Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zergatik da gakoa diabetesa duzunean deskantsatzea?

Atsedenak oso zeregin garrantzitsua du diabetesa duten pertsonen osasunean, nahiz eta horien %40aren inguruan loaren arazoren bat duen

descanso diabetes port

Diabetesa ondo kontrolatzeko, garrantzitsua da elikadura orekatua izatea, ariketa fisikoa egitea eta gure osasun-taldeak agindutako tratamendua jarraitzea. Askotan azaldu dugu. Hala ere, askotan beste alderdi bat ahaztu egiten zaigupatologia hau erabiltzeko funtsezkoa: organismoarentzat atseden nahikoa eta konpontzailea ziurtatzea. Nola egin lo nahikoa eta ongi? Hona hemen zenbait aholku.

Lo-orduetan, gorputza fase batzuetatik pasatzen da, eta, Loaren Institutuak azaltzen duenez, “funtsezko funtzio fisikoak eta psikologikoak berrezartzen laguntzen dute, erabateko errendimendua lortzeko”. Beraz, organismoaren oinarrizko premia da, eta gorputzeko ehunak konpontzen, oroitzapenak eta ikaskuntzak sendotzen eta gorputzeko tenperatura erregulatzen laguntzen du, besteak beste. Gainera, indarberritze-loak pankrearen lana errazten du odoleko intsulina-mailak erregulatzeko, eta horrek diabetea duten pertsonen atsedenaren balioa zehazten du.

Hala ere, diabetesa duten paziente askok (2 motako diabetesa duten pertsonen %38-45ek, Loaren Institutuaren arabera) loaren nolabaiteko trastornoa dute, loaren apnea edo hanka urdurien sindromea. Gainera, batez ere 1 motako diabetesa duten pertsonek, gaueko hipogluzemia nozitzeko beldurrak, gertaera horien sintomek edo gauean gluzemia kontrolatu beharrak zaildu egiten dute atsedena.

Bestalde, lo gutxi egiteak 2 motako diabetesa izateko arriskua areagotu dezake; izan ere, lo-faltak intsulinaren efektuak mugatzen ditu, hala nola kortisola eta hazkuntzaren hormona.

Horregatik, garrantzitsua da atseden hartzea, maila orokorrean diabetesa eta gure osasuna ondo kontrolatzeko. Gaur, hainbat gomendio emango ditugu:

Behar adina lo egitea

Lo-beharrak aldatu egiten dira bizitzan zehar, jarduera fisikoaren mailaren eta eguneroko beste ohitura batzuen arabera. Hala ere, zenbait ikerketak erakutsi dute lo-beharrak gutxitu egiten direla adinean aurrera egin ahala, eta, nolanahi ere, 18 eta 65 urte bitartean, 7 eta 9 ordu arteko lo-tartea gomendatzen dute. National Sleep Foundation GKE estatubatuarrak ere ezartzen du adin horietan lo-orduak ez direla 6 baino gutxiago izan behar, ezta 11 baino gehiago ere. Hala ere, 65 urtetik aurrera, lo egiteko aldi onargarria 5 eta 9 ordu bitartekoa da, nahiz eta gomendatzen dena 7-8 ordu izan.

Gaueko loaz gain, eta beti pertsona bakoitzaren beharren arabera, positiboa izan daiteke atsedenaldi labur bat, edo bazkaldu ondoren, 20-30 minutu baino gehiagokoa. Neuron aldizkarian argitaratutako azterlan baten arabera, “erakundearen erantzun naturala da energia berreskuratzeko”, atsedenaldiaren ondoren errendimendua eta umore ona sustatuz.

Ongi lo egitea

Behar adina lo egiteaz gain, atsedena konpontzeko neurriak hartu behar dira:

  • Errutina hartu, egunero behar diren orduak atseden hartuz eta oheratu eta ordu berean jaiki nahian.
  • Saihestu organismoa oheratu baino lehentxeago estimulatu dezaketen jarduerak, hala nola ariketa fisikoa edo gailu mugikorrak erabiltzea.
  • Afaldu aurretik afari astunak eta alkohol-kontsumoa saihestu.
  • Lo egiteko giro lasaia bultzatzea, argirik edo zarata gogaikarririk gabe eta tenperatura egokian.

Gomendatutako ordu-kopuruarekin gertatzen den bezala, kontuan izan behar da pertsona eta gorputz bakoitza desberdina dela; beraz, batzuek jarraibide osagarri batzuk jarraitu behar dituzte loa hartzeko eta irabaziak maximizatzeko. Hori dela eta, Diabetearen Espainiako Federazioak (FEDE) gomendatzen du loak osasunean duen garrantzia gutxiestea eta erreferentziazko osasun-taldeari galdetzea, zalantzarik izanez gero.

RSS. Sigue informado

Federación de diabéticos españoles

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak