Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikagaien Segurtasuna

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

AVACUk eskoletako jangelen kalitatea egiaztatzeko aholkatu die gurasoei

Haurrek dieta osasungarria eta orekatua behar duten ikastetxeekin elkartzea

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteazkena, 2006ko irailaren 27a

Erabiltzaileen elkarteak dioenez, «elikadura egokia eta dieta osasuntsua funtsezkoa da» haurren garapen fisiko eta intelektualerako. Ildo horretatik, nabarmendu du «ikastetxeek gero eta zerbitzu beharrezkoagoa eskaintzen dutela gaur egungo bizi-erritmorako».

Horren ondorioz, AVACUk adierazten du ikastetxeek, sukalde propioaren edo catering-zerbitzuaren bidez, «ez dutela inoiz ahaztu behar haurrek dieta osasungarri eta orekatua behar dutela». Hala ere, honako hau zehazten du: «Gurasoen egitekoa da seme-alaben artean elikadura ona sustatzea, ikastetxeko menua ezagutuz eta haurrak etxean egiten dituen janariekin osatuz».

Menuen gida

AVACUk gogorarazi du ikastetxeak gurasoei informazioa eman behar diela eta gida bat entregatu behar duela asteko edo hileko menuekin. Platerek, dirudienez, aberatsak izan behar dute landare-proteinetan, karbohidrato konplexuetan eta zuntzean, zerealekin eta lekaleekin konbinatuz.

Eguneko menuak eguneko energia-balio osoaren %30 izan behar du, eta hiru plater izan behar ditu: lehenengoa pasta, arroza, lekaleak, barazkiak eta/edo patatak; bigarrena haragia, arraina edo arrautza entsaladarekin edo barazkiekin (ez beti patata frijituak); eta, azkenik, postrea, ahal dela fruta edo esnezko postrea, opil industrialak eta gozokiak saihestuz.

Erakundeak gehitu du beharrezkoa dela arrain gehiago kontsumitzea, sasoiko produktuak sartzea, «batez ere fruta freskoa, barazkiak eta barazkiak», gatz gutxiago izatea eta aurrez prestatutako jakiak eta frijituak saihestea.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak