Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Fomo du? Mugikorrarekiko mendekotasuna amaitzeko 5 urrats

Sare sozialetatik zerbait galtzeko beldurrak zorigaiztoko bihurtzen du FomO sufritzen duena, baina, hala eta guztiz ere, desjabetzeko eta informazioa emateko formulak daude

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteazkena, 2018ko martxoaren 07a

Zure sare sozialen jakinarazpenak smartphone-an berrikusi gabe bost minutu baino gehiago pasatzen utzi ezin badizute? Bada, ez da bakarra. Telefono mugikorren erabiltzaileen% 35ek telefonoa ohetik irten bezain laster kontsultatzen du, bost minutuz. Eta %70ek onartzen du bere WhatsApp egoerak begiratzen dituela, idatzi eta Facebook-eko harresiaren azken berriak errepasatzen ditu, eta lagunekin edo familiakoekin jaten du, Deloitte aholkularitza-enpresaren Kontsumo Mugikorraren Inkestak adierazten duenez. Hala bada, seguruena FomO izatea da. Artikulu honetan zerbait galtzeko beldur horri heltzen zaio eta nola konpon daitekeen adierazten da.

"Facebook-en astea deskonektatzen dutenen% 55ek diote estresatu gutxiago, zoriontsuagoak direla", dio Mei Kwing-ek, Kopenhageko Zoriontasuna Ikertzeko Institutuak

Zenbait ikertzaileren ustez, gizarte-sareak etengabe berrikusteko nahia antsietate-mota bat da, telefonoa begiratzen ez den bitartean gerta daitekeen "zerbait galtzeko beldurra". Baztertuta sentitzeko beldurrarekin zerikusia duela ere uste dute. Beldur hori FomO izenez ezagutzen da (fearofmissing out), eta horrek presioa eragiten du bere baitan aktibo eta lagun batekin eta ingurukoekin etengabe kontaktuan egoteagatik, ez sentitzeko.

FomO, "zerbait galtzeko beldur" hori, mugikorra eta sare sozialak zabaldu ondoren sortutako antsietate-modu berri bat deskribatzen duen adierazpena da. Bestela esanda, konektaturik egotearen premia konpultsiboa da. Eta horrek arriskuak ditu. Heather Clel and Woods psikologoak, Journal of Adolescence zientzia-aldizkarian argitaraturiko azterlan batean, presioa, antsietatea eta sare sozialetan konektaturik egoten da etengabe, eta Glasgoweko Unibertsitateko Heather Clel and Woods psikologoak bermatzen du.

Egun osoa konektatuta egoteak zorigaiztoko bihurtzen zaitu

Kopenhageko Zoriontasuna Ikertzeko Institutuko ikertzaile daniarrek Facebook gizarte-sareko ohiko 500 erabiltzaile gonbidatu zituzten astebetez deskonektatzeko. Emaitza? Atseden digitala eman zutenen %55ek onartu zuten estresatuta zeudela atsedenaldiaren ondoren.

"Zentroan zoriontasunari lotutako parametro asko aztertzen ditugu, eta horrek modu negatiboan eragiten duen bat gure lankideekin edo lagunekin konparatzea da", dio Meik Wiking-ek, ikerketa honen koordinatzaileak. Horixe gertatzen da, hain zuzen ere, zientzialariak, edozein pertsonak sarean nabigatzen duen bitartean. "Facebook eta beste sare batzuk besteen bizitzako albiste positiboak etengabe bonbardatzen dira: mundu guztiak erakusten du bere aurpegi onena", dio Wiking-ek. Eta horrek, azaltzen du, aldartea era negatiboan alda dezake.

Edo korrontetik eramaten utzi...

Paradoxikoa badirudi ere, FomO izateari uzteko beste estrategia bat, gizarte-hedabideek ematen duten gehiegizko informaziotik onik atera eta... korrontearen alde egiten uztea da. Izan ere, beste azterketa batzuek frogatzen dute sare sozialetan modu aktiboan parte hartzen dutenek (albisteei erantzuteko tuitea, Instagramen iruzkintzea edo mezuak partekatzea) zoriontsuagoak direla egiten ez dutenak baino. Trikimailua? Erabilera aktibo arduratsua egitea da gakoa.

Nola gutxitu antsietatea sare sozialetan?

Orduan, zer egin dezakezu zure -oso probable- FOmO murrizteko? Adituen aholkua da aldizkako etenaldiak sare sozialen enplegu kontziente eta arduratsuarekin konbinatzea. Nondik hasi?

  • Amaitu interesatzen zaizkizun sare sozialen sarrerak, hurrengora jauzi egin aurretik.
  • Deitu edo egin bakarrik amaiera arte irakurri duzun informazioa. Keinu erraz honek gizarte-sareetan antsietate gutxiagorekin elkarreragiten laguntzen du. Mezuen bolumena ere murrizten du, eta, horrela, benetan inspiratzen eta interesatzen diren gaietan hobeto kontzentratzen da.
  • Ez kezkatufollow. Selektiboagoa izan dadila Twitter, Instagram eta Facebook-eko hormetan eta gainerako gizarte-baliabideetan. Eta ez jarraitu interesgarriak ez diren edo informazioa konpultsiboki partekatzen duten erakundeen edo pertsonen profilei.
  • Sareetako atseden hartu: Facebook-en profil sozialei begiratu gabe astebeteko etenaldiak lasaiago sentiaraziko zaitu.
  • Eta azkenean... itsasadarra! Ikertzaileen arabera, urrats horiek jarraitzen badituzu, ohartuko zara munduak jarraitzen duela... zurekin barruan! Saretik deskonektatzeak ez du esan nahi berreskuratu ezin den ezer galtzen denik, selektiboagoa baizik.

Twitterren Eva San Martini jarrai diezaiokezu.

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak