Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikagaien Segurtasuna

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Proteina-irabiakiak: muskulu handia, letra txikia?

Adituek ez dute gomendatzen produktu horiek maiz erabiltzea, eta gehienak ez direla seguruak ohartarazten dute

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteazkena, 2018ko azaroaren 21a

Proteinen irabiakiak eta beste osagarri proteiko batzuk tarte bat egin dute gazte askoren bizitzan, ia edozein preziotan gorputz perfektua lukotzeagatik obsesionatuta. Joera geldiezina da. Estatu Batuetan bakarrik, hauen salmenta2016. urtean ia 2.400 milioi dolar (2.000 milioi euro baino gehiago) mugitu ziren, eta aurreikuspenak gorantz doaz. Proteinak saltzen ditu, eta ez dakigu kontsumitzaile askok gehigarri horiekiko duten ezjakintasuna. Seguruak al dira irabiaki proteikoak? Zer inplikatzen dute gorputzarentzat eta osasunarentzat? Zein da nutrizio arloko adituen iritzia? Gai horiei eta beste zenbaiti buruz hitz egingo dugu erreportaje honetan.

Gehien merkaturatzen diren proteina-irabiakiak behi-esnearen serumetik ateratako proteinaz osatutakoak dira, zeinetara gantza eta laktosa ateratzen baitira. Proteina-kontzentrazio handiko produktua geratzen da orduan (% 60, gutxienez). Dosi bakoitzak 25 gramo proteina ematen dizkio gorputzari (oilasko- edo indioilar-bularki bat 100 gramo baino gehixeago). Mantenugai horren kontsumoaren gomendio ofiziala 0,8 gramo da.
pertsonaren pisu-kilo bakoitzeko (kirolarien kasuan, hori)
bi gramo proteina kiloko).

Nutrizionistek ohartarazi egiten dute: nahiz eta irabiaki hauek,
proteina-dosi altua nahiko azkar, inoiz ez
ez dute janaririk ordezkatu behar.
Berez, dieta orekatu bat
kirola egiteko beharrezkoak diren mantenugai guztiak biltzen ditu. “Idulkitik produktu hauetara jaitsi behar da. Benetako onurak elikaduran daude, ez gehigarrietan. Jendeak jakin behar du zer elikagaik dituzten proteinak, eta, eguneroko irenstean, anoa bat edo bi hartzen ditu.
haragia, arraina, fruitu lehorrak eta esnekiak”, azaldu du Paloma Quintana nutrizionistak eta dietistak.

Adituek diotenez, proteinek kaloria kopuru osoaren %10 eta %15 artean eduki behar dute. Gertatzen dena da, zenbaitetan, aparteko dosi bat behar izaten dela. Hori gertatzen da, adibidez, bat gertatu denean
muskulu-higadura bizia eta pertsonak azkar berreskuratu behar du. Beraz, irabiaki horien kontsumoak nolabaiteko justifikazioa izan dezake, baina nutrizio arloko espezialista baten gainbegiratze eta aholkupean. Hori
gauza bera gertatzen da, arazo logistikoengatik, norbaitek denbora asko behar duenean bere etxera iristeko ahalegin fisiko garrantzitsua egin ondoren. Irabiaki hauen asetasuna eta digestio erraza baliagarriak izan daitezke.
une hori.

Irabiaki proteikoen epe luzeko arriskuak

Irudia: to a55

Proteina nahiko segurua den arren, Bihotzaren Amerikako Elkarteak ohartarazi du oso kopuru handia hartzeak gaixotasun kardiobaskularrak, tumoreak eta osteoporosia izateko arrisku handiagoa dakarrela. Bat
proteina gehiegi izateak arazoak eragin ditzake giltzurrunetan eta gibelean, baita urea handitu edo kaltzioaren absortzioa murriztu ere.

Hori dela eta, zuhur jokatu behar da irabiaki horien aurrean, kontsultatutako adituek diotenez. Ezer hartu aurretik, funtsezkoa da zer erosten ari den jakitea.
produktua eta haren onurak ondo ezagutzea, eta, hortik aurrera, merezi duen baloratzea.

“Hainbat galdera egin behar ditugu: Nire elikadura zaintzen ari naiz? Muskulu-masa irabazi nahi dudan helburuarekin bat datorren entrenamendua egiten dut?“azaldu du Quintanak. Jaten ditugun proteinak ugaritzea helburu bakarra bada, nutrizionistak argi dauka ez duela zentzurik, horretarako elikagaiak baitaude. “Gehigarri hau hornitzerakoan ez du balio alderdi bakar batean kontzentratzeko; testuinguru osoa berrikusi behar da:
hartuko duen pertsona mugitzen da: entrenatzen badu, zer ariketa mota egingo du… Eta zalantza izanez gero, dietista-nutrizionista batengana jo”.

Gaur egun, gorputza gurtzeko gizarte batean bizi gara
denek estilizatuta egon nahi dutela, adituek begira
kontsultatuak. “Inork ez du gantzik eduki nahi, eta publizitateko mezuek pentsarazten digute jende askok, irizpiderik izan gabe eta ere behar izan gabe, horrelako neurririk hartu behar duela.
gainbegiratze profesionalik gabeko konplexuak”, bat dator Jaume Giménez kirol-elikaduran espezialista. Gimnasio eta kirol-zentro askotan, askotan, monitore edo entrenatzaile pertsonal batzuek gomendatzen dute gehigarri eta irabiaki batzuk kontsumitzea. Baina Lanbide Sanitarioen Antolamenduari buruzko Legeak argi eta garbi adierazten du dietetikaren preskripzioak dietista-nutrizionista bat dela.

Izan ere, gauza bat da produktu jakin baten onurei buruz hitz egitea, aholkatzea eta zenbatzea, eta beste bat, berriz, dieta – eta elikadura-plangintza baten bidez kobratzea, profesional tituluduna izan gabe. “Intrusismo profesionala da, eta ez da legezkoa, salagarria baizik. Norbaitek kontsumoaren inguruko aholkuak ematen badizkigu
hori dela eta, zure titulazioa erakusteko eskatu behar diogu, eta, gainera, ikusgai egon behar du. Zalantzarik izanez gero, onena ikastetxe profesionalera jotzea da, balizko praktika txar hori salatzea eta zigorra eskatzea”, azpimarratu du Giménezek, beste ohar bat plazaratu baitu: “Nire aholkua da batek kirola egingo ez balu, ez duela horrelako konplexurik hartu behar”.

Osagarriak eta gehigarriak: begiak piraterian

Pertsona askok Internet bidez erosten dituzte gehigarri horiek. Txinatik edo Europatik datozen produktuak dira, etiketan deklaratu gabeko osagaiak dituztenak, dopinaren aurkako kontrol batean positibo emango luketen substantziak barne. Hori dela eta, egokiena saltoki baimenduetan erostea da. “Denda batean, proteinen 20 marka desberdin aurki ditzakegu, eta, agian, bik bakarrik dute ziurtagiri bat produktu hori segurua dela egiaztatzeko. Jakin behar da zer erosten den eta zer osaera duen”, dio Giménezek.

Eduki gehiagotara sartzeko, kontsultatu inprimatutako aldizkaria.

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak