Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Udako arriskuak ez dira fakturatzen

Fisioterapeutek ohartarazi eta beren aholkuak ematen dituzte zuhurtziagabekeriaz murgiltzen diren uretan, luzapenen garrantzia kirola egitean eta aire girotuaren eraginpean

img_riesgo verano zam hd

Udako oporrak iristean denok joaten garen gehienekoa uda gozatzea da. Kontua da, askotan, gogo hori dela eta, hainbesteko zuhurtziagabekeriak egiten ditugula, eta beharrezkoak ez diren zenbait arrisku egiten ditugula. Halaxe adierazten du Madrilgo Erkidegoko Fisioterapeuten Elkargo Profesionalak (Cpfcm), ibai, zingira edo itsasoan zuhurtziarik gabe murgiltzen diren eta, halaber, tabletak eta bideo-kontsolak gehiegi erabiltzen direla edo aire girotuaren zorrotadei zuzenean eragiten diela adierazten duen erakundea. Artikulu honetan udako ohiko arrisku horiek nola prebenitu azalduko dugu.

Irudia: london deposit

Edozein lekutan murgiltzeko arriskua

Zingiretan, lakuetan, ibaietan edo itsasoan murgiltzeko arrisku handia dago lurraren kontra edo gainazal gogor baten aurka talka egiteko, eta lesio neurologiko itzulezinak eragiten ditu, hala nola paraplegia eta tetraplegia. “Bainatzeko lekua ezagutzen denean ere, inpaktu arriskua handia da, ur-azaleko zorua korronteen edo mareen arabera alda baitaiteke”, ohartarazten du Madrilgo Erkidegoko Fisioterapeuten Elkargo Profesionaleko idazkariak (Cpfcm), José Santos.

Halaber, aditu honek berotzearen garrantzia gogorarazi du ariketa egin aurretik eta luzaketa egin aurretik, batez ere ariketa fisikora ohituta ez dauden eta udako hilabeteak edo oporrak hondartzan kirola egiteko aprobetxatzen dituzten pertsonen kasuan.

Gainera, puntu berezi bat dago hemen: hondartzan kirola egiten duten pertsonek arrisku handia dute gerrialdeko arazoak izateko, orkatila bihurritzeko, landatutako faszitisa, periostitis tibiala edo oinaren metatartsoaren inguruko gainkargaren ondoriozko hausturak. Hori dela eta, fisioterapeutek gomendatzen dute, hondartzan egingo bada, harea gogorreko eta maldarik gabeko eremuan egin behar dela, lurraren desnibelak bizkar zati batzuetan gainkarga eragin baitezake, eta beti kirol-zapatilekin, inoiz ez oinutsik.

Lesioren bat gertatuz gero, Santosek benetako profesional sanitario batek tratatu behar du. “Inolaz ere ez dira kontuan hartu behar hondartza berean zerbitzuak eskaintzen dituzten eta euren jardueran Osasun Sailak homologatutako titulurik gabe egiten dituzten eta segurtasun- edo higiene-baldintza gutxienekorik gabe egiten dituzten zenbait tratamendu”, azpimarratu du.

Tabletekin eta bideo-kontsolekin jolastea bere arauak ditu

Irudia: Katie Bordner

Udan, gainera, tabletak eta bideo-kontsolak ere erabiltzen dira. Lepoko edo bizkarreko minik ez izateko, Cppcc-eko idazkari nagusiak gomendatzen du, tableten kasuan, irakurtzeko euskarriak erabiltzea, idazteko teklatu eramangarria erabiltzea eta erabili bitartean jarrera desegokiak saihestea.

Telefono mugikorrei dagokienez, José Santosek hitz egiten den bitartean sorbaldarekin ez heltzea gomendatzen du, eta entzungailuak erabili behar badira, entzungailuak erabiltzea. Gainera, gehiegizko ahalegina egin behar da, bai eremu bertikala bai erpurua, eta, denbora luzez, gailu mugikorren ukipen-pantailen bidez idazten da.

Bideo-kontsolak erabiltzeari dagokionez, gogoratu egunean bi ordu baino gehiago ez pasatzea dela gomendatzen dena, eta hamar minutuz atseden hartu behar dela joko-ordu bakoitzeko. Gainera, kirol-jokoak badira, komeni da ariketa egin aurretik eta ondoren berotzea eta luzatzea, eta, horrez gain, jokoa aukeratzea, adinaren arabera eta jokalarien egoera fisikoaren arabera.

Kontuz aire girotuko zorrotadekin

Adituak dio, halaber, aire girotuaren zuzeneko kontaktuak, batez ere bizkarrarekin edo aurpegiarekin, muskulu-kontraktura, lunbalgia eta zerbikalgiak eragin ditzakeela. Hala, azaldu duenez, “garrantzitsua da larruazalak eta muskulaturak ez jasotzea zuzenean aire hotza lanean ari diren bitartean, gidatzen eta, batez ere, lo dagoen bitartean”.

Gainera, ziurtatu behar da aire girotuaren iragazkien garbitasunak arazoak sor ditzakeela arnasbideetan, hala nola faringitisa, hotzeria tipikoak, arnas infekzioak, “legionarioaren gaixotasuna” eta arazo gastrointestinalak. “Ezinbestekoa da aire girotuko ekipoak ongi mantentzea, horrelako patologiarik ez izateko”, zehaztu du.

Gidatzeko modu osasungarrirako aholkuak

Irudia: Maridavera

Egun horietan errepidez egiten diren joan-etorri ugariei dagokienez, Santosek gogorarazi du haur batekin bidaiatuz gero, autoaren eserleku seguruena ipurdikoa dela, eta, beraz, adingabearentzat berariazko euste-sistema bat jartzea gomendatzen dela, bere pisuari eta adinari egokituta egon behar duena.

Era berean, eserlekuaren altuera eta distantzia egiaztatzea gomendatzen die gidariei, oinek enbragearen, balaztaren eta azeleragailuaren pedalak sakon zapaldu ditzaten, gorputza aurrerantz makurtu edo mugitu beharrik gabe. Gainera, bizkarraldea egokitzea komeni da, gidariaren inklinazioa ahalik eta perpendikularrena izan dadin eta bolantetik gutxienez 25 zentimetroko distantziara egon dadin, bi orduz behin atseden hartu eta hankak, enborrak, besoak eta eskumuturrak luzatzeko.

Etiquetas:

arriskuak osasuna uda

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak