Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikagaien Segurtasuna

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zer elikagai eraman autoan

Hozkailurik ez badago, ibilbidean kontsumitzeko janaririk egokiena sandwichak, pasta edo arroz entsaladak edo hotzik behar ez duten kontserbak dira

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Ostirala, 2016ko uztailaren 29a

Batzuetan, bidaia luzeak egiten dira udan, eta maletak autoan jarri eta gasolina-depositua bete behar izaten dute, eta, horrez gain, jakitokia prestatu, errepideko ibilbideko orduei eusteko. Horretan sartzen diren elikagaiak aukeratzeko orduan, kontuan hartu behar da gidatzean duten eragina (kontzentrazioa eta erreflexuak alda ditzakete), eta, horrez gain, arreta jarri behar zaie elikadura-toxikatzeko arrisku handiena ekar dezaketenei, adibidez, arrautzaz egindako prestakinei, hotzean kontserbatu ezin badira. Artikuluak zehazten du zein diren elikagai egokienak errepideko elikagaien segurtasuna bermatzeko, eta zer hartu behar den kontuan udan elikadura-toxikapenak saihesteko.

Irudia: Delitua

Udan bidaiatzeko aukera kotxea bada, ibilbidea prestatzeaz gain, geralekuak (ibilbidea luzea bada) eta ezustekoak saihesteko ibilgailua berrikustea ere komeni da. Beraz, bazkaria bidaiaren zati garrantzitsua izango da. Aukera bat etxeko janaria eramatea da, non eta non erabakitzen den, jatetxe edo taberna bila ibili beharrik gabe, jateko zerbait zerbitzatzeko. Baina aukera hori dela eta, kontsumitutakoa planifikatu behar da, eta leku gehiago eduki elikagaiak autoan gordetzeko.

Bidean dauden elikagaiak

Otorduak autoan egiten hastean ez planifikatu, arazo gastrointestinalak sor daitezke, eta horiek saihestu egin daitezke manipulazio eta plangintza egokirako jarraibide batzuekin.
Janaria prestatzeko orduan, funtsezko faktore bat hartu behar da kontuan: hozkailurik badu edo ez, tenperatura egokietan kontserbatzeko. Elikagaiak hozteko aukera badago, entsaladak erabili ahal izango dira. Baina, hala ez bada, hau da, hozkailurik ez badago, elikagai egokienak hauek dira:

  • Fruitu lehorrak.
  • Zerealak.
  • Frutak eta barazkiak.
  • Ogi integraleko ogitartekoak edo sandwichak.
  • Pasta, arroz edo patatazko entsalada.
  • Hotzik behar ez duten kontserbak, ireki arte.
  • Botilako ura.

Udan, tenperatura altuagoak izaten direnean, janaria ezin da hozkailutik ordubete baino gehiago egon, batez ere 30 ºc edo gehiagoko tenperaturetara iristen bada. Bidaian zehar elikagaien segurtasuna bermatzeko faktore garrantzitsuenetako bat tenperatura-maila seguruen iraupena eta mantentzea da.

Elikagai bat bi orduz baino gehiagoz (arrisku-eremua) 5ºc eta 65ºc artean badago, emaitza patogenoak nahi gabeko ugaltzea izan daiteke. Arlo horretan egindako ikerketen arabera, bakterioen kopurua 20 edo 30 minuturo biderkatu daiteke, bereziki esnea edo arrautzak bezalako produktuetan. Eta kalkulatzen da haragi freskoa arrisku-eremura irits daitekeela autoaren lehen 10 minutuetan. Beraz, oso garrantzitsua da hozkailu bat edukitzea, elikagai batzuk hotzean gordetzeko.

Uda, oporrak eta elikagaiak

Urteko sasoi delikatuenetako bat da uda, elikagaien segurtasunari dagokionez. Urtetik urtera, osasun-agintarien ohartarazpenek elikagaiak manipulatzeari ekiten diote, intoxikazioak prebenitzeko. Eta hainbat arrazoirengatik egiten dute hori. Lehenik, zirkunstantziak ematen direlako, hau da, tenperatura altuenak dira bakterioen garapena bultzatzen dutenak. Halaber, areagotu egiten dira, oporretan erlaxatzeko joera baitago, eta horrek funtsezko jarraibide batzuk gutxietsi egiten ditu elikagaiak manipulatzeko. Beste arrazoi bat aire zabalean egiten diren janariak ugaritzea da, kontrolak ez baitira sukaldeko berberak.

Udan izaten diren akats ohikoenak hauek dira: elikagaiak kontserbatzeko tenperatura egokiak ez errespetatzea, behar adina ez egostea edo behar diren higiene-baldintzak ez mantentzea, adibidez, eskuak aldizka garbitzea.

Espainiako Kontsumo, Elikadura Segurtasun eta Elikadura Agentziak (AECOSAN) gomendatzen du, udan intoxikazioak prebenitzeko, urrezko hamar arau hauek betetzea etxean egiten denean:

  • 1. Modu higienikoan tratatu edo manipulatu diren elikagaiak kontsumitzea.
  • 2. Elikagaiak ondo prestatu.
  • 3. Elikagaiak berehala jan, kozinatu ondoren.
  • 4. Janari prestatua elikagai higienizatua da.
  • 5. Prestatutako elikagaiak behar bezala berotu.
  • 6. Ez ukitu elikagai gordinak eta prestatuak.
  • 7. Elikagaiak maneiatzen dituen pertsonaren higiene egokia ziurtatzea eta sukaldeko azalera guztiak behar bezala garbitzea.
  • 8. Elikagaiak intsektu, karraskari eta konpainiako animalietatik urrun eduki.
  • 9. Edateko ura bakarrik erabili.
  • 10. Ez kontsumitu giro-tenperaturan dauden elikagai galkorrak.

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak