Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikagaien Segurtasuna

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Joera aldaketa elikagaien sektorean

Emakumea lanean hasten denean, produktoreek sustapen-estrategiak aldatu behar dituzte.

img_comprando 2

Emakumeak lan-munduan sartuz joan dira pixkanaka, eta, ondorioz, gizartea goitik behera aldatu da, baita negozio-bazkariak, tapak edo catering-zerbitzuak diseinatzeko irizpideak ere. Modak eta gustuak eseri ondoren, batzuek uste dute orain beraiek mozten dutela bakailaoa.

Halal2 irud.

Ez da soilik gizarte-egokitzapena. Sukaldaritzaren sektoreko adituek diotenez, 2009an %69 haziko da sektorea, emakumeek mokaduak, janari lasterrak eta edari osasungarriak asmatzeko erabili duten dibertsifikazioari esker. MarketResearch.com-ek egindako erreportaje baten arabera, Estatu Batuetako emakumeek 2004. urtean kontsumo propioko edarietan eta elikaduran egin zuten gastua 4.600 milioi dolarrekoa izan zen, aurreko urtean baino %11 gehiago.

Are gehiago, 2000tik 2004ra kontsumo-sektore espezifiko hori %80,3 handitu baita. Baina harrigarria da, benetan, emakumeek elikagaiak eta edariak kontsumitzeko erabiltzen dituzten irizpideak gizonen esparrura ere zabaltzen doazela, unibertsitateko giroetan hasi, non entsaladak edo light edariak ia erabat aldatzen baitira garagardoak eta hanburgesak.

Beraz, produktoreak beren estrategia eta propaganda diseinuak aldatzen hasten dira. Arketipo kontsumitzaileak trajea eta gorbata kendu eta blusa bat eta mini-gona bat jarri ditu. Iragarkiak feminizatu egiten dira, eta «gaurko emakumearen gustura» moduko esloganak ematen dituzte.
Emakumeek gizonek baino janari- eta edari-artikulu gehiago kontsumitzen dituztela ohartuta, eta joera hori, gutxienez, hurrengo bost urteetan, linealki hazten jarraituko duela kontuan hartuta, elikagaien industriak ez du inolako eragozpenik jartzen gizartean emakume gazte eta aktibo bat aurkezteko orduan, gizona baino askoz ere gehiago arduratzen baita osasunaz.

Emakumeek gehiago begiratzen diote jaten duten guztiaren nutrizio-edukiari eta balio dietetikoari. Haien kontsumoa orekatuagoa da, eta, beraz, orokortuz gero, gizonek gehiago irabazten dute galdu baino, eta ez pisua.

Beranduegi?
Azterketa baten arabera, emakumeak 25 urtetik aurrera hasten dira beren elikaduraz arduratzen.
Emakumea gustuen, moden eta jateko ohituren merkatuan gero eta gehiago sartzen ari da, eta hori da, hain zuzen ere, sortzen den adin berantiarra. Estatistikek azpimarratzen dute emakumeak 25 urtetik aurrera jaten edo edaten dutenarekin bakarrik kezkatzen direla, eta agerian uzten dute beren garapen fisikoari dagokion etapa osoa pubertaroan. Merkatuko analisten erronka da mezua lantokitik eskolako mahaira eramatea, moldeak askoz lehenago apurtu daitezen saiatzea.

Egia da tabernetan, jatetxeetan edo catering-enpresetan egiten den kontsumoa ez dela finkatzen norberak bere kabuz baliatzen den eta lanagatik nolabaiteko errenta duen arte, baina enpresak eskoletara, kolonia-etxeetara eta aireko, itsasoko edo trenbideko garraio-konpainietako zerbitzu estandarretara jaisten saiatzen dira. Emakumeen gustura jatea, azkenean, zoparaino nagusituko da.

Erreportajearen egileek baby-boom izeneko belaunaldia dute ardatz: Bigarren Mundu Gerraren amaieraren eta hamarkada bat geroago jaiotakoak, bosgarren hamarkada baten inguruan sortuak, eta haien dietak emakume-joera nabarmena du. Zerealek eta freskagarrientzako edariek dute palmondoa moda horretako segmentu gogokoena.

Kakaoa ere hazten ari da. «Emakumeek txokolate gehiago kontsumitzen dute beren ongizate fisiko eta emozionala elikatzen dutelako; beraz, txokolate-marken publizitate-estrategia gehienek emakumea erabiltzen dute ikono nagusi gisa», azpimarratu dute erreportajearen egileek.

Gaurko emakumeak elikagai osasungarri, gozo, prestatzen erraz eta digestio errazekoak bilatzen ditu.' Hala ere, erreportajeak dioenez, etorkizunari kezkaz begiratzen dion emakume bat da. Osteoporosia edo sarkopenia gertatzeko mehatxuak, abiadura metabolikoa gutxituz doan heinean, proteinak, kaltzioa eta B bitamina-konplexua zainduko ditu, eta, aldi berean, ariketa fisikoa egingo du.

Emakumeak baino hoberik ez dago (medikuak eta dietistak salbatuz) txahal-bistec mehe baten balioa ikusteko; 10 g eskasekin, egun baterako behar diren proteinak, burdina, zinka, selenioa eta B6 eta B12 bitaminak bezalako elikagai espezifikoak 10 aldiz ematen ditu. Emakumezkoak ere txapeldunak dira etxeko lanak egiteko orduan, eta horiek ariketa fisikoa eskatzen dute, igogailuaren ordez eskailerak jartzea eta ibilaldi luze eta osasungarriagoetan entretenitzea.

Estatu Batuetan, gainera, emakumeek Council for Women’s Nutrition Solutions (CWNS) bat dute. Elikadura eta osasunari buruzko jakintsuen kontseilu bat da, eta medikuntzan bederatzi doktorek osatzen dute. Nekeari aurre egiteko, pisua galtzeko, seme-alaben elikadura osasuntsua zaintzeko eta sukaldaritzako errezetarik ausartenak egiteko estrategiei buruzko aholkuak ematen dituzte.

DIETA NAHIERARA

Txokolate-irla3
Jateko edo edateko orduan, gizonen eta emakumeen gustuak bereizteko ere balio du biologiak. Ez dago esan beharrik emakumearen gorputza eta gizonarena desberdinak direla, eta haien nutrizio-eskakizunak ere aldatu egin daitezke. Oro har, dieta ondo orekatutzat hartzen denak metabolismo optimorako behar diren elikagai guztiak ematen dizkie bai gizonei bai emakumeei. Hala ere, emakumeek arreta berezia jarri behar diete bi mineral hauei: kaltzioa eta burdina.

Nahiz eta gizonek eta emakumeek kaltzio- edo burdin eskakizun bera izan hazkundearen lehen etapetan, hormona-bereizketa, hilekoak edo emakumeak osteoporosia izateko duen arrisku handiagoa dela eta, emakumea bi mineralen ekarpen handiagorako izendatu dute.

24 urte bitarteko emakumeentzako kaltzioaren gomendio dietetikoa 1.200 mg/egunekoa da. 25etik aurrera, gomendioa 800 mg-ra jaisten da, baina ez da inoiz eten behar organismoari etengabe ematen zaion kaltzio hori. Esneaz eta haren deribatuez gain, kaltzio ugari dute izokinak, tofuak, brokoliak, ilarrak, lekaleak eta fruitu lehorrak.

Burdinari dagokionez, gomendioek emakumeentzat 15 mg/egun adierazten dute (gizakiarentzat 10 nahikoa dira), baina hilerokoetan ekarpen hori 20 mg-ra igotzeko beharra zehazten da. Adituek ohartarazten dutenez, emakume gaixoetan ohikoak diren nekea eta migraina askoren atzean burdin falta dago. Burdina asko duten elikagaiak haragia dira. Patatak, espinakak eta lekaleak ere burdina asko dute, baina inoiz ez da haragia bezain ondo xurgatzen. Hori dela eta, emakume begetarianoek zaindu behar dute landare-elikagaiez lortutako belarra bat datorrela organismoaren eskakizunekin, eta ez duela anemia eragiten.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak