Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zer da mindfulness?

Mindfulness delakoa meditazio modu baliagarritzat jotzen da estresa kudeatzeko eta emozio negatiboak gutxitzeko

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Astelehena, 2017ko uztailaren 10a

Meditazioa praktikatzeak ondorio onuragarriak eragin ditu bai maila fisikoan bai psikologikoan. Hain zuzen ere, mindfulness teknikak errealitatearen kontzientzia osoa dakar, hemen eta orain onartzen dena, eragiten dituen pentsamendu edo emozioei itsatsita geratu gabe. Horregatik, oso baliagarritzat jotzen da estresa kudeatzeko eta emozio negatiboak murrizteko. Artikulu honetan, mindfulness delakoa zertan datzan eta haren praktikak zer onura ekartzen dituen azaltzen da.

Irudia: dimaberkut

Meditazioa milaka urteko praktika da, tradizioz erlaxazio fisiko eta lasaitasunarekin erlazionatu dena. Urte askotan alderdi mistikoekin lotu bada ere, gero eta gehiago dira beren onura kognitibo eta psikologikoak erakusten dituzten lan zientifikoak, eta agerian uzten dute osasun emozional ona izateak ondorio positiboak dituela osasun fisiko eta mentalean. Mindfulness praktikaren kasuan, erlijio sinesmen eta bizitza jakineko filosofiei lotuta, ikerketa askok erlazionatzen dituzte haien ondorioak bizi-kalitate hobearekin, testuinguru eta ingurune desberdinetara egokitzeko gai dena.

Nola egin mindfulness

Mindfulness meditazio-teknikaren jatorria kontzientziaren budista osoa da. Errealitatearen kontzientzia hartzean datza, bere buruarekin eta ingurunearekin erabateko arreta-egoeran bizitzeko, eta sentimenduak, sentsazioak eta emozioak hautemateko. Izan ere, ariketa intelektuala da, eta bere helburua ongizate-pentsamendu batean, objektu edo soinu batean edo arnasan bertan sartzea da, eta kezka eta bestelako karga emozionalen adimena askatzea, hemen eta orain arreta jartzeko kontzientzia sakona lortzeko asmoz.

Mindfulness teknikak erlaxazio fisikoa ematen du, emozio negatiboak murrizten ditu eta estresa kudeatzen laguntzen du
Egunean 30 minutu inguru hartzea komeni da, goizez edo gauez, nahiz eta hasiberria bada, nahikoa da denboraren erdia hasteko. Entrenamenduan konstanteak izan behar dira, eta, era berean, beste edozein egoeratan (zaratagune batean, adibidez) horrelako meditazioak egiteko gai izan behar dute.

Komeni da zarata handirik gabeko leku bat aukeratzea (gailu mugikor guztiak edo soinua eta / edo alarma sortzen duen gailu oro itzaltzea gomendatzen da), eta tenperatura atsegina izatea. Estutzen ez duen arroparekin, jarrerarik onena lurrean eserita edo kuxin baten gainean eserita egotea da.

Hasi aurretik, muskulu-egitura guztiak, lepoa, sorbaldak eta besoak aztertu behar dira, behar adina erlaxatuta dauden baloratzeko. Mindfulness adituek arnasketari arreta jartzea gomendatzen dute. Ongizatea eragiten duen leku edo egoera bat ikusten laguntzen du.

Hasiberriei aholkatu zaie lehen aldiak berak nahi duen lekura doazen ala ez ez zapuzteko. Hala bada, pentsamendua geldiarazi, onartu eta arnasarekin kontzentratu behar da. Mindfulness ez da saio gutxi batzuetan menperatzea lortzen; beste edozein praktika bezala, entrenamendua behar du.

Mindfulness delakoaren onurak

Erlaxazio fisikoa emateaz gain, emozio negatiboak murrizten laguntzen du, hala nola haserrea. Hori dela eta, Jon Kabat-Zinn-ek aitortzen duen bezala, estresa kudeatzeko onuragarritzat jotzen da, Massachusetts-eko Unibertsitateko Health Care and Society in Medicine, Health Care and Society in Medicine, Health Care and Society, hain zuzen ere. ).

Antsietatea eta depresioa duten pertsonen egoera immunologikoan ere eragina du. Axarkia Eskualdeko Ospitalean (Malaga) egindako azterlan batek erakusten duenez, sistema horrek sistema immunearen parametroak hobetzen ditu.

Bihotzak ere mesede egiten dio mindfulness meditazioari. Espainiako Bihotzaren Fundazioaren arabera, bere praktikak presio arteriala, bihotz-maiztasuna eta adrenalina eta kortisolaren aktibazioa murrizten ditu (estresaren hormonak), arrisku kardiobaskularreko faktore guztiak.

Meditazioaren ondorio nagusietako bat kontzentrazio-gaitasuna erraztea da. Oinarria arreta osoa praktikatzea da, adimenari adi egotea eta pentsamenduak identifikatzen eta distantziarekin behatzen saiatzea.

Azken urteotan, mindfulness praktikatzeko interesa agertu dute neurozienteek ere. Yaleko Unibertsitateko (AEB) adituek egindako ikerketa baten arabera, garuneko zenbait esparruren erabilera aldatzeko gai ere bada, eta horien alterazioak antsietatearekin, hiperaktibitatearekin eta arreta-eskasiarekin lotzen dira. Kontrol kognitiboarekin eta gaixotasunekin (autismoa eta eskizofrenia, adibidez) lotutako beste arlo batzuk aktibatzen dira meditazioarekin, batez ere praktikatzen esperientzia dagoenean. Adituentzat, meditatzeko gaitasuna zorion-maila handitzearekin lotuta dago, eta egoera orokorrak mesede egiten dio.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak