Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zahartze osasungarria lortzeko ariketa fisikoa

Adituek diotenez, jarduera fisikoa egitea funtsezkoa da zahartze osasuntsua lortzeko.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Ostirala, 2011ko abenduaren 09a

Eguneroko jarduera fisikoa egiteak eta elikadura egokiak adineko pertsonak osasuntsu zahartzen laguntzen dute, egoera fisiko eta mental onean urteak bete ahal izateko. Espezialistek azpimarratzen dute garrantzitsua dela ariketa fisikoaren onurak sustatzea eta bizitza aktiboa izatea. Eta zenbat eta lehenago hasi, orduan eta hobeto; izan ere, eskola-adinean hasita bizimodu osasungarriak irakastea osasun-bermea da helduaroan.

Img deporte art
Irudia: Ipar Ireland Assembly

Ariketa fisikoa egiteak organismo osoari egiten dio mesede: hezur-indarrari, muskulu-indarrari, eskeletoaren malgutasunari, mugimendu-egoerari eta metabolismoari. Funtzio kognitiboak eta osasun mentalak ere etekina ateratzen diote horri, besteak beste. 1995ean, Osasunaren Mundu Erakundeko (OME) aditu-talde batek jarduera fisikoak osasunean dituen ondorio positiboak aipatu zituen, eta adierazi zuen bizimodu sedentarioa funtsezko faktorea zela gaixotasunak garatzeko.

Urteak bete ahala, jarduera fisikoa berez murrizten da, eta, askotan, murrizketa horren ondorioz, kroniko bihurtzen diren gaixotasunak garatzen dira. Hausten zaila den zirkulu bat sortzen da: gaixotasunek mugimendua mugatzen duen ezgaitasuna eragiten dute eta horrek, aldi berean, eritasunaren bilakaera larriagotzen du. Hori dela eta, jarduera fisiko gehiago egiteak zahartzeak osasunean dituen ondorio negatibo asko prebenitzen lagunduko luke, eta, batzuetan, hobekuntza lortzeko biderik onena da.

Ikerketa askok diote ariketa fisikoa faktore positiboa dela adinekoen osasunari eta bizi-kalitateari dagokienez. Horrek handitu egiten du bere independentzia-maila, baita alderdi ekonomikoetan ere; izan ere, zenbat eta osasun handiagoa izan, orduan eta osasun-gastu txikiagoak ditu.

Ariketa, gaixotasunen prebentzio gisa

Ariketa fisikoak adinekoen osasuna eta bizi-kalitatea hobetzen ditu eta haien independentzia-maila handitzen du.

Ariketa fisikoa behin eta berriz egitea da zahartzea atzeratzeko terapiarik garrantzitsuenetako bat, Marcela González-Grossek (Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren Zientzien Fakultateko irakaslea Madrilgo Unibertsitate Politeknikoan, Nutrizio Komunitarioko Espainiako Elkarteak (SENC) joan den urtean Portugalen antolatutako sinposioan.

Aditu horren arabera, “jarduera fisikoak eragin positiboa du zenbait gaixotasunen prebentzioan eta tratamenduan, hala nola osteoporosia, zenbait minbizi-mota, obesitatea, gaixotasun kardiobaskularrak, eta buru-ongizatean eta adineko pertsonen apetituan”. Pertsona aktibo batek, gainera, ariketa fisikorik egiten ez dutenek baino indar, malgutasun eta koordinazio handiagoa du. Hau da, forma gehiago dute”.

Ariketa fisikoa eta ongizate psikologikoa

Oso ezagunak dira jarduera aerobikoak organismo osoan dituen onurak: elastikotasuna, malgutasuna, jarrera-egonkortasuna eta pertzepzio-maila hobetzen ditu. Horrela, erorketa beldurgarriei aurrea hartzen die, bihotza sendotzen du eta odol-zirkulazioa hobetzen du, baita estres-egoerei aurre egiteko erantzun kardiobaskularra ere, eta birika-edukiera handitzen du. Hala ere, hobekuntza horiek alde fisikotik haratago doaz.

Buru-osasuneko aditu gehienek uste dute edozein kirol-jarduera egitea tratamendu psikologiko eraginkorrenetako bat dela, bai osasunari dagokionez, bai kostu ekonomikoei dagokienez. Azken azterketetako datuen arabera, pertsona aktiboek depresio-sintomak izateko aukera %40 txikiagoa dute, bizimodu sedentarioa dutenek baino. Tratamenduaren zati gisa ere erabiltzen da.

Era berean, kirola maiz egiteak antsietatea eta estresa eta horien ondorioak (suminkortasuna eta umore txarra) murrizten ditu; helburu errealistak planteatzen eta horiei aurre egiten jakiteko gaitasuna areagotzen du; ikaskuntza, kontzentrazioa, oroimena eta alerta-egoera hobetzen ditu; autoestimua handitzen du (gorputz-irudia hobetzen du) eta hobetzeko espiritua garatzen du; plazer- eta ongizate-sentsazioa ematen duten endorfinak askatzen ditu; entretenimendua eta dibertimendua ematen ditu; eta

'AKTIBATU, GOMENDATU OSASUNA'

Osasuna sustatzeko, lehen mailako arretan ariketa fisikoa eginez, Kirol Kontseilu Nagusiak, Elkargoko Erakunde Medikoaren Prestakuntzarako Fundazioarekin (FFOMC) eta Osasun, Gizarte Politika eta Berdintasun Ministerioarekin eta Elikagaien Segurtasunerako Espainiako Agentziarekin (AESAN) lankidetzan, “Actívate” ikastaroa jarri dute abian. Programa hau arrisku faktoreak eta eritasun kronikoak dituzten pertsonen prebentzioan eta tratamenduan diharduten osasun arloko profesionalei zuzenduta dago.

Sedentarismoa, obesitatea, ariketa fisikoaren sustapena eta preskripzioa izango dira, besteak beste, medikuek, erizainek eta fisioterapeutek jarduera fisiko osasungarriari buruzko aholkuak eman ditzaten pertsona sedentarioetan, obesoetan edo gaixotasun bat hartzeko aukera areagotzen duten arrisku-faktoreetan.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak