Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Uretako gimnasiaren onurak

Ariketa mota honek pertsona adindunen bihotz- eta arnas ahalmena eta forma fisiko neuromuskularra hobetu ditzake.

Uretako fitnessaren eta, zehazki, aquagym-en praktikak onura ugari ekarri ditu. Hainbat ikerketaren arabera, praktika bikaina da zentzu askotan, eta bai erlaxazio pixka baten bila dabiltzanentzat, bai muskulu-masa indartu nahi dutenentzat. Errehabilitazio-tratamenduak egiten dituztenei ere laguntzen die. Eta adineko pertsonetan egiaztatu da ariketa mota horrek sasoian jartzeko prozesua bizkortu dezakeela.

Uretan aritzeak osasungarri izateko behar diren abantailak eta baldintzak betetzen ditu. Erabilera historikoa du aisiarako eta errehabilitaziorako: Hipokratesek ura erabiltzen zuen K.a. 460. urtean gaixotasunak tratatzeko; erromatarrek ur hotz edo beroak erabiltzen zituzten helburu desberdinekin, eta greziarrek uretako ibilaldiak ospetsu egin zituzten. Orduz geroztik, eta mundu osoan, uretako hainbat ariketa egin dira, helburu onuragarriekin. Gaur egun, zenbait ikerketak berresten dute uretako ariketa, aquagyma zehazki, egokiena dela.

Sao Pauloko (Brasil) Unibertsitate Federalean egindako azterlan batek, “Geriatrics Gerontologie International” aldizkarian argitaratu denak, uretan aritzeak edo adineko pertsonengan lehorrean aritzeak dituen abantailak alderatu zituen. Emaitzek erakutsi zuten aquagym askoz eraginkorragoa dela. Bizitza sedentarioa zuten adineko emakume osasuntsuek hartu zuten parte ikerketan, eta, horri esker, ikertzaileek zehaztasun handiagoa izan zuten efektuetan.

Batzuek 12 astez praktikatu zuten uretan eta beste batzuek lehorrean. Aldi horren ondoren, gorputz-pisuari, pultsazioei, ahalmen aerobikoari, malgutasunari eta elastikotasunari buruzko datuak oso antzekoak izan ziren bi taldeen artean. Aldiz, uretan entrenatzeko plana egin zuten emakume zaharrek nabarmen hobetu zituzten bihotz- eta arnas gaitasuna eta forma fisiko neuromuskularra.

Tonifikazioa uretan

Gehiegizko pisua, lesio traumatologikoak eta belaunetan artikulazioen mugikortasun eta egonkortasun arazoak dituzten pertsonei gomendatzen zaie aquagyma.

Aquagyma uretako fitness-mota bat da, eta haren ariketak muskulu-tonifikazioan, errepikapenetan eta hainbat materialekin, hala nola pisuekin edo pilotekin, egiten dira. Funtsean, aquagym-a lurrean egiten den lan fisikoa ur-ingurunera eramaten saiatzen da, ingurune berriak ematen dituen aukerak aprobetxatuz. Sakonera txikiko igerilekuetan egiten da (1,20 m-tik 1,50 m-ra), baina beste igerileku batzuetan ere egin daiteke. Tenperaturarik egokiena 28 °C eta 31 °C bitartekoa izango da.

Aquagym-arekin hobetu egiten da egoera fisiko orokorra, bere ariketen bidez igeriketa-teknika desberdinetara egokitzeko gaitasuna lortzen baita. Gainera, lesioak hobeto berreskuratzeko aukera ematen du, eta, beraz, errehabilitazio-prozesuetan dauden pertsonentzat egokia da. Muskulu-taldeak berariaz lantzen dira (15-60 aldiz mugimendu errepikatuak), eta gorputzaren goiko, erdiko (muskulu abdominal zeiharrak eta muskulu abdominal zeiharrak) eta beheko aldeko ariketak txandakatzen dira. Ariketa osoan, atal desberdinak izaten dira.

Ikasleak zutik egon daitezke igerilekuaren ertzean edo ur azpian egon daitezke. Ariketa mota hauek egin daitezke: inpaktu txikikoak, irristatze leunak lurrean eta gutxienez oin bat lurrean edukita; inpaktu handikoak, zoruarekin jauziak eginez eta kontaktua galduz eta gorputza gorantz proiektatuz; eta inpakturik gabeak, gorputza flotatzen ari den eta lurrean oinak ukitu gabe dauden ariketak.

Onura orokorrak eta zehatzak

Uretako fitness honek abantaila ugari eskaintzen ditu lurreko praktiken aldean. Muskulu guztiak lantzen dira, eta, beraz, organismo osoak du onura. Hain zuzen ere, guztientzat egokia den izaera integral horrengatik da. Adinekoentzako onurez gain, gehiegizko pisua, indarberritze-prozesuan, lesio traumatologikoekin, belaunetan, orkatiletan edo, oro har, bizkarreko arazoak dituzten artikulazioen mugikortasun eta egonkortasuneko arazoekin. Haurdun dauden emakumeentzat ere oso egokia da ariketa hau.

Hipograbitatearekin (grabitate-urritasuna), gorputzak lurzoruarekin duen eragina murrizten da, eta, ondorioz, artikulazioen gaineko tentsioa. Ezaugarri horri esker, uretako ariketak iraunkorragoak eta maizagoak izan daitezke. Halaber, aukera ematen du mugikortasun murriztua duten pertsonek ura askatzeko. Alde horretatik, onura psikologikoa ukaezina da.

Presio hidrostatikoa, hasiera batean deserosoa izan daitekeena, sortzen dituen arnas eragozpenengatik, azkenean arnas muskuluak eta aireztatzeko gaitasuna hobetzen ditu. Gorputzaren jarrera bertikala ere errazten du, eta hori oso interesgarria da jarrera horri eusteko kanpoko laguntzak behar dituzten pertsonentzat. Era berean, uretako presioak eragiten dituen mugimenduen moteltasunari esker, pertsona horien erorketak askoz lehenago hauteman daitezke. Flebitisa prebenitu edo tratatu nahi duten pertsonentzat ere egokia da ingurune urtarra, presio hidrostatikoak odol-zirkulazioa hobetzen laguntzen baitu.

Uretan mugitzeko zailtasunak muskulu-erresistentziaren eta -tonifikazioaren garapena errazten du, eta osagarri gisa, osagarriak sar daitezke, hala nola pilota (gorputza pertsona bakoitzaren beharretara egokitzen laguntzen du, erresistentzia handiagoa edo txikiagoa eskainiz), eta, era berean, gaitasun fisikoak hobetzen ditu, hala nola egokitzapen fisiko orokorra, aerobikoa eta muskularra. Jakina, uraren ezaugarri hori egokia da osteoporosia duten pertsonentzat, muskulu-erresistentzia handiagoa izango baitute.

Urak oreka muskularra eta termorregulazio hobea ere ematen ditu. Gorputzaren tenperatura askoz ere egonkorragoa da, eta horrek erosotasun handiagoa ematen du eta ariketa-saioa atseginagoa bihurtzen du. Era berean, aquagymak erlaxazioa eta lasaitasuna ematen dizkio praktikatzen duenari, batez ere ur epelaren eragin lasaigarriagatik.

AQUAGYM HAURDUNALDIAN

Img embarazada
Haurdunaldiko bederatzi hilabeteetan (hankak, oinak eta orkatilak handitzea, gehiegizko pisua, barizeak edo hemorroideak) emakume batek izaten dituen aldaketak ariketa fisikoaren bidez kontrola daitezke. Zenbait ikerketak ondorioztatu dutenez, uretako gimnasia da onura gehien ekar dezaketenetako bat, batez ere gerriko mina gutxitzeko. Nahiz eta haurdun dagoen emakumeak medikuari galdetu behar dion ariketa hori egitea egokia den ala ez, kontua da aquagymak erlaxatu egiten duela, gehiegizko kaloriak gastatzen laguntzen duela, zirkulazioa hobetzen duela eta emakumeak ez duela hainbeste esertzen sabelaren pisua.

Horrelako ariketak egiten badira, profesional espezializatuek gidatuta, haurdunaldiko bosgarren hilabetetik aurrera egitea komeni da. Ikasgelan, uretan mugimendu orokorrak eta ibilaldiak egitea gomendatzen da, baita gorputz-adarrak tonifikatzeko ariketak ere. Nabarmentzekoa da espezialistek haurdunaldiari eta haurdun dagoen emakumearen egoera fisikoari egokitutako ariketa egitea gomendatzen dutela, baita arnasketa- eta erlaxazio-teknikei minutu batzuk ematea ere.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak