Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zure memoria hobetzeko egin ditzakezun 7 gauza erraz (egunero)

Para cuidar la mente, además de ejercitarla, también hay que mirar por el cuerpo, comer bien y perder los kilos de más

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteartea, 2019ko otsailaren 26a

El cerebro, como los músculos y el resto de órganos del cuerpo, también necesita estar en forma. Y los expertos dicen que para cuidarlo hay que mantenerlo activo y alimentar la llamada “reserva cognitiva”, ese capital mental acumulado como resultado de la experiencia vital (lo vivido) y la estimulación de las capacidades mentales (el aprendizaje, retos mentales, etc.) a lo largo de la vida. Esta reserva cognitiva es esencial cuando nos hacemos mayores, “ya que nos ayudará a compensar los efectos del envejecimiento“, apunta la Fundación Pasqual Maragall, que fomenta la investigación contra la enfermedad de Alzheimer. ¿Por dónde empezar? Los especialistas insisten en que la clave está en proponer a la mente retos diarios que nos obliguen a pensar y realizar un cierto esfuerzo cognitivo. Pero también, como veremos a continuación, es importante dormir bien e incluso alimentarse de forma saludable.

Irudia: olly 18

1. Pisua zaindu

Mens sana in corpe sano dozenaka azterketek bermatzen duten lokuzio bat da, gorputz osasuntsu bat eta adimen osasuntsu bat elkarri lotuta daudela baieztatzen dutenak. Ez da kasualitatea dementzia pairatzeko arrisku handienetako bat diabetesa edo obesitatea bezalako gaixotasunak izatea izatea, eta gaitz horiek dementzia-arriskuak bikoiztu ditzakete zahartzen garenean.

Zientzialariek ere aurkitu dituzte presio arterial altu batzuen arteko loturak, eta kolesterol handia ere bai, dementzia izateko aukerak areagotuz. Aholkua, beraz, argia da: pisua zaindu eta bihotza zaindu, horrela garunari laguntzen ari baita.

2. Burua entrenatzea

Azterketek diotenez, dementzia izateko arriskua murrizten duten faktoreak dira eskolara joatea edo unibertsitate-hezkuntza izatea. Baina badira gure burua landu eta gure gaitasun kognitibo estimulatua mantentzeko zantzuak ere.

Oroimena estimulatzeko, eta are gehiago dementzia izateko arriskua gutxitzeko, adituek eguneroko erronka berriak probatzea gomendatzen dute. Zaletasun berri bat hastea (adibidez, altzariak lantzea edo zaharberritzea), trebetasun bat ikastea (hizkuntzetatik edo tresna bat beste errezeta batera jotzea), eta letra edo gurutzegramen zopak egitea egunero egin dezakegun keinu errazak dira burua entrenatzeko.

3. Gorputza aktibatzea

Ariketa fisikoa erregulartasunez egiteak garunari laguntzen dio sasoian mantentzen. Eta, gainera, eguneroko ibilbideak bezalako ariketa leun batek lagundu dezake aktibo egoten. Izan ere, jarduera fisikoak garunerako dituen onurak oso nabarmenak dira handiagotzen garenean, funtzio kognitiboak hobetzen lagun baitezakete.

Hala ere, gure garuna babestu nahi badugu, boxeoa eta futbola bezalako ariketak ahaztu egiten dira adituek diotenez, erorketa edo kolpe bidezko traumatismoek ere gaitasun kognitiboa kaltetu baitezakete.

4. Ongi jan

Espezialistek oraindik ez dute argi nola eragin dezaketen elikagai jakin batzuek gure buruari, baina zenbait ikerketak diote Mediterraneoko dieta ona izan daitekeela oroimenarentzat. Haragi kantitatea murriztea eta elikagai integralak bultzatzea da gakoa, bai eta barazki, fruta eta gantz onetan aberatsa den dieta jarraitzea ere, adibidez, arrainetan, intxaurretan edo oliba olio birjina. Izan ere, elikagai horiek odol presioa maila baxuan mantentzen laguntzen dute, eta horrek burua zaintzeko balio dezake.

5. Asko irakurri

Irakurtzea da estimulazio kognitiboa bultzatzeko jarduera onartuenetako bat. Ohitura erraz baina aberasgarri horrek ezagutza ematen du, baina jarduera bikaina da kontzentrazioa errazteko, oroimena lantzeko eta irudimena elikatzeko.

6. Lo eginda lo egin

Burkoarekin ondo moldatzea azala babesten du, hotzeriak prebenitzen ditu eta garuna zaintzen du. Baina lo-arazo iraunkorrak (loezina, adibidez) gaitasun kognitiboen murrizketa batekin lotuta egon daitezke, handiagoak egiten garenean. Horregatik, adituek diote loa hobetzeko eta ondo lo egiteko neurriak hartzeak zahartzaroan dementzia izateko arriskua murriztu dezakeela.

7. Ez erre

Tabakoa oso kaltegarria da denentzat - orain arte parekatu egiten dugu - eta ondorio kaltegarriak ditu buruan. Zientzialarien esanetan, erretzeak areagotu egiten du kalte kognitiboaren arriskua handitzen garenean, eta, gainera, bi aldiz biderka dezake dementzia izateko arriskua, egunean bi pakete baino gehiago erretzen badira.

Etiquetas:

memoria-eu

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak