Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikagaien Segurtasuna

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Haurdunaldian segurtasunez jateko aholkuak

Haurdunaldian elikadura-segurtasuneko neurri batzuk hartzea arriskutsua izan daiteke, bai amarentzat bai haurrarentzat. Horixe gomendatzen dute adituek

embarazo precauciones alimentos Irudia: TC-TORRES

Haurdunaldia aldaketa fisiologikoz betetako bizi-etapa da, eta elikadura-behar oso zehatzak ditu. Oro har, haurdunaldian elikadura-gomendioek helburu hauek dituzte: emakumearen berezko elikagaien eskakizunak betetzea, fetuaren hazkundeak eragindako nutrizio-eskakizunak asetzea, ama-organismoa erditzen laguntzeko prestatzea eta etorkizunean esnea ekoizteko gantz-erreserbak ziurtatzea. Baina, nutrizio-premiez gain, funtsezkoa da elikadura-segurtasunari arreta jartzea. Hurrengo artikuluan, kontuan hartu beharreko alderdi nagusiak laburtzen ditugu.

Elikadura ona funtsezkoa da haurdunaldian zehar zaintzeko, eta horrek elikagaien segurtasuna hartzen du. Izan ere, hain etapa delikatu horretan ez da nahikoa dieta osasungarria egitea. Dieta segurua ere egin behar da. Beatriz Robles dietista-nutrizionistak dioenez, “elikadura-segurtasunik ez badugu, berdin dio elikagaia osasuntsua edo osasungabea izatea”.

Elikagaien Segurtasunaren eta Nutrizioaren Espainiako Agentziaren (AESAN) arabera, “garrantzitsua da oinarrizko higiene-neurri batzuk hartzea eta elikagai jakin batzuk ez kontsumitzea, oso gutxitan gertatzen diren arren, fetuarentzat edo haurdun dagoen emakumearentzat ondorio negatiboak izan ditzaketen arriskuak prebenitzeko”. Bistan denez, iraungitze-datak errespetatzea eta iraungitako produktuak ez kontsumitzea, salbuespenik gabe, zer gomendatzen dute adituek? Elikarekin, Elikagaien Segurtasunerako Euskal Fundazioarekin, egiten dugu kontsulta, eta hauek dira haurdunaldian lasai jateko aholku nagusiak. Kontuan hartu.

Haragia, ondo prestatua

  • Prestatu ondo haragia, eta ziurtatu produktuaren erdiraino egiten dela (toxoplasmosia izateko arriskua saihesteko).
  • Garbitu ondo detergentearekin haragia prestatzeko erabiltzen diren labanak eta tresnak.
  • Ez duzu haragi gordinik jaten (carpaccioa, steak tartarra, etab.). ), ezta hestebete gordinik ere, urdaiazpiko ondua barne (aurrez egosi edo frijitu bada bakarrik jatea gomendatzen da).
  • Ez kontsumitu lerro hotzeko pateak (“zatikoak”). Kontserba esterilizatuetan, latetan eta abarretan merkaturatzen direnak bakarrik kontsumitzen ditu.

Arraina, ondo aukeratua eta prestatua

  • Astean 3-4 aldiz jaten du arraina, fetua behar bezala garatzeko behar den omega 3 ematen baitu, baina ez du arrain harrapari handirik jaten, hala nola ezpata-arraina, enperadorea, marrazoa, marratxoa, katilua eta atun gorria (Thunnus thynnus) merkurio-edukiagatik. Merkurioari eta arrain-kontsumoari buruzko ohar berriak daude.
  • Oro har, ez duzu arrain edo itsaski gordinik jan behar, ezta lehenago izoztu badituzu ere.
  • Saihestu sushia, sashimia, cevichea eta antxoak ozpinetan.
  • Ez jan arrain ketua, ondo kozinatu bada izan ezik.

Frutak eta barazkiak ondo garbituta

Barazkiak, zerealekin batera, zuntz iturri garrantzitsua dira idorreria saihesteko, eta, gainera, elikagai osasungarriak dira.

  • Ondo garbitzen du edozein barazki, batez ere gordinik kontsumitu aurretik, bereziki gure baratzeko bilketak.
  • Garbitu kontu handiz gordinik hartuko dituzun frutak.

Esne gordinik ez

  • Saihestu gazta freskoak edo pasta bigunekoak (feta, camembert, mascarponea, brie, gaztanbera, Burgosko gazta) eta esne gordinez egindakoak, batzuetan Listeria izan baitezakete.
  • Arrautza gordina steak tartarra, etxeko mousse batzuk edo tiramisua bezalako plateretan erabiltzen da. Kontsumitu gabe, Salmonellaren arriskua minimizatzen dugu. Ondo garbitu tortillak, eta ez ukitu tortilla arrautza gordinaren hondarrak dituzten platerekin. Arrautza gordina etxeko postre batzuetan egoten da.

Begia, makinako izozki bigunekin

Makina banatzaileetan aurki ditzakegun izozki bigunek edo Soft-ek nolabaiteko arriskua dute, makinak nahasketa hotz baina izoztu gabe mantentzen baitu. Hori dela eta, patogenoak ugaritu egiten dira garbiketa egokirik egiten ez bada.

Kontuan hartu beharreko beste elementu garrantzitsu bat izozkiak zerbitzatzen dituzten koilarak dira; izan ere, maiz, uretan mantentzen dira, eta etengabe berritzen ez bada, mikroorganismo ugari aurki ditzakegu.

Algak? Hobe ez

Kontuz ibili, halaber, iodo ugari izan ditzaketen algekin eta haien produktuekin. Neurrizko dosietan beharrezkoa den arren, gehiegizko dosiak kaltegarriak izan daitezke. Aldiz, elementu horren ekarpen ona bermatzeko, jakiak prestatzeko gatz iodatua erabiltzen du, ohiko gatzaren ordez.

Saihestu kafeina eta alkohola

  • Saiatu kafeina erabat saihesten. Gogoan izan kafeina edari koladunetan, kafean, tean eta edari energetikoetan dagoela (azken horiek kafeina ugari dute, baita azukrea ere).
  • Alkoholari dagokionez, saihestu ezazu. Alkohol maila bat bera ere ez da segurutzat hartzen, eta are gutxiago haurdunaldian. Fetua amak baino sentikorragoa da alkoholarekiko, eta, beraz, edari horiek saihestu egin behar dira.

Etiketak:

haurduntza

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak