Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikagaien Segurtasuna

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Estatu Batuetako adituek frutak eta barazkiak jatea gomendatzen dute antioxidatzaileak ematen dituztelako

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Astelehena, 2004ko ekainaren 21a

Amerikako Kimika Elkarteak egindako ikerketa batek erakutsi duenez, intxaurrak, orburuak, babarrunak, ahabiak, marrubiak eta kanela eta oreganoa bezalako elikagaiek antioxidatzaile ugari dituzte. Horregatik, fruta eta barazkiak kontsumitzea gomendatzen dut, organismoarentzat onuragarriak baitira.

Ikerketa berriak elikagai berriak gehitzen dizkie arlo horretako aurreko ikerketei. Hala, intxaurrak, orburuak, juduak, ahabiak, marrubiak edo espeziak nabarmentzen dira, hala nola kanela eta oreganoa. Orain arte egindako ikerketen arabera, intxaurrak du antioxidatzaile gehien (20,97 ale ehun gramoko).

Laranjetan, espinaketan, azenarioetan edo tomateetan dagoen proportzioa baino 20 aldiz handiagoa da kopuru hori. Frutek eta barazkiek ere badituzte antioxidatzaileak eta karotenoideak (zenbait landareren pigmentazio gorria, horia eta laranja eragiten duten konposatuak), adinarekin zerikusia duen makulopatiaren (ARM) garapena atzeratzen laguntzen dutenak. Izan ere, hori da itsutasunaren balizko kausetako bat, Bostongo Brigham and Women’s Ospitaleak (AEB) egindako ikerketa baten arabera.

Azterketa horren arabera, egunean hiru fruta-pieza edo gehiago kontsumitzen dituzten pertsonen %36k du ARM arriskua. Orain, teknologia berriei esker, elikagaiak sakon aztertu ahal izan dira, substantzia horien zer proportzio duten kalkulatzeko; izan ere, frogatu da gaixotasun kardiobaskularrak, minbizia, diabetea eta Alzheimerra prebenitzen laguntzen dutela.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak