Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zahartzaroan aditua den batek dio bizitza-luzera batez ere bizimoduaren mende egongo litzatekeela

Prozesu hori 20 urterekin hasten da, eta murriztu egin daiteke aholku batzuei jarraituz.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Igandea, 2003ko maiatzaren 11

Zahartzearen aurkako Medikuntzako Espainiako Elkarteko lehendakari José Márquez-Serres-ek dioenez, bizitza %25 baino ez du irauten genetikak, eta gainerako %75a bizimoduak zehazten du.

Zahartze fisikoa 20 urterekin hasten dela nabarmendu ondoren, Márquez-Serres-ek zahartzearen aurkako medikuntzaren bost zutabeen artean honako hauek aipatu zituen: ariketa jarraitua, baina ez gehiegizkoa -“eguneko ordu bat gehienez”-, estresaren kontrola eta bizitzaren aurrean jarrera positiboa izatea.

Horiei nutrizio-gehigarriak gehituko litzaizkieke —adin batetik aurrera, digestio-aparatuak ezin ditu mineralak eta oligoelementuak xurgatu, gazteen artean bezala—, hormona-osagarriak behar izanez gero eta dieta osasungarri baten jarraipena. Alde horretatik, azpimarratu zuen fruta eta barazkiak “mugarik gabe” hartu behar direla, eta kafea eta tea bezalako kitzikatzaileei uko egin behar zaiela. Eta, noski, “ez erre”.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak