Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikagaien Segurtasuna

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Granadako adituek zaharren nutrizio-kontrolerako azterketa bat egin dute

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteazkena, 2004ko uztailaren 07a

Emaitzen arabera, pertsona horien %7,9 gaizki elikatuta daude, %61,8k malnutrizio-arriskua dute eta %30,3 ondo dago. Lana Patricio Sebastián Oliva Moresoren doktore-tesiaren emaitza da, Carmen López Martínezen zuzendaritzapean, eta MNA test espezializatua erabili du Granadako hiriburuko bi zahar-etxetan. Orain, adituek beren etxeetan bizi diren zaharrei galdeketa egin nahi diete. Normalean, instituzionalizatuek baino okerrago jaten dute, baina “normalean ez dira arduratzen elikadura ona izateaz”, diote adituek.

MNA testean ikusten diren parametro batzuk gorputz-masaren indizea eta muskuluen neurria dira. Hartzen dituzten sendagaiei buruzko datu sozioekonomikoak ere jasotzen dira. Adituek MNAren emaitzak egiaztatu dituzte egoiliarrek zehazki jaten zutena ikusi, pisatu eta konparatuz. Adituen arabera, ondo jateko zailtasunak argiak dira, bizitzako lehen urteetan elikadura-arazo larriak dituen belaunaldia baita.

Lópezek dioenez, “badira txikitatik hartu behar diren kaltzioa bezalako osagaiak. Mineral horren indize egokiak ezin dira berreskuratu deskaltzifikazio-arazoak iristen direnean esnea hartuz”. Adituek aholkatzen dutenez, adineko pertsona baten dietan egunean hiruzpalau barazki errazio hartzea komeni da, bakoitzak 150 g-tik 200 g-ra bitarteko pisu ertainarekin. “Energia gutxiago kontsumitu behar da, nazioarteko gomendio ofizialekin bat. Dena orekan egotea da funtsezkoa. Adinekoentzako egokiena litzateke %55-60 karbohidrato hartzea, %30 lipido eta %12-15 proteina. Esnekiak, arrainak eta arrautzak maizago hartu behar dira.

Laburbilduz, praktika sedentarioen ondorio larriak eta jateko ohitura txarrak ohartarazten ditu adituak. “Mediterraneoko dietak oso gaizki jarraitzen du, bereziki Andaluzian”. Oro har, “elikadura-hezkuntza txarra da, eta adin txikikoekin eta gurasoekin hasi behar da”, dio Lópezek.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak