Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikagaien Segurtasuna

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Prebiotikoak dituzten zukuak

Fruta-zukuak oligosakaridoekin aberastu daitezke, elikagaiaren bizitza baliagarria aldatu gabe eta berme osasungarri berarekin.

Jogurtak, galletak, esneak eta ogiak produktu funtzionalaren etiketaren azpian saltzen dira, prebiotiko deritzenak barne. Horiek guztiak informazio askorik gabe sartu dira gure dietan; argi geratu den premisa bakarra da egunero kontsumitu behar direla, “oso osasungarriak” direlako. Elementu funtzionalak produktuei gehitzen edo kentzen zaizkie, hesteetako floraren garapen selektiboa sustatzeko. Horretarako, frukto-oligosakaridoak (FOS) dira erabilienetako bat. Ikerketa berri baten arabera, fruta-zukuetan sakarosaren zati bat ordezteko erabil daitezke, zukuaren ezaugarri fisikoei kalterik egin gabe.

Img zumoImagen: ramzi hashisho

Funtzionaltzat jotzen diren elikagai guztiek onurak ekartzen dizkiote osasunari. Izan ere, elikagai horien erosketa %17 handitzen da urtero. Kategoria honetan prebiotikoak eta probiotikoak sartzen dira. Lehenengoak bakterio onuragarrien hazkundea suspertzen duten elikagaiak dira; probiotikoek, berriz, bakterio bizidun onuragarriak dituzte. Azken batean, elikagai prebiotiko batek beste probiotiko bat indartzeko balio du, osagarriak dira. Esparru horretako ikerketak berriki azaldu duenez, fruta-zukuetan oligosakaridoak gehitzeak ez die eragiten koloreari, pH-ari edo dagoen solido-kopuruari, Mysoreko (India) Ikerketa Teknologikoen Institutuko adituek egindako azterlan baten arabera, eta LWT- Food Science and Technology aldizkarian argitaratu da.

Efektu prebiotikoa lortzea
Aberastutako edariak egonkor mantendu ziren lau hilabetez, kalitatea nabarmen galdu gabe.

Ikerketaren emaitzen arabera, oligosakaridoekin aberastutako fruta-zukuek beren kalitateari eusten diote, eta, gainera, beren bizitza erabilgarriari eusten diote. Giro-tenperaturan biltegiratutako zukuen kontserbazio-denbora lau hilabetera iristen da; hozten dutenena, berriz, sei hilabetera. Esperimentuaren balio-aldian frogatu zen edariak egonkor mantendu zirela lau hilabetez, kalitatea nabarmen galdu gabe. Analisi sentsorialak ez zuen nahi gabeko aldaketarik izan, eta zehatz-mehatz ikusi zen kolorearen tonalitatea ez zela aldatu.

Emaitzen arabera, biltegian zegoela ez zen kolore-aldaketarik izan. Parametro hori, produktuaren kalitatearen ezaugarri nagusietako bat, bere horretan mantentzea ezinbestekoa da kontsumitzailearentzat erakargarriagoa izan dadin. Horrela, lortu zen produktua segurua, egonkorra, erakargarria eta osasuntsuagoa izan zen. Aurkikuntza horrek zukuak egiteko bide berri bat ireki badu ere, munduan asko kontsumitzen den edari bat, askoz ere osasungarriagoa, zuku horien kontsumoak nahi den efektu prebiotikoa lortzen duela oraindik frogatu gabe dago.

Onura gehiago

Baldintza normaletan, frukto-oligosakaridoak kantitate txikitan egoten dira elikagaietan, eta, beraz, hainbat bidetatik sartu behar dira dietan. Horiek dituzten elikagaiak, adibidez, barazkiak dira: txikoria, orburua, zainzuriak, baratxuria, tipula, tomatea, porrua edo platanoa. Egunean 800 miligramo inguru kontsumitzen dela kalkulatzen da, eta adituek, berriz, 2 eta 6 gramo artean hartzea gomendatzen dute. Horregatik, eta osasungarritzat jotzen direnez, komeni da eguneroko kontsumoa handitzea.

Hori lortzeko moduetako bat da elikagaietan osagai erantsi gisa sartzea. Dietari gehitzen zaion osagairen baten bidez hesteetako mikroflora aldatzeko aukera izan da elikagaien teknologoak eta zientzialariak aztertzeko gaia, hori ziurtatzeak eragin handia izango bailuke osasunean. Hori dela eta, azterlanak ez dira bertan behera uzten.

Industrian ere asko erabiltzen dira, batez ere koipeak ordezteko (maionesa arinen eta kaloria gutxiko gazten osagai gisa sartzen dira); kaloria-edukia murrizteko, adibidez, txokolatearen alternatibetan; izozkiak egitean kristalik sor ez dadin; emultsionatzeko edo testura aldatzeko. Elikagaiei erraz gehi dakizkiekeen gozagarri gisa.

Fabrikatzaileek gero eta gehiago saiatzen dira beren produktuen efektu prebiotikoa sustatzen. Ebidentziak iradokitzen du prebiotikoak bakterio probiotikoak baino erabilgarriagoak izan daitezkeela. Frukto-oligosakaridoei egozten zaizkien ondorio osasungarriak kolonean onuragarriak diren bakterioak hartzitzearen ondorio zuzenak dira. Horrela, kontsumoa handituz, mikroflorak kolonean duen osaera modulatu dezakegu, eta hesteetako flora onuragarriaren hazkundea suspertu. Gainera, kaltzioa eta magnesioa bezalako mineralen aprobetxamendu hobearekin lotzen da kontsumo hori. Azken batean, prebiotikoak eta, bereziki, frukto-oligosakaridoak elikagai osoak eta seguruak dira, eta elikagaietan egon daitezke, baita prozesatu ondoren ere.

FUNTZIONALAK ETA HAIEN LEGE-ESPARRUA

Baliteke kontsumitzaileak elikagai funtzionalei buruz zerbait entzun izana, nahiz eta ez jakin zehatz-mehatz zer substantzia diren, zer elikagaitan dauden eta zer ondorio dituzten organismoan. Horrelako elikagai funtzionalak daude, eta beharrezkoa da horiek saltzeko esparru arautzailean sakontzea. Hori dela eta, EBk Bromatologia Funtzionalari buruzko Europako Ekintza Itunduaren Batzordea (FUFOSE) sortu du, elikagaiek osasunerako ondorio onuragarriak izatea eragiten duten probetan ikuspegi zientifikoagoa garatzeko eta ezartzeko.

Espainian kontsumitzaile eta erabiltzaileen babesa hobetzeko lege-proiektua tramitatzen ari dira. Horren helburua da Administrazioak elikagai funtzionalen publizitate faltsu edo engainagarriaren aurrean zigortzeko duen gaitasuna indartzea. Orain arte, elikagai funtzionala deitzen zaio, prozesatzean, eragiketa hauetakoren bat egiten zaion edozein elikagairi:

  • Gaixotasunen bat eragiten duen osagai bat (adibidez, zenbait elikagairen proteina alergenikoak) kentzea.
  • Elikagai gehienetan agertzen ez den osagai bat gehitu: erregina-jelea, magnesioa edo fosforoa.
  • Elikagaiaren osagai baten kontzentrazioa handitzea. Eragiketa horrek lagundu egiten du elikagaien eguneroko dosia iristen.
  • Aldatu makronutrienteak, adibidez, FOS bidez ordezka daitekeen gantza.
  • Osagai baten egonkortasuna areagotzea, gaixotasunen agerpena murrizteko.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak