Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zuntz gutxiko dietak gaixotasun kardiobaskularrak, diabetea edo koloneko minbizia eragin ditzake.

Mantenugai horren kontsumoa pertsonako eta eguneko 30 g-ra igotzea gomendatzen da.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Osteguna, 2009ko irailaren 10a

Zuntzaren urritasuna faktore garrantzitsua izan daiteke gaixotasun kardiobaskularrak, diabetea, koloneko minbizia, idorreria eta dibertikulosia garatzeko, Ikerketa Zientifikoen Kontseilu Goreneko (CSIC) Metabolismo eta Elikadura Saileko kide Fulgencio Saura Calixtok adierazi zuen Sevillako Nazioarteko Unibertsitatean aurkeztutako txosten batean.

Adituak azaldu zuenez, urdaileko eta heste meharreko entzimek ez diote eraso egiten, eta, beraz, kolonera degradatu gabe iristen denez, zuntz dietetikoak hainbat ondorio izan ditzake digestio-aparatuan zehar. Eragin nabarmena du elikagaien xurgatze-mailan, eta urdailak “biskositatea areagotu eta urdailaren hustuketa atzeratu” egiten du.

Zuntzak erlazio zuzena du irenstearen eta funtzionamendu gastrointestinal egokiaren artean. Hala, dibertikulosia zuntz gutxiko dietekin lotu izan da, izan ere, “zuntzak iraizketa areagotu eta kolonen presioa murriztu egiten duenez, minaren gaineko ekintza terapeutikoa du”, esan zuen Saurak. Azterketa batzuen arabera, kolon eta ondesteko minbizia izateko arrisku txikiagoa du zuntzak. Hala ere, elkarteak “ez du zertan zuzena izan, zuntzaren eta koipearen arteko elkarketa badela dirudi, eta gantz-kontsumo handia ere minbizi-mota horien eraginari lotuta dago”, zehaztu zuen.

Saurak gogorarazi zuen gizentasun tratamenduetan agerian geratu direla zuntz ugariko elikagaiak hartzearen ondorio onuragarriak. Horren ondorioz, pisua galtzen da hainbat mekanismoren arabera, hala nola asetasun-sentsazioa, gantz- eta proteina-iraizketa areagotzea, indize glizemiko txikiagoa edo dietaren kaloria-edukia gutxitzea. Beste ikerketa batzuek erakutsi dutenez, zuntz disolbagarriak odoleko kolesterol-maila murrizten du, eta, bestalde, odolera glukosa iristeko abiadura eta intsulina-jarioa murrizten ditu. Propietate horretan oinarritzen da indize glizemiko txikiko eta zuntz disolbagarri ugariko (lekaleak, frutak eta barazkiak) elikagaiak diabetikoei gomendatzea, azaldu zuen Saurak.

Eguneko kontsumoa

CSICeko kideak azaldu zuenez, nutrizologoek eta osasun-erakundeek zuntz kontsumoa 30 g-ra igotzea gomendatzen dute. Europako herrialdeetan 20 g inguru izaten da pertsonako eta eguneko. “Gaur egun, Espainian zuntz dietetiko osoa kontsumitzen da pertsona eta egun bakoitzeko 18,3 g gutxi gorabehera, eta kopuru hori ez dator bat gomendio dietetikoekin, nahiz eta, ikuspegi kualitatibotik, esan dezakegun gure dietako zuntzak osaera orekatua duela eta nutrizio-kalitate ona duela”, ondorioztatu zuen.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak