Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Udaberriko astenia: nekea geltokiko aldaketarekin iristen denean

Udaberriko astenia gaixotasun bat ez den arren, bere horretan jarraitzen duenean baztertu egin behar da patologia organiko edo psikologikoren baten sintoma ez izatea

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Ostirala, 2016ko apirilaren 29a
img_astenia primaveral 1 hd

Nekea, goibel egotea, goserik eza, oroimenaren eta arretaren alterazioak, lehen motibatzen zuten jarduerak egiteko gogorik ez… Urtaro-aldaketa, negutik udaberrira, ez zaie oso ondo sentitzen eta sintoma ugari agertzen dituzte. Mediku-komunitateak ez du kontuan hartzen udaberriko astenia gaixotasun bat; hala ere, baztertu egin behar da asaldura organikoari lotuta ez egotea. Artikulu honetan udaberriko astenia zer den, urtaro-aldaketarekin zer lotura duen eta sintoma horiek prebenitzeko edo arintzeko zer erremedio dagoen deskribatzen da.

Img astenia primaveral 1 art
Irudia: cardmaverick

Nekea eta etsipena udaberrian

Udaberria iristean, pertsona askok, besteak beste, sintoma zehaztugabe edo suminkorrak izaten dituzte, besteak beste, sintoma zehaztugabeak, eta, besteak beste, sintoma zehaztugabe batzuk, besteak beste, hauek: ezpainetako herpesa, gaixotasun zehaztugabea, ilea eta azazkalak, besteak beste.

Sintoma horiek endorfinak gutxitzearekin eta melatonina-mailekin (zikin-loa erregulatzen duen hormona) lotuta egon ohi dira. Izan ere, ordu-aldaketa eta giro-tenperatura aldatzen direnez, aldatu egiten dira zainketa-loaren erritmoa, jarduera fisikoa eta ordutegiak (batez ere, hibernalen garaian ohituta daudenak). Baina organismoa horietara egokitu behar da.

Udaberriko astenia: ez gaixotasuna ez nahasmendua

Udaberriko asteniari aurre egiteko gako nagusia bizi-ohitura osasungarriak mantentzea da
Pertsonaren gogoari eragiten dion egoera hori ez da gaixotasuna, ezta osasun-nahasmendua ere, eta mediku-komunitateak hala irizten dio. Gonzalez Maldonado doktoreak, Laneko Medikuntzako mediku espezialistak, eta Díez Rodríguez doktoreak eta Alonso Pelluz doktoreak Udaberriko Astenia udaberrian egindako berrikuspen-artikuluaren arabera, udaberriko Astenia doktoreak, gaixotasun organikoak eta larriagotu daitezkeen aurretiko gaixotasunak ez daudenean, gaixotasun organikoak ez duen beste erakunde bat da.

Hala ere, ohartarazi dute beti baztertu behar dela kausa organikorik ez dagoela behin betiko diagnostikoa egin aurretik, asteniak baitaude gaixotasun organiko eta psikologikoen sintoma, eta horiek hainbat grabitate-maila izan ditzakete.

Bitakora Institutuko psikologoa den Asunción Lago Cabanarentzat, astenia organismoaren egokitzapena da, eta asaldura baino ez da “sintomatologiak 15-20 egun baino gehiago irauten duenean”. Alde horretatik, gomendagarria da osasun-langilearen kontsultara joatea, egoera hori patologiarekin lotuta ez dagoela egiaztatzeko.
Udaberriko astenia: ordu-aldaketara egokitzea

Eta, orduan, zer egin egoera hori gainditzeko? Cabana-rentzat, garrantzitsuena da ez automedikatzea. Antihistaminikoek neke-sentsazioa areagotzen dute, eta bitamina-konplexuak ez dira beharrezkoak dieta orekatua egiten badugu. Ordutegi zurrunak eta lo egitea, eta oheratu aurretik, lo egiteko orduak luzatzea. Energia ematen duten elikagaiak (fruitu lehorrak, bananak) elikatzea eta ongi hidratatzea. Ariketa moderatua egitea; energiarik ezak ez digu uzten indarberritze-jarduerarik gabe uzten, ondo sentiarazten gaituztenak”.

Baina aditu horrek dio garrantzitsuena “desdramatizatzea” dela, eguneroko jardueren listoia pixka bat jaitsiz. Egun hauetan denetara iristen ez bagara, ia dena iristen da. Eta pazientzia izatea. 15 egunetan ondoeza gertatuko da”.

Udaberriko nekea prebenitzeko gomendioak

Udaberriko asteniari aurre egiteko gako nagusia bizi-ohitura osasungarriak mantentzea da:

  • Behar adina ordu lo egitea, oheratzeko eta jaikitzeko ordutegi finko batekin. Asunción Lagok teknologia berriak oheratu aurretik erabiltzea garrantzitsua dela azpimarratzen du, izan ere, bere ezaugarriengatik (ematen duten argi mota edo edukiak) pertsona sentikorra aktiba dezake.
  • Elikadura osasungarria eta orekatua izatea, koipe gutxikoa eta zuntz ugarikoa, behar diren mantenugai guztiak ekartzen dituena. Garai honetan, komeni da fruta eta barazki gehiago kontsumitzea, organismoak galtzen dituen gatz mineralak berreskuratzen laguntzeko.
  • Norberaren adinari eta izaerari egokitutako ariketa fisikoa egitea, baina modu erregularrean. Egokiena oheratu baino hiru eta sei ordu lehenago egitea da; izan ere, geroago egiten bada, arriskua dago organismoa aktibatzeko eta, gero, lo hartzeko. Jarduera fisikoak tentsioak askatzen ditu eta lo egiten duen lo bati laguntzen dio, baina egunez egiten den guztietan. Astenia nabarmena duten pertsonentzat, garai honetan, onena ahalegin handia eskatzen duten kirol-jarduerarik ez egitea da. Erlaxazio-praktikak ere onuragarriak dira, hala nola yoga eta meditazioa.
  • Substantzia bizigarrien kontsumoa (alkohola, kafea, tea edo kafeina duten freskagarriak eta tabakoa) kendu edo murriztea.
  • Otorduetan ordutegi egonkorra izatea.
  • Ez galdu nagiak, eta aprobetxatu eguzki-orduak kalera atera eta tenperatura atseginenez gozatzeko.
  • Lan-ordutegian minutu gutxi batzuetako atsedenaldiak egitea estresa eta nekea geldiarazteko.
  • Beste pertsona batzuekin batera jardueretan izena ematea. Komunitatean parte hartzeak ondorio fisikoak eta psikologikoak eragiten ditu.
  • Bizitzaren aurrean jarrera positiboa izatea. Atseden hartzeaz eta estresa saihesteaz gain, bizitzaren zentzua bilatzen badugu, egunero jaikitzen da.

Etiketak:

neke primavera-eu

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak