Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zure oreka hobetzeko 5 modu (eta ez nagusientzat bakarrik)

Oreka galtzea uste baino askoz lehenago hasten da, ikerketa batzuek 25 urtetik aurrera hasten dela adierazten baitute.

Img equilibrio ejericios Irudia: Pixabay
3 art. ariketen oreka-irud.

Irudia: Pixabay

Ezin dugu denboraren joana gelditu, baina geldiarazi urteak betetzearekin lotutako galera batzuk. Eta horietako bat oreka da. “Zahartzen garen heinean, gure gorputzak muskulu-masa galtzen du, eta horrek oreka galtzea dakar”, gogoratu du Rosa López Mongilek, Espainiako Geriatria eta Gerontologia Elkarteko (SEGG) lehendakariordeak. Eta galera horrek, besteak beste, lurrean amaitzeko aukerak areagotzen ditu. Baina, gainera, oreka, edo geldirik, eseri edo oinez goazenean bertikalean egoteko gaitasuna, ezinbestekoa da gu babesteko estropezu egiten dugunean edo objektuak saihestu behar ditugunean. Gainera, oreka galtzea ez da hain nabaria edo ezaguna. Feinbergen (AEB) Medikuntza Eskolak egindako azterlan baten arabera. ), urteekin lotutako gorputzaren egonkortasuna murrizteak “pertsona baten jarduera fisikoa murriztu dezake”, baita bere bizitza sozialean ondorioak izan ditzake ere. Baina oreka hainbat modutan hobetu daiteke. Horietako bost dira.

1. Belarriak berrikusi
Oreka hobetzeko eta babesteko, lehenbizi osasuna zaindu behar da. Belarriko infekzio errepikariak, bertigoa izateak eta zenbait medikaziok (antihistaminikoak edo analgesikoak, mina gutxitzeko) gorputzaren oreka mantentzeko gaitasun naturala murriztu dezakete.

Zutik edo orekaren zentzu ona eskatzen duen jarreran gaudenez, ez dugu belarriek duten zereginean pentsatzen. Baina organo horiek funtsezkoak dira orekari eusteko, barruan duen nerbio bestibuloklear bati esker; nerbio horrek igortzen ditu seinaleak garunera, entzumena kontrolatzen dutenak (ikuskapen-funtzioa) eta orekarekin laguntzen dutenak (funtzio bestibularra).

Belarriek ongi funtzionatzen ez dutenean edo nerbio bestibulokoklearrari eragiten dion infekzio bat dutenean, oinez edo bizikletaz ibiltzea bezalako gauzarik errazenak zeregin zailak eta etsigarriak izan daitezke.

2. Entrenatu indartsu egoteko

Zahartzeak ile zuriekin, menopausiarekin (emakumeen kasuan) eta zimur nabarmenekin zerikusia badu ere, prozesu hori askoz lehenago hasten da. Zenbait azterlanek ohartarazten dute 25 urte bete ondoren zahartzen hasten garela; izan ere, adin horretatik aurrera, zahartzearekin lotutako eguraldiaren berri ematen duten seinaleak agertzen hasten dira. Zientzialariek diotenez, 25 urtetik aurrera begi, artikulazio eta ileetan ere nabari dira aldaketak, eta horiek guztiak lotuta daude zahartzeko prozesuarekin. Eta oreka galtzen hasi gara.

Nolanahi ere, muskuluak indartzeko helburua duten entrenamenduek lagundu egin dezakete horri eusten. Eta arau horrek adin guztietarako balio du. 2013ko azterketa baten arabera, hankak indartzen dituzten ariketak egiteak oreka hobetu dezake, baita pertsona heldu osasuntsuetan ere.
“Egunean gutxienez 15 minutuz erritmo onean ibiltzeak muskulu indartsuak mantentzen eta gure oreka indartzen laguntzen du”, dio López Mongilek. Baina orekaren zentzua indartzeko, doktoreak bereziki gomendatzen du dantza, gorputzeko muskulu guztiak mugiarazten baitizkigu “eta, gainera, oreka eta malgutasuna lantzen ditugu”. Baina etxeko lan guztiek balio dute, besteak beste, lanbasa pasatzea edo sukaldea jasotzea.
2 art. ariketen oreka-irud. Irudia: pexels

3. Flamenkoa egitea

Etxean gimnasio ekiporik gabe egin daitekeen oreka hobetzeko modu erraz bat dago; autobusaren zain gaudenean ere egin dezakegu. Hanka bakar baten gainean ahalik eta denborarik luzeenean zutik egoteak gorputzaren oreka sendotzen laguntzen du, eta hori bezain gauza sinplea da Cochraneren azterketa zabala.

Eraginkortasuna handitu egiten da begiak itxita egiten bada, ariketa zailagoa baita. Amaitutakoan, hanka aldatu eta jarrera errepikatu behar da. Keinu merke eta erraz horrek izterrak indartsu mantentzen ere laguntzen du.

Era berean, taichia, dantza edo yoga bezalako jarduera fisikoek oreka mantentzen laguntzen dute.

4. Eskailerak igo
Etxean eskailerak dituenak altxor bat du, oreka lortzeko behintzat. Eta maila soil bat izan daiteke hori lantzeko aliaturik onena.

Horretarako, lehenengo eskuineko hankarekin igo besterik ez dago, eta, gero, ezkerreko hanka bat jarri. Gero, mailatik jaitsi, hanka bat aldi bakoitzean, eta errepikatu mugimendua. Ariketa hau egiteko, mugimendua hasten duen hanka alda dezakegu, eta beti erritmo motelean, hasieran, ariketa kontrolatu ahal izateko.

5. Oreka-pilotak erabili
Oreka-pilotak yoga motetan erabiltzen diren osagarriak dira, baina gero eta ohikoagoa da oinarrizko fitness ariketetan ere. Eta oso erabilgarriak dira oreka lantzeko. Bola horietako batean eseri baino ez da egiten. Baina, gainera, horiekin jesarlekuak egin daitezke edo flexioak egiteko erabil daitezke.

Etiketak:

ariketa zahartzea

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak