Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Uda ostean asmo onak berreskuratzea

Udazkena da helmuga eta helburu osasungarriagoak ezartzeko sasoirik egokiena
Egilea: EROSKI Consumer 2014-ko irailak 19
Img corredor hd
Imagen: HeyJules

Udaren eta oporren ondoren, udazkena iristen da, erritmo patxadatsuenarekin. Geltoki-aldaketa horren eskutik, lan- eta eskola-bizitzaren ohiko ordutegien eta errutinen normaltasuna ere itzultzen da. Askorentzat, udazkena ikasturte berri baten hasiera da, eta udako etenaldiaren ondoren asmo onak ezartzeko edo berreskuratzeko unerik onena. Baina, zer egin behar da borondate indarrik ez badago? Artikulu honek gai honi eta beste batzuei erantzuten die, eta autokontrola gauzatzeko eta borondate falta berreskuratzeko aholkuak ematen ditu.

Normaltasunera itzulita, udazkena eta ikasturtea hastearekin batera, pertsona asko indar eta gogo handiz sentitzen dira, erronka berriei aurre egiteko eta beren bizitzako helburu eta helburu berriak ezartzeko. Baina arrakasta lortzeko, ez da ahaztu behar haserre edo gogaitzen ez duena. Espezialistek behin eta berriz esaten dute, ez nahasteko, garrantzitsua dela benetan denarekin eta borondate-indarrarekin konektatzea.

Helburu onak: Eta borondate indarrak huts egiten badu?

Batzuetan, nahiz eta bat ez den ondo sentitzen, aldaketak egin nahi ditu bere bizitzan. Izan ere, irailean hainbat jarduera hasi ohi dira, gimnasio baten izena emateko, adibidez.erretzeari utzihizkuntza edo sukaldaritza ikastaroak hastea, bildumak hastea, etab. “Eta, orduan, aste gutxiren buruan, desmotibatu egiten gara, gaitzesten gaitu gaitzesten gaitu eta aldatu nahi genituen portaera-jarraibide berak errepikatzen ditugu”, azaldu du Elena Mayorga, idazlea eta Mental Libre web atariko zuzendarikidea.

Borondate falta berreskuratzeko autokontrola erabili behar da, proposatutako helburuak lortzeko
Egia esan, gure bizitzetan jardun nahi dugun transformazio horretan murgiltzeko eta irauteko, barne-motibazioa eta kanpo-laguntza bilatu behar ditugu”, uste du Mayorgak. Bi modu horietan jardunez gero -norberak nahi duen pertsonaren bilakabidean inplikatuz, eta kanpotik, aldaketa horietan lagunduko duten hurbileko pertsonen bila -, ezarritako helburuak lor daitezke.

Nola lortu aldaketa osasungarri horiek? Proposatutako helburuak lortzeko, adituak azpimarratu du funtsezkoa dela ez sakabanatzea, ez nahastea eta helburu argia izatea: “Jakin behar da, batzuetan, oso osasungarriak ez diren portaerak daramatzatela aspalditik, eta, beraz, ezin dugula gure bizitza egun batetik bestera aldatu. Horretarako, denbora behar da, eta lehen mailako helburu batean kontzentratu eta kontzentratu behar da; hori izango da gure bizitzako aldaketa hori zehaztuko duena; bigarren mailako helburu txikiak izango dira eraldaketa hori lortzen lagunduko dutenak”.

Borondate-indarra autokontrolarekin areagotzea

Borondatearen indarra honela defini daiteke: pertsonek ekintza batzuen berehalako plazerra gerarazteko duten gaitasuna (janaria, tabakoa, dirua gastatzea, etab.). epe luzerako onura lortzeko (argaltzea, osasuna hobetzea, aurreztea, etab.).

Baina, batzuetan, ikerketa batzuek ondorioztatu bezala, tentazioei etengabe aurre egiteak gehiegi nekatu dezake, muskulu bat balitz bezala. Eta galdutako borondate falta berreskuratzeko, autokontrola erabili behar da, horrek ahalbidetuko baitu proposatutako helburuak lortzea.Psikologia Elkarte Amerikarretik autokontrola areagotzeko taktika batzuk adierazi dituzte:

  • Tentaziotik urrun egotea. Begi onez ikusten du “ikusten ez duten begiak, bihotza ez duela sentitzen”, baina azterketa berri batek aurkitu du kaxan gozoak gordetzen zituzten bulegoko langileek gutxiago kontsumitzen zituztela.
  • Asmoa inplementatzeko teknika erabiltzea, hau da, hartutako erabakiari kalte egin diezaioketen egoerei aurre egiteko plan bat izatea aurretik, borondate indarra aplikatu beharrik ez izateko.
  • Motibazio handia izateak autokontrola eta pertseberantzia mantentzen lagun dezake helburu batzuk lortzeko. Hala ere, garrantzitsua da zehaztea zer helburu lortu nahi diren, zertarako eta zer lortuko den horrekin.
  • Alor batean agortuta egoteak beste batzuen autokontrola murritz dezake. Hori dela eta, ez luke zentzu handirik izango erretzeari uztea, kirola egiten hastea eta dieta osasungarria hartzea, aldi berean. Ikerketek diote eraginkorragoa dela helburuak banan-banan planteatzea. Eta errutina gisa sartutakoan (ariketa erregulartasunez egitea, adibidez), ez da hainbeste ahaleginik behar horri eusteko.
  • Unibertsitateko ikerketaMacquarie-k (Sidney, Australia) ondorioztatu du borondatea agortzea glukosa-mailekin lotuta dagoela eta odolean glukosa eta merienda osasungarrien kontsumo erregularraren bidez glukosa maila egonkor mantentzea lagungarria izan daitekeela borondate indarra agortzearen ondorioei aurre hartzeko

Asmo onak: nola hasi

Bizitzan aldaketa bat egin nahi denean, erretzeari utzi edo ariketa fisikoa egiten hasi nahi denean, pertsona askok konpromisoa hartzen dute, idatziz jartzen badute, kontratu moduko bat sinatzen badute bezala, Elena Mayorga. Dokumentu honetan jaso beharko litzateke zer lortu nahi den eta zer esan nahi duen bat lortzeko, eta sinatu. Gainera, hurbileko norbaiti (bikotekidea, familiarra edo laguna) eska dakioke helburua lortzen laguntzeko. Konfiantzazko pertsona horrek konpromisoa har dezake behar den euskarria emateko konpromisoa har dezan, eta indar hori ahuldu egiten da, eta bat eseri egiten da, “ohikoa da”, eta adituaren esanean, “garrantzitsuena norbera konfiantza izatea da, nahi den aldaketa lor daitekeela”. Egutegia, lehen mailako helburua eta sekundarioak (sinpleagoak eta aldi baterakoak) jasota uzteko eta ondo ikusteko moduan jartzeko, hozkailuko atea edo gau-mahaitxoa, adibidez.