Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Triglizeridoak? Horrela eragiten diote zure bihotzari

150 mg/dl gainditzen dituzten triglizeridoen mailak lotura dute ateresklerosiarekin eta, ondorioz, bularreko anginekin, miokardioko infartuarekin eta iktusarekin.

img_trigliceridos afectan corazon hd

Ez da kolesterola bezain maiz hitz egiten, baina oso gertutik zaindu behar dira. Izan ere, odoleko triglizeridoen mailek kalte egin diezaiokete bihotz-hodien osasunari muga jakin batzuk gainditzen dituztenean. Gomendatutako mailei dagokienez, zergatik handitzen diren eta gainditzen direnean zer gertatzen den, artikulu hau aztertzen da.

Img trigliceridos afectan corazon
Irudia: Syda _ Productions

Organismoan metatzen diren gantzak fosfolipidoak, kolesterola eta triglizeridoak dira. Azken horiek dira ugarienak, odoleko koipe mota nagusia baita. Eta gure inguruan ere gehiengoa da: naturan gehien aurkitzen dena da, bai animalien munduan, bai landareetan. Bere ugaritasunaren arrazoia energia-erreserba izatea da, eta horregatik behar da.

Zer gertatzen da triglizeridoen mailak handitzen direnean?

Hala ere, odoleko triglizeridoen mailak muga jakin bat gainditzen duenean -150 mg/dl gainditzen ez duten bitartean, mailak egokiak direla jotzen da–, eragin kaltegarriak izan ditzakete organismoan. Maila altuek lotura dute ateropesklerosiarekin; horrek estualdiak eragiten ditu arteria koronarioetan, eta horrek ez du eragozten odola ematea, bularreko angina edo miokardioko infartua eragin baitezake.

Gainera, hipertriglizeridemia beste patologia batzuen garapenarekin ere lotzen da, hala nola pankreatitis eta iktusekin. Annals of Neurology aldizkariaren edizio digitalean argitaratutako Kopenhageko (Danimarka) Unibertsitate Ospitalearen azterketa baten arabera, kolesterol-maila handiagoak iktus-arrisku handiagoarekin lotuta daude, eta, horregatik, ikerketaren egileek iktusaren prebentzioaren gidalerroetan sartzea pentsatu zuten, une hartan LDL kolesterolaren mailetan zentratzen baitzen.

Zergatik handitzen dira triglizeridoak?

Pertsona batek dituen triglizeridoen maila ezagutzeko, odol-analisia egin behar da, dena ordenatuta dagoela baieztatzeko metodo bakarra. Hala ere, zerbait gaizki dabilela jakinarazteko moduak ditu gorputzak, nahiz eta kasu guztietan ez izan. Seinale horietako bat azaleko erupzioak dira ukondoen bizkarrean, belaunetan edo ipurmasailetan. Beste ohar bat xantelasa da, batzuetan betazaletan agertzen dena, nahiz eta beste arrazoi batzuengatik ere egon daitekeen.

Hainbat faktorek eragin dezakete gantz mota hori handitzea. Espainiako Bihotzaren Elkarteko Arrisku Baskularreko eta Bihotz Errehabilitazioko Ataleko (SEC) Manuel Abeyua kardiologoak azaldu duenez, odoleko triglizeridoen maila elikagai eta edarien, haien metabolismoaren eta gibelaren ekarpenaren (triglizeridoen zirkulazioan) araberakoa da. Konbinazio horretatik triglizeridoen mailak egongo dira. “Triglizerido maila altu samarrak ditugunean, 150 eta 200 mg/dl artean, oraindik ez dugu daturik patologia jakin bat sortzen dutela esateko. Baina gora egin ahala, zifra horietatik abiatuta aldaketak eragin ditzakete gure organismoan”, dio Abeyuak, eta maila normalak berreskuratzeko neurriak hartzea gomendatzen du.

Jarraibide horiek aldatu egiten dira triglizeridoak zenbateraino dauden gora. Zifra 150 eta 200 mg/dl bitartekoa denean, adituek neurri dietetikoak gomendatzen dituzte. 200 mg/dl-tik aurrera hasten da tratamendu farmakologikoa, dieta-neurriak ahaztu gabe. Bi kasuetan, ariketa fisikoak lagundu dezake maila normalak berreskuratzen, eta, beraz, tratamendu farmakologikoaz eta/edo elikaduraz gain, komeni da astean hiru egunetan gutxienez kirola egitea.

Zer dieta jarraitu triglizeridoak jaisteko?

Landare-jatorriko produktuetan (gurina, esnegaina, haragi koipetsuak, esneki osoak, eta landare-jatorriko zenbait elikagaitan) gantz saturatuak jan ohi dira, eta hori da, hain zuzen ere, marradun triglizeridoak mantentzeko lehen araua.

Elikagai horien ordez, gantz azido monosaturatugabeak (oliba-olioa, adibidez) aberatsak diren elikagaiak hartu behar lirateke, baita omega 3 gantz azidoak (arrain urdinak, adibidez) nagusi direnak ere. Gainera, dietan gutxienez egunean bost anoa sartu beharko lirateke frutetatik eta barazkietatik, eta gutxienez astean hiru errazio lekale, balio biologiko ertaineko landare-proteinak, karbohidrato konplexuak eta zuntz disolbagarria ematen dituztenak.

Beste gomendio garrantzitsu bat da azukre sinpleak (azukrea, eztia, edari azukretsuak eta freskagarriak), fruktosa eta, batez ere, alkohola saihestea, denek triglizeridoen sintesi hepatikoa areagotzen baitute.

RSS. Sigue informado

Informaci�n sobre normativa alimentaria en Ainia Fundación española del corazón

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak