean gertatzen da. Besoarekin pisua hartzea kontraindikatuta badago ere (fardelak kargatzea, poltsak eramatea, erosketako orga arrastatzea edo haurrak besoetan eramatea), hainbat jarduera fisiko oso egokiak dira konplikazio gogaikarri hori saihesteko, besteak beste, Pilates, igeriketa, yoga edo mantentze-gimnasia. Hori bai, irabaziak maximizatzeko, erregulartasunez egin behar dira.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak